Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kimbers schreef:Zit hier ook iemand die vrijwel iedere nacht dezelfde nachtmerrie heeft?
Storm schreef:Ik heb het 1 keer gehad dat ik steeds droomde dat ik wakker wilde worden maar dat het niet lukte, ook een aantal keer. Ik kon dat wel een oog open doen maar zakte weer weg en kon me niet bewegen. Dat was na een nacht in een tent, alleen op een kampeerterreintje. Ik had heel slecht en onrustig geslapen.
En verder 'zie' ik dingen tussen slapen en wakker worden. Vooral grote spinnen die verdwijnen tussen het hoofdboord en matras van mijn boxspring. Of ze kruipen over de kast. Heel groot en levensecht. Soms hoor ik voetstappen of stemmen, vooral als mijn kinderen niet thuis zijn maar bij hun papa, ik word dan regelmatig wakker omdat ik mijn zoontje hoor roepen. Ik weet inmiddels dat het niet echt is, maar dat heeft moeite en angst gekost.
Schemerdier schreef:Ik heb het soms ook, maar nu al meer dan een jaar niet meer.
Dat je het meestal krijgt als je een dutje doet is typisch, ik heb er over opgezocht toen ik het voor de eerste keer had en :
- op je rug liggen
- warme omgeving
- ondiepe, lichte slaap (dus dutjes, of in mijn geval, 's morgens nog eens opnieuw in slaap vallen)
zouden slaapverlamming verergeren/frequenter maken.
Ik had bijna hetzelfde als jij: ik 'droomde' dat ik wakker was/wakker moest worden, maar ik kon me niet bewegen, en soms leek het dan alsof ik me uit bed kon slepen, maar dan werd ik opnieuw 'wakker' en besefte ik dat ik dus aan het slapen was geweest, maar ook tijdens dit opnieuw wakker worden was ik eigenlijk nog in slaap ... Ik sprak mezelf dan de hele tijd toe van 'komaan, oogleden proberen opendoen, kan ik mijn hand bewegen etc....' en zo schoot ik dan uiteindelijk wel echt wakker. Maar het is inderdaad best beangstigend omdat je je niet kan bewegen.
Gebruikers op dit forum: Amyyy, Dennenboom, Fabienne_Z, Facebook, Gianti, Mar_X, MerelV, Mondy, Nathalie18x, Solleke_Noah, Temeraire en 41 bezoekers