Moderators: Muiz, NadjaNadja, ynskek, Essie73, Ladybird, Polly, Firelight
Citaat:COVID-19 treft verschillende mensen op verschillende manieren. De meeste mensen die besmet raken, hebben lichte tot matige symptomen en herstellen zonder opgenomen te hoeven worden.
De meestvoorkomende symptomen:
koorts
droge hoest
vermoeidheid
Minder vaak voorkomende symptomen:
pijn in het lichaam
keelpijn
diarree
bindvliesontsteking
hoofdpijn
aangetast smaak- of reukvermogen
huiduitslag of verkleuring van de vingers of tenen
Ernstige symptomen:
kortademigheid of ademhalingsproblemen
pijn of druk op de borst
aangetast spraak- of bewegingsvermogen
Zoek direct medische hulp als u ernstige symptomen heeft. Bel altijd eerst voordat u uw huisarts of een zorginstelling bezoekt.
Mensen met lichte tot matige symptomen die verder gezond zijn, moeten thuis uitzieken.
Het duurt gemiddeld vijf tot zes dagen tot een besmette persoon symptomen vertoont. In sommige gevallen verschijnen de symptomen pas na veertien dagen.
Sting schreef:Ik heb vorig jaar ook zoiets gehad, al was het bij mij niet echt pijnlijk. Beetje gekke foto trouwens [ [url=m/qNvMob.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben er mee naar de huisarts geweest en die zei dat het vanzelf weg zou trekken. Dat heeft het ook gedaan, duurde wel een paar maanden voor het helemaal weg was.
_Nelleke_ schreef:Nee niet alles hoeft corona te zijn maar misschien wel handig om in je achterhoofd te houden als je 'gewoon' aan het werk bent/naar de supermarkt gaat/etc etc. Je hebt een van de klachten dus laat je dan in elk geval testen.
Zertab schreef:Britt_xxx schreef:Niet alles hoeft nu gelijk corona te zijn...
Maar echt hoor... word daar zó moe van ondertussen.
Als ik een keer nies, is het dan ook corona?
Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 12 bezoekers