Iemand verstand van bloedsuikers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 13:27

Misschien is de meter inderdaad niet goed of de stripjes en is gedoe om niks.

Vraag het gewoon es bij deze assistentes

ryukapple

Berichten: 1787
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:34

Helaas vaker gezien dat de huisarts hoge suikerwaarde niet serieus neemt. Mijn vader had al even last van vage klachten en toen daar vermoeidheid bij kwam naar de huisarts gegaan. Prikte daar 36 maar werdt terug naar huis gestuurd want niet nuchter (allen koffie zonder suiker op) en moest de volgende ochten terug komen. Die ochtend heeft mijn zus hem naar de huisarts gebracht want hij kon moeilijk wakker blijven. Geprikt maar geen waarde. Hij zij apparaat zal wel kapot zijn dus mijn vader weer naar huis gestuurd met ik stuur zo een assistent met een ander apparaat. Thuis kwam er weer geen waarde uit. Dus toen kwam de huisarts ook weer. Wilde hem eerst niet doorsturen naar het ziekenhuis maar ze hebben voet bij stuk gehouden en toen heeft hij ze doorgestuurd naar het ziekenhuis. Maar ze moesten wel met eigen vervoer. Daar aangekomen schrokken de dockters hoe erg het was dat was totaal niet doorgegeven. Met spoed aan het infuus gegaan want nog even en hij was in coma geraakt. Heeft nog dagen in het ziekenhuis moeten blijven. Dus echt niet laten afschepen hoor ts. Kan ineens snel gaan

Femke_Tweety

Berichten: 12014
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:35

Bij die assistente vanmiddag prikken lijkt me top.\
mochten ze dat nou niet willen doen:

en mocht je bij mij in de buurt wonen, dan wil ik prima even mijzelf testen met jouw apparaat, en testen we jou even met de mijne.

Zijn in beide gevallen mijn waardes gewoon rond de 5 a 7 en de jouwe weer zo idioot hoog op beide apparaten, dan weet je nagenoeg zeker dat er een echt probleem is.
Zijn die waardes dan echt zo hoog, dan gaan we desnoods wel rechtstreeks op ehbo aan of ik bel mijn eigen huisarts even...


Mocht je niet bij mij in de buurt wonen, dan is e vast wel een bokker die hetzelfde wil doen die wel in jou buurt woont.

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:41

Ik denk ook dat het slim is om even een controlemeting te doen met een apparaat in de buurt. Desnoods een oproepje via Facebook of een bokker zoals in bovenstaand bericht.

XxDiandraxX

Berichten: 4000
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:47

Ik weet niet waar je woont maar anders mag je mij best prikken hoor ter controle. Ik woon in tilburg.

Toch vreemd dat een huisarts je zo afwimpelt met deze waardes.

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:56

meisje_ schreef:
Sjong schreef:
Ik zóu serieus de hap bellen. En als daar iets uitkomt een officiële klacht indienen. Wat een sukkels.


de hap is overdag dicht...

Of je belt de eigen ha nog eens en zegt dat je je niet lekker voelt!


Ja dát snap ik ook. Uiteraard als de huisarts dicht is. Ik zou hier niet het hele weekend mee rondlopen.

pipo

Berichten: 8228
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:37

Ga gewoon naar je eigen huisarts. En deel mede dat je niet weggaat voor er bloed geprikt is.
Gelijk bij vermelden dat als er iets met je gebeurd hun verantwoordelijk zijn. Heel simpel. ( doe wel een mondkapjes op). Ga op je strepen staan. Jouw lijf, hun verantwoording!! En gewoon eten, nu geen rekening houden met iets. En klaag ze maar aan.
Ze MOETEN je helpen.
Het zal me gebeuren zeg dat ik niet geholpen word. Zo moet jij onderhand nu gaan denken.

Matheno

Berichten: 7954
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:42

SecretLIN schreef:
Maartje1990 schreef:
Heb je je huisgenoot al eens geprikt, wat meet die?


Wil die dus niet


Weet niet of je in de buurt woont maar anders mag je mij wel prikken. Heb 100% geen suikerziekte.

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:46

Wat een waardeloze huisartsenpraktijk.
Ze zouden gewoon even plek voor je kunnen maken.

Hopelijk wil een huisartsassistent je vanmiddag wel even prikken.
Kleine moeite en danwert je wat.

Amado7

Berichten: 10739
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:48

TS waar woon je ? Er is misschien wel een bokker die wil laten prikken. Mocht je in de buurt wonen wil ik gerust testen.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 15:28

Nou deze huisarts kom ik niet eens binnen. Nja misschien logisch.

Werd ook gebeld door assistente mijn huisarts het wordt nu do 08.10
Ze zei als meter oud is sowieso niet betrouwbaar meer dus waarschijnlijk niks aan de hand. Ze wou eerst afspraak bij huisarts plannen zegt ze nu je kunt bij de assistentes ff een vingerprik ik zei kan ik nu nog langs rijden.. Nee dus ze gaat er vanuit dat meter verkeerde waarde geeft.

Stom stom kennis van me heeft ook diabetes en dus een goede en gecontroleerde meter hij wil wel even bloedprikken bij mij en dat we met zijn meter kijken.

MarliesV

Berichten: 15240
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:31

Lijkt mij heel verstandig dat je bij die kennis laat prikken. En dan ff dubbel testen, dus tegelijk die van hem en die van jou. Dan weet je of die van jou juiste waardes aangeeft.

Vind het aan de ene kant onvoorstelbaar dat je er niet naar toe mag, maar als je zelf hebt aangegeven aan de meter te twijfelen en zegt verder geen klachten te hebben, ja dan kan die assistente natuurlijk ook niet ruiken dat het ernst is. Voelt best dubbel.

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:33

De mooiste uitkomst is natuurlijk dat jouw meter niet klopt. Al zit je dan nog steeds met je klachten waar je een oorzaak/oplossing voor moet vinden.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 15:40

Gelul! Meters gaan vrijwel niet stuk, mijn meter is bijna 9 jaar oud en wijkt niks af, en heb nog een meter van 1998 met stripjes die al 20 jaar over datum zijn en zelfs die wijkt nog niet eens af


Dit zegt mijn kennis erover

Ja hij wil met die van hem kijken


Hoop idd ook dat de meter gewoon niet klopt.
Ik vind ook dubbel en voel altijd dat ik misschien maar sterk moet overdrijven om afspraak te krijgen bij mijn huisarts.. Zo ging dat met m'n nierstenen ook en een x dat ik verging vd hoofdpijn en ik kom nooit bij de dokter afgescheept met arts in opleiding die doodleuk 5x zei dat ze m'n probleem niet snapte sta je dan te janken van de hoofdpijn.

Loop nu nog met een vernauwing bij m'n urineleider continu waternier pijn in m'n zij etc.. Schiet allemaal niks op

imaudy
Berichten: 5085
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:53

Ik was even aan het zoeken. Bij de apotheek kun je strips halen om overheen te plassen. Zo kun je zien of er suiker in de urine zit.

Femke_Tweety

Berichten: 12014
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:54

Jup. Wat die kennis zegt is mijn ervaring ook.

De enige keer dat mijn (prive) metertje echt kapot ging, was toen hij te hard gevallen was en er een barst in het scherm zat.

Voor verschillende practica op school gebruiken we erg vaak strips die over de datum zijn. En ook vrij oude apparaatjes. Die strips mogen niet meer gebruikt worden in de geneeskunde, maar voor simpele biologie experimentjes zijn ze nog prima. Mijn ervaring is dat die nog jaren na de exp datum gewoon prima resultaten geven in vrijwel alle gevallen. Ook als je het dus vergelijkt met mijn up-to-date metertje met correcte strips.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 16:16

Nu net weer geprikt geeft hij HI aan heb ong 30 min 1 klein salmiak snoepje gehad verder was m'n laatste koffie rond 1 uur

daantjuhhh

Berichten: 26909
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:41

Mijn moeder wil je ook wel prikken. #Hoogeveen

Blijf het wel echt bizar vinden dat ze je zo niet serieus nemen. Ik zou na dit verhaal een andere huisarts opzoeken.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:48

Ik blijf dat tenenkrommend vinden als ik hier lees hoe moeilijk jullie over t algemeen naar de dokter kunnen.
Ik kan zo inloggen via de computer om een afspraak te maken en dan heb ik morgen een afspraak, ook in deze tijd.

En als ik zou bellen met die waarden, zou ik direct mogen komen.

Op uw strepen blijven staan. Wanneer kan je gaan meten met die andere meter?

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:50

SecretLIN schreef:
Misschien is de meter inderdaad niet goed of de stripjes en is gedoe om niks.

Vraag het gewoon es bij deze assistentes


De huisarts ziet dagelijks honderden patiënten waarbij er niks aan de hand is, echt maak je daar geen zorgen over. Misschien is het inderdaad gedoe om niks.
Maar misschien is het wel serieus! En al zou de kans daarop heel klein zijn, dan nog heb jij recht om serieus genomen te worden. Het is jouw lijf en jij leeft met de problemen als het wel wat is.

Gewoon beleeft blijven uiteraard, maar hoge suikerwaardes zijn altijd spoed! En wie daar geen rode vlag ziet, is z'n dokters(assistent)diploma niet waard.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:56

Ik lees dit topic met open mond....bizar dat je niet even mag komen. Hoe lang duurt dat nou helemaal zo‘n controle prikje 8)7

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:59

SecretLIN schreef:
Nu net weer geprikt geeft hij HI aan heb ong 30 min 1 klein salmiak snoepje gehad verder was m'n laatste koffie rond 1 uur


Wanneer die HI aangeeft geeft die geen waarde meer aan?

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 17:04

Bij het meten van de bloedglucose kan het voorkomen dat de meter HI aan geeft. HI staat voor High, en is de Engelse term voor hoog. Bij de meeste glucosemeters is dit hoger dan 33,3 mmol/l.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 17:20

luuntje schreef:
Bij het meten van de bloedglucose kan het voorkomen dat de meter HI aan geeft. HI staat voor High, en is de Engelse term voor hoog. Bij de meeste glucosemeters is dit hoger dan 33,3 mmol/l.


Ik had t net ook gevonden.ts met die waardes zou ik de HAP bellen zeggen dat je het met die waardes niet verantwoord vindt om tot na het weekend te wachten en absoluut niets zeggen over dat het apparaat misschien foute waardes zou kunnen geven.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 17:25

Vind het zowiezo onverantwoord om met deze waarden ts niet te laten komen. Het op het apparaatje steken vind ik heel gevaarlijk.
Er is een kans dat het aan het apparaatje ligt maar evenveel zijn de waarden echt zo hoog en dan is dat wel erg lang wachten.