Iemand verstand van bloedsuikers

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16570
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:41

T ligt in elk geval niet aan jou! Heb wel vaker het idee dat het wat lastiger is om bij de huisarts serieus genomen te worden..

Mocht je je van het weekend niet goed voelen zou ik de hap bellen. Liever keer voor niks dan te laat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:44

SecretLIN schreef:
Gister weer aan de telefoon gehangen moet gewoon eerst blijven meten tenzij ik me niet goed voel. Maandag bij huisarts prikken en papier mee voor lab. Krijg mijn dokter niet te pakken verder..


Gister m'n huisgenoot dikke ruzie aan de telefoon gemaakt met assistent.

Maar blijf me prikken voel me verder niet heel raar behalve al heel warm en wat drukkend gevoel bovenop m'n handen..

Vind super lief dT iedereen zo bezorgd is echt.

En snap dat iedereen vind gelijk dokter ik weet het ook allemaal ff niet moet uitgaan dat assistent het maar weet.


Ik vind dit echt een rare manier van handelen, een assistent die ff gaat beslissen of iemand een afspraak krijgt of niet. Is geen verwijt naar jou toe TS, wel naar de manier waarop jou dokterspraktijk werkt.

Els1984

Berichten: 459
Geregistreerd: 23-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:44

Als je je huisgenoot (of een ander "slachtoffer") even test en daar komen normale waarden uit, dan weet je al meer en sta je sterker. Als er bij hem/haar ook hele hoge waarden uitkomen, dan is de kans groter dat je apparaat en/of strips niet goed werken. Persoonlijk zou ik dat zsm doen.

Koekie73

Berichten: 2698
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:48

SVRL schreef:
SecretLIN schreef:
Gister weer aan de telefoon gehangen moet gewoon eerst blijven meten tenzij ik me niet goed voel. Maandag bij huisarts prikken en papier mee voor lab. Krijg mijn dokter niet te pakken verder..


Gister m'n huisgenoot dikke ruzie aan de telefoon gemaakt met assistent.

Maar blijf me prikken voel me verder niet heel raar behalve al heel warm en wat drukkend gevoel bovenop m'n handen..

Vind super lief dT iedereen zo bezorgd is echt.

En snap dat iedereen vind gelijk dokter ik weet het ook allemaal ff niet moet uitgaan dat assistent het maar weet.


Ik vind dit echt een rare manier van handelen, een assistent die ff gaat beslissen of iemand een afspraak krijgt of niet. Is geen verwijt naar jou toe TS, wel naar de manier waarop jou dokterspraktijk werkt.


Ik ook, wat een rare gang van zaken. Als ik bij mijn ha praktijk dit aangeef en ik geef aan dat ik het niet vertrouw dan mag ik gewoon meteen komen, of de assistente zorgt minimaal dat een huisarts mij dezelfde dag nog terugbelt.

Muze
Berichten: 5332
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:50

Hier niet hoor.
Ook zo’n hooghartige trut die m’n pa ook een week met een zware oorontsteking heeft laten lopen “ want we hebben nu geen tijd hoor voor oren uitspuiten belt u volgende week maar weer”.

T is dat ik dit pas later hoorde, want ik had t niet gepikt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:00

Stille meelezer vanaf het begin :evaw: Let goed op jezelf TS :) Bij twijfel HAP bellen.

Hier juist goede ervaring met HA en niet met 112. Vader lag krom om het toilet van de pijn, moeder belde 112. Die besloten dat het niet levensbedreigend was want pijn zat onder in de buik —> ga maar naar de HA. Met moeite bij de HA aangekomen merkte die direct dat het een aneurysma was en met spoed alsnog een ambu laten komen. Als de HA niet zo snel en goed had gereageerd had hij er niet meer geweest.
De tweede aneurysma, toen hij op werk instortte, heeft 112 trouwens wel snel gehandeld.

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:19

Vervelend dat zo'n ha je niet serieus neemt met iets wat ik toch wel zorgwekkende waarde vind mocht het apparaat kloppen.
Maar je hebt iig een afspraak staan!

Ik ga met de rest mee, voel je je van hetweekend niet lekker oid gewoon de hap bellen.

Ik ben nu wel benieuwd wat je huisarts maandag zegt!

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:34

SecretLIN schreef:
Gister weer aan de telefoon gehangen moet gewoon eerst blijven meten tenzij ik me niet goed voel. Maandag bij huisarts prikken en papier mee voor lab. Krijg mijn dokter niet te pakken verder..


Gister m'n huisgenoot dikke ruzie aan de telefoon gemaakt met assistent.

Maar blijf me prikken voel me verder niet heel raar behalve al heel warm en wat drukkend gevoel bovenop m'n handen..

Vind super lief dT iedereen zo bezorgd is echt.

En snap dat iedereen vind gelijk dokter ik weet het ook allemaal ff niet moet uitgaan dat assistent het maar weet.



Ik snap je huisgenoot :+ ik zou vandaag nogmaals bellen wie weet heb je vandaag een ander, vraag desnoods om telefonisch consult met de huisarts. Wat zijn je laatste waardes?

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 12:42

Vanmorgen nuchter 30.6

Heb een ander plan m'n huisgenoot heeft vandaag om 15.20 afspraak bij zijn huisarts.. Mag waarschijnlijk niet mee binnen ga gewoon de assistentes daar vragen of ze evt m'n bloedsuiker willen meten.

Kan dan nu beter niks meer eten of juist wel.

Vanmorgdn kom muesli met yoghurt gehad na meten en net kopje koffie zwart

senna21

Berichten: 11906
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:47

Heb je vandaag de huisarts nog gebeld na deze uitkomst?
Dit zijn wel echt abnormale waarden.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:48

SecretLIN schreef:
Vanmorgen nuchter 30.6

Heb een ander plan m'n huisgenoot heeft vandaag om 15.20 afspraak bij zijn huisarts.. Mag waarschijnlijk niet mee binnen ga gewoon de assistentes daar vragen of ze evt m'n bloedsuiker willen meten.

Kan dan nu beter niks meer eten of juist wel.

Vanmorgdn kom muesli met yoghurt gehad na meten en net kopje koffie zwart


Zelfde praktijk?

En als je nu eet kan dat prima dan zit er ruim 2 uur tussen je maaltijd en het prikken.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:49

Heb je je huisgenoot al eens geprikt, wat meet die?

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:53

30,6 jeetje en dan nuchter. Ik zou een klacht indienen over de assistente. Ik zou het ziekenhuis bellen en vragen of je een diabetesverpleegkundige mag spreken wie weet kan die wat betekenen voor je. Het is te proberen waard.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 12:54

Maartje1990 schreef:
Heb je je huisgenoot al eens geprikt, wat meet die?


Wil die dus niet

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:54

Ik zóu serieus de hap bellen. En als daar iets uitkomt een officiële klacht indienen. Wat een sukkels.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 12:54

Maartje1990 schreef:
SecretLIN schreef:
Vanmorgen nuchter 30.6

Heb een ander plan m'n huisgenoot heeft vandaag om 15.20 afspraak bij zijn huisarts.. Mag waarschijnlijk niet mee binnen ga gewoon de assistentes daar vragen of ze evt m'n bloedsuiker willen meten.

Kan dan nu beter niks meer eten of juist wel.

Vanmorgdn kom muesli met yoghurt gehad na meten en net kopje koffie zwart


Zelfde praktijk?

En als je nu eet kan dat prima dan zit er ruim 2 uur tussen je maaltijd en het prikken.


Nee andere maar ik ga het gewoon vragen

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:58

Nooit geschoten altijd mis.

purny

Berichten: 27570
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:59

Volgens mij is je bloedsuikermeter gewoon kapot.
Moest gister even urine inleveren. Daar werd ook aan mij gevraagd of ik er een thuis had. Ik heb er geen een.

Maar een spiegel van 30? Dan functioneer je naar mijn idee ook niet meer normaal

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:00

Sjong schreef:
Ik zóu serieus de hap bellen. En als daar iets uitkomt een officiële klacht indienen. Wat een sukkels.


de hap is overdag dicht...

Of je belt de eigen ha nog eens en zegt dat je je niet lekker voelt!

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:01

Gewoon je eigen HA bellen en zeggen dat je aan het braken bent.
Moeten ze wel serieus nemen. Anders gewoon om 17:01 de HAP bellen.

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:01

purny schreef:
Volgens mij is je bloedsuikermeter gewoon kapot.
Moest gister even urine inleveren. Daar werd ook aan mij gevraagd of ik er een thuis had. Ik heb er geen een.

Maar een spiegel van 30? Dan functioneer je naar mijn idee ook niet meer normaal


Kan wel hoor, als ze al langer kampt met hoge suikers went het lichaam er aan.

maitestar23

Berichten: 660
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:02

Waar woon je ergens in de buurt? Misschien is er een Bokker die zich wil laten prikken om je apparaat te controleren?

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:03

purny schreef:
Volgens mij is je bloedsuikermeter gewoon kapot.
Moest gister even urine inleveren. Daar werd ook aan mij gevraagd of ik er een thuis had. Ik heb er geen een.

Maar een spiegel van 30? Dan functioneer je naar mijn idee ook niet meer normaal

Ze heeft ook andere klachten en loopt hier al langer mee ze krijgt natuurlijk geen insuline/medicatie oid dus waarom zou het niet kunnen?

Ibbel

Berichten: 49241
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:04

SecretLIN schreef:
Vanmorgen nuchter 30.6

Heb een ander plan m'n huisgenoot heeft vandaag om 15.20 afspraak bij zijn huisarts.. Mag waarschijnlijk niet mee binnen ga gewoon de assistentes daar vragen of ze evt m'n bloedsuiker willen meten.

Kan dan nu beter niks meer eten of juist wel.

Vanmorgdn kom muesli met yoghurt gehad na meten en net kopje koffie zwart


Zeg dan dat je je eigen HA niet kon bereiken ipv dat je daar een afspraak as maandag hebt.
En zeg niets over dat je twijfelt aan het apparaat.

Gewoon zeggen: ik meet herhaaldelijk hele hoge waardes, kan huisarts niet bereiken, wil je even meten.
Als ze dan vragen: ben je bekend met diabetes, dan zeg je: nee, maar ik heb wel klachten, daarom ben ik aan het meten.

In het midden laten dat je aan het meten bent op eigen initiatief, gewoon de indruk geven dat je dat doet als onderdeel van het stellen van een diagnose door een arts.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:07

SecretLIN schreef:
Vanmorgen nuchter 30.6

Heb een ander plan m'n huisgenoot heeft vandaag om 15.20 afspraak bij zijn huisarts.. Mag waarschijnlijk niet mee binnen ga gewoon de assistentes daar vragen of ze evt m'n bloedsuiker willen meten.

Kan dan nu beter niks meer eten of juist wel.

Vanmorgdn kom muesli met yoghurt gehad na meten en net kopje koffie zwart


Ik wil niet drammen, maar dit is echt niet ok. Zorg dat je vandaag nog geholpen wordt, op welke manier dan ook. Als de assistente of de huisarts je om wat voor reden dan ook niet fatsoenlijk wil testen, dan ga je gewoon de naar de HAP of de eerste hulp. Echt! Niet bagatelliseren dit!!

Je kan iets eten, maar eet iets zonder suiker of koolhydraten. Neutrale yoghurt zonder iets erin bijv.

Als je iemand spreekt, zeg vnl dat je klachten hebt en dat je urine zoet ruikt. Niet over of je apparaat wel of niet werkt, dat leidt alleen maar af.