Iemand verstand van bloedsuikers

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
imaudy
Berichten: 5093
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:49

sanne83 schreef:
Babootje schreef:
Nee dat begrijp ik. Dus ik was benieuwd of de TS weer had gebeld. Met deze absurde waardes zorg je er toch voor dat je ergens terecht kunt?


Als TS echt op 30 zit, dan zou het ook zeker kunnen dat ze zelf niet helemaal scherp meer kan nadenken :(:)


Dit kan heel goed!
Waarom reageert die assistente zo achterlijk? Denk dat die bij iedereen zegt, och we kijken het nog even aan.

Balou_k

Berichten: 14098
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:08

Maartje1990 schreef:
SecretLIN schreef:
Ga morgenochtend nog es testen en neem mee wat je hierboven hebt gezet

Ik ben 37 Jr en kom juist enorm aan ipv dat ik afval


De eerste vraag is niet wat je wél moet doen maar juist wat je niet moet doen. Je moet je handen namelijk wassen met water en zeep liefst warm water. En bloeddrupoel niet stuwen, eerste druppel wegvegen doe je al.


Handen wassen met enkel water is prima.
Zeep kan immers de resultaten vertroebelen. Tegenwoordig zitten er lekkere zoetige geurtjes en dus zoetigheden in zeepjes. Dit is volgens de nieuwste protocollen vanuit mijn werkgever. :)

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:20

Citaat:
Handen wassen met enkel water is prima.
Zeep kan immers de resultaten vertroebelen. Tegenwoordig zitten er lekkere zoetige geurtjes en dus zoetigheden in zeepjes. Dit is volgens de nieuwste protocollen vanuit mijn werkgever. :)


Ik weet niet welke protocollen jouw werkgever gebruikt, maar zojuist uit vilans protocol gehaald:

Punt 4
Laat de cliënt de handen wassen met bij voorkeur warm water en zeep en goed afdrogen.

En diabetesfonds zegt het ook https://www.diabetesfonds.nl/over-diabe ... loedsuiker

Balou_k

Berichten: 14098
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:26

Naast Vilans hun ‘eigen’ protocollen.

De toegevoegde parfum in zepen kan een storende factor zijn. Zeker in een huis situatie worden de ‘lekkere’ zepen gebruikt.

Met warm water de handen wassen is echt prima. :)

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:27

Balou_k schreef:
Naast Vilans hun ‘eigen’ protocollen.

De toegevoegde parfum in zepen kan een storende factor zijn. Zeker in een huis situatie worden de ‘lekkere’ zepen gebruikt.

Met warm water de handen wassen is echt prima. :)


Nee, dat is het dus niet. Dan moet je kiezen voor een neutrale zeep niet zonder zeep gaan wassen.

Balou_k

Berichten: 14098
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:29

Die heeft vaak niet iedereen in huis liggen, dan is het zonder zeep in dit geval echt beter. :)

Nu ben ik slecht verpleegkundige in opleiding. Maar ik heb het volste vertrouwen in mijn docent(en) in dit geval.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:31

Balou_k schreef:
Die heeft vaak niet iedereen in huis liggen, dan is het zonder zeep in dit geval echt beter. :)

Nu ben ik slecht verpleegkundige in opleiding. Maar ik heb het volste vertrouwen in mijn docent(en) in dit geval.


Prima, ik ga uit van de betrouwbare bronnen die ik hierboven deelde. Wat TS of iedere andere persoon doet moet iedereen zelf weten. Dat gezegd hebbende weet ik dat in praktijk het sowieso echt wel anders gaat. Maar dat terzijde.

Balou_k

Berichten: 14098
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:33

Ik hoop in ieder geval van harte dat de huisarts(assistente) TS serieus gaat nemen!

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:46

Balou_k schreef:
Ik hoop in ieder geval van harte dat de huisarts(assistente) TS serieus gaat nemen!


Dat kan ik alleen maar met je eens zijn

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:06

Dit vraagt om actie buiten de huisarts om. Huisartsenpost in de avond.

noviceh

Berichten: 4806
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:15

MoniqueT schreef:
Dit vraagt om actie buiten de huisarts om. Huisartsenpost in de avond.
Precies mijn gedachte :j

BigOne
Berichten: 38494
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:00

Ts , hoop dat je snel nog even laat weten hoe het met je is.

daantjuhhh

Berichten: 26917
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:26

bigone schreef:
Ts , hoop dat je snel nog even laat weten hoe het met je is.

Ja dat hoop ik ook.

Muze
Berichten: 5332
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:57

Hopelijk alles ok ts!!

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 06:34

blubblabhoi schreef:
Echt erop staan op spreekuur te mogen komen! Ik prikte destijds 28 en ik heb bijna een week in het ziekenhuis gelegen. Achteraf was m’n bloed zo verzuurd dat ik elk moment in coma kon raken.


Vraag me af hoe het met ts is nu..... of ze nu ook in het ziekenhuis ligt?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 07:17

Ze kan uiteraard ook een drukke dag gehad hebben.

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 08:50

Of ze reageert niet omdat iedereen er zo bovenop springt. Das heel vaak met dit soort topic, dan dramt men zo door, hoe goedbedoeld dan ook, dat we de uitkomst nooit meer te horen krijgen.

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 09:00

Vala schreef:
Of ze reageert niet omdat iedereen er zo bovenop springt. Das heel vaak met dit soort topic, dan dramt men zo door, hoe goedbedoeld dan ook, dat we de uitkomst nooit meer te horen krijgen.

Precies dit! := Denk dat het inmiddels wel duidelijk is dat dit niet goed zit en een gevaar is voor haar gezondheid. Hopelijk is ze inmiddels in goede handen, dat is nu het belangrijkste :j

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 09:23

Ben benieuwd hoe het gaat TS.

Babootje

Berichten: 26455
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 09:26

Vala schreef:
Of ze reageert niet omdat iedereen er zo bovenop springt. Das heel vaak met dit soort topic, dan dramt men zo door, hoe goedbedoeld dan ook, dat we de uitkomst nooit meer te horen krijgen.


Of het is gewoon een hoax :D :D

Athelas

Berichten: 1991
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 09:57

Ik hoop inderdaad dat een dokter haar snel serieus gaat nemen!
Ik heb zelf diabetes type 1, toen dat werd ontdekt werd erbij mij 35 mm/L getest en moest ik meteen naar de spoedeisende hulp omdat ik kans had om elk moment in coma te raken vanwege hoge bloedsuikers en een ketonenwaarde van 4,5mm/L
Ik wil TS iedergeval alvast sterkte wensen!

BigOne
Berichten: 38494
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 10:10

Daarom hoopte ik ook dat ts zich even zou melden , hoef geen volledig verslag maar veel te hoge suiker kan heel link zijn . Dus over het niet reageren mag je je vanuit medemenselijkheid best even bezorgd maken.

MarliesV

Berichten: 15250
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 10:12

TS, er zijn wel meer topic van jou als ik mij goed herinner met een open einde. Veel advies en uiteindelijk geen reactie meer van jou.

Hoop dat het goed met je gaat, dat je geholpen wordt bij de huisarts en dat je uiteindelijk de bezorgde Bokkers hier laat weten dat alles goed is?

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:27

bigone schreef:
Daarom hoopte ik ook dat ts zich even zou melden , hoef geen volledig verslag maar veel te hoge suiker kan heel link zijn . Dus over het niet reageren mag je je vanuit medemenselijkheid best even bezorgd maken.


Dat mag zeker en het is fijn om te merken dat mensen op bokt echt wat om elkaar geven. Echter is het wel zo dat de mensen die er zo bovenop zijn gesprongen ook moeten beseffen hoe dit over kan komen op iemand. Iemand die misschien zelf wel heel erg in de stress zit ivm haar hoge waardes maar anderzijds zich niet serieus genomen voelt door de dokter. Heel veel berichten dat ze zich moet opdringen enz helpt dan niet echt.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 11:35

Gister weer aan de telefoon gehangen moet gewoon eerst blijven meten tenzij ik me niet goed voel. Maandag bij huisarts prikken en papier mee voor lab. Krijg mijn dokter niet te pakken verder..


Gister m'n huisgenoot dikke ruzie aan de telefoon gemaakt met assistent.

Maar blijf me prikken voel me verder niet heel raar behalve al heel warm en wat drukkend gevoel bovenop m'n handen..

Vind super lief dT iedereen zo bezorgd is echt.

En snap dat iedereen vind gelijk dokter ik weet het ook allemaal ff niet moet uitgaan dat assistent het maar weet.