Iemand verstand van bloedsuikers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ann_moi

Berichten: 3854
Geregistreerd: 11-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:53

Bij dit soort waarden zou ik zoals vaker gezegd toch meteen naar de dokter gaan. Door aan te geven dat je je apparaat niet vertrouwd denken ze waarschijnlijk van ja daag. Terwijl ook een minder precies apparaat die deze waardes geeft alsnog de waardes veel te hoog laat zijn. stel het is niet 30 maar 20, dan is dat nog hoog genoeg om zsm actie te willen nemen.
Vooral bij bijvoorbeeld diabetes type 2 kan je best aankomen, dit zagen we ook bij mijn opa, nadat hij bloedsuikerregulatie pilletjes kreeg viel hij af.
Wacht echt niet te lang met het zoeken van hulp hierbij, hoge bloedsuikers zijn erg gevaarlijk en kunnen veel schade aanrichten.

MarliesV

Berichten: 15204
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 10:07

brokjes schreef:
smurffie schreef:
Opzich sturen wij cliƫnten in als ze dit soort bloedsuikers hebben := met de ambulance.
En die lopen soms ook nog ogenschijnlijk fit rond.

Ja dat bedoel ik. Ik denk dat ze TS niet helemaal serieus hebben genomen omdat ze zegt dat haar apparaat kapot kan zijn.


Tja, neem het ze eens kwalijk, de TS lijkt het zelf ook niet heel serieus te nemen want anders was er al lang actie ondernomen.

Veraaaaah

Berichten: 2334
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 10:23

Ik heb geen ervaring met diabetes en suikerwaardes maar dit lijkt me hoe dan ook te hoog! Zo snel mogelijk naar de huisarts, een vingerprikje is zo gedaan. Grote kans als hij dan weer zo hoog is dat er meteen actie wordt ondernomen.

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 10:26

Hmm ik denk dat TS het wel serieus neemt, want waarom zou ze anders zichzelf testen, maar geen prettige ervaring heeft met haar huisarts/assistente en daarom uitstelt. En dat is eigenlijk vooral heel sneu, je zou op je huisarts moeten kunnen vertrouwen en niet met tegenzin een afspraak plannen :(:)

Probeer toch door te pakken TS en voor jezelf op te komen, want zoals iedereen aan geeft kan dit best zorgelijk en gevaarlijk zijn. En je bent nog verder van huis als je te lang wacht, terwijl je eigenlijk al goed je gevoel aan het volgen was.

marschwood
Berichten: 455
Geregistreerd: 25-08-08

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 10:30

Zijn de strips die je gebruikt nog wel goed?als deze nl over de datum zijn,al is het maar 1 dag,geven ze foute waarden aan.

Femke_Tweety

Berichten: 12001
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:41

marschwood schreef:
Zijn de strips die je gebruikt nog wel goed?als deze nl over de datum zijn,al is het maar 1 dag,geven ze foute waarden aan.



De meeste strips zijn zelfs na maanden nog prima, alleen geen garantie meer.


Ik vermoed -helaas- dat de waarden gewoon kloppen. En dat is link.
Het kan nog altijd zijn dat de meting niet klopt, daarom ook even checken met een zeker correct apparaat (huisarts of apotheek) of met dit apparaat iemand anders testen. Zit die ander dan gewoon normaal dan geeft dat heel veel duidelijkheid.


Maar door de manier van testen die omschreven wordt (en gewoon correct is) en de opeenvolgende erg hoge waardes in combinatie met de omschreven klachten is dit helaas waarschijnlijk gewoon echt een probleemsuiker.
En dat is echt echt echt wel iets om snel wat aan te gaan doen. Als in vandaag, of eigenlijk gisteren al.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:46

Ik heb een aantal jaren als voorlichter, cursusleider en bevoegd testprikker voor de Diabetesvereniging Nederland gewerkt. Een niet-nuchtere waarde van boven de 6 is absoluut reden om naar de huisarts te gaan. Bij 16,8 zouden bij mij alle alarmbellen gaan rinkelen.

Dus ... bellen!

Femke_Tweety

Berichten: 12001
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:49

MoniqueT schreef:
Ik heb een aantal jaren als voorlichter, cursusleider en bevoegd testprikker voor de Diabetesvereniging Nederland gewerkt. Een niet-nuchtere waarde van boven de 6 is absoluut reden om naar de huisarts te gaan. Bij 16,8 zouden bij mij alle alarmbellen gaan rinkelen.

Dus ... bellen!



inmiddels ook al 30+ en HI getest....


Driedubbele reden lijkt me.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:53

TS heeft gebeld en mocht niet komen. Ik snap jullie ongerustheid en die zal TS inmiddels ook echt voelen maar het heeft geen zin om hier over door te blijven gaan. Haar huisarts laat haar simpelweg niet komen en ze gaat vandaag nogmaals bellen, dat is namelijk wat haar gevraagd is.

Laten we allemaal in rust afwachten wat er nu gebeurt.

Blacky94

Berichten: 3485
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:55

Tanya schreef:
Ik snap niet goed hoe mensen zo laks hiermee om kunnen gaan. Je zo makkelijk laten afschepen door de huisarts, uren/een dag wachten met bellen, rustig even naar de tandarts gaan... Maar goed, dat is misschien ook omdat ik zelf totaal niet zo ben, plus ik weet wel wat de gevolgen kunnen zijn en die lijken niet zo door te dringen tot TS.
Ik geloof eigenlijk niet dat het apparaat stuk is, want je hebt 3 keer verschillende waardes gekregen. Als hij stuk zou zijn zou je misschien alleen 'High' krijgen of telkens hetzelfde getal, en dat is niet zo. Waarom bel je niet gewoon NU weer met de huisarts? Is er anders iemand die je kan helpen, zorgen dat je niet wordt afgescheept? Dit is namelijk gewoon geen goede zorg en dat vind ik heel kwalijk.

Ik snap dat ook niet zo goed... En zelfs al zouden de waarden de helft zijn van wat TS meet, dan nog steeds zijn ze te hoog.
Ik zou desnoods een andere huisarts bellen en het verhaal voorleggen maar hier absoluut niet nog een dag mee wachten. Wij krijgen ook rustig mensen ingestuurd met lagere ontregelde suikers, soms ook mensen die eerder niet wisten dat ze mogelijk suikerziekte hadden.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:56

Het is jouw lijf en jouw leven, als de assistente je niet serieus neemt, drammen!! Echt, als je suikerwaardes kloppen, dan is dit gewoon erg gevaarlijk!

Mijn zus heeft dit ook gehad. Ook niet serieus genomen door assistente. Heeft toen ook maar niet meer gebeld. Is uiteindelijk de volgende dag met loeiende sirenes naar het ziekenhuis gebracht, bleek daar een suiker van boven de 50 te hebben. Levensgevaarlijk dit!

BigOne
Berichten: 38323
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:04

Heb je al weer gebeld? Wat jij beschreef , de lucht van je urine en hoge waarde is foute boel, buurman zat binnen een week voor verder onderzoek in het ziekenhuis.
Hij krijgt pilletjes en is koolhydraatarm gaan eten. Is nu 10 kilo kwijt ( had niet echt overgewicht en is nu zelfs slank) en houd het zo goed onder controle. Succes en wanneer de assistente je weer afpoeiert dan zeg maar dat je een klacht indient !!!!

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:21

TS mijn advies wanneer je belt ga alsjeblieft niet zeggen dat je twijfelt of je apparaatje de juiste waardes geeft, want dat levert je enkel op dat ze je minder serieus nemen. Edit en er gewoon op staan dat ze je vandaag laten komen!!!
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 08-10-20 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:24

Inderdaad. Je kan beter zeggen dat Jetje zorgen maakt.

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:15

En ts heb je nogmaals gebeld?

jetwii
Berichten: 1286
Geregistreerd: 23-08-06

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:45

Nou wat een ... huisarts hopelijk kan ze vandaag alsnog terecht

Sannens
Berichten: 1414
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:15

jetwii schreef:
Nou wat een ... huisarts hopelijk kan ze vandaag alsnog terecht


We weten toch niet hoe het gesprek is gegaan en wat er gezegd is waardoor ze ts nu niet langs laten komen? Misschien iets minder snel oordelen, ik vind het vervelend dat er altijd een schuldige moet worden gevonden terwijl we er allemaal niet bij waren en niet weten wat er gevraagd/gezegd is.

@TS: Ik ben niet snel van de huisarts bellen, maar dit is wel een mogelijk spoedgeval. Als je apparaat klopt kan het levensgevaarlijk zijn en ontzettend slecht voor je organen.

jetwii
Berichten: 1286
Geregistreerd: 23-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:18

Sannens schreef:
jetwii schreef:
Nou wat een ... huisarts hopelijk kan ze vandaag alsnog terecht


We weten toch niet hoe het gesprek is gegaan en wat er gezegd is waardoor ze ts nu niet langs laten komen? Misschien iets minder snel oordelen, ik vind het vervelend dat er altijd een schuldige moet worden gevonden terwijl we er allemaal niet bij waren en niet weten wat er gevraagd/gezegd is.

@TS: Ik ben niet snel van de huisarts bellen, maar dit is wel een mogelijk spoedgeval. Als je apparaat klopt kan het levensgevaarlijk zijn en ontzettend slecht voor je organen.


Heb je helemaal gelijk in al zou ik iemand toch echt willen zien als iemand al 2x belt met vermoedelijk hoge waardes.
Maar is natuurlijk ook maar net hoe ts het gebracht heeft

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:25

SecretLIN schreef:
Nou heb dus gebeld ze vraagt of ik eerst nog kan bijhouden heb aangegeven dat ik dus niet eens zeker ben of het apparaat de goede waarden geeft.

Moet morgen of vrijdag weer bellen als nog zo is


Heb je haar weer gebeld met de laatste waardes? Want dit geloof ik gewoon niet.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:30

Babootje schreef:
SecretLIN schreef:
Nou heb dus gebeld ze vraagt of ik eerst nog kan bijhouden heb aangegeven dat ik dus niet eens zeker ben of het apparaat de goede waarden geeft.

Moet morgen of vrijdag weer bellen als nog zo is


Heb je haar weer gebeld met de laatste waardes? Want dit geloof ik gewoon niet.


Dit is een update van gisteren. Dit is dus niet de tweede keer dat ze gebeld heeft maar de eerste keer.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:51

Sannens schreef:
jetwii schreef:
Nou wat een ... huisarts hopelijk kan ze vandaag alsnog terecht


We weten toch niet hoe het gesprek is gegaan en wat er gezegd is waardoor ze ts nu niet langs laten komen? Misschien iets minder snel oordelen, ik vind het vervelend dat er altijd een schuldige moet worden gevonden terwijl we er allemaal niet bij waren en niet weten wat er gevraagd/gezegd is. .


Ben het met je eens hoor, laten we niet van slechte wil uitgaan.
Het gaat hier om TS, helaas is het soms zo dat een assistente zit te slapen of het enorm druk heeft nu ivm corona. misschien brengt de TS het op een manier waardoor ze het niet serieus nemen, kan allemaal zo zijn.

Ik heb helaas ervaring met een assistente die dit verhaal niet serieus nam, achteraf echt onbegrijpelijk.
Enige wat relevant is, is dat TS zo snel mogelijk een arts ziet met deze waardes en zich niet laat afpoeieren.

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:53

Nee dat begrijp ik. Dus ik was benieuwd of de TS weer had gebeld. Met deze absurde waardes zorg je er toch voor dat je ergens terecht kunt?

Veraaaaah

Berichten: 2334
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:05

Heb je nog gebeld TS? Lijkt me toch wel noodzakelijk met zulke waardes...

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:09

Babootje schreef:
Nee dat begrijp ik. Dus ik was benieuwd of de TS weer had gebeld. Met deze absurde waardes zorg je er toch voor dat je ergens terecht kunt?


Als TS echt op 30 zit, dan zou het ook zeker kunnen dat ze zelf niet helemaal scherp meer kan nadenken :(:)

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:20

Mijn ex zat ook op HI. En had ook totaal geen last. Zat nog vrolijk hoog in een boom te zagen en te doen.
Had dorst, maar t was toen erg warm. Dus... soms merk je het niet totdat je op een normale waarde gebracht wordt. Dan voel je je beroerd. Dat moet weer wennen. Dat te dus niets merkt is zo vreemd niet hoor. Maar hoop dat ze toch snel even laat prikken. Dan weet ze snel meer.