Moderators: Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Dani, Polly
Doubtless schreef:purny schreef:Degene die een corrigerende tik hebben gehad zijn er vast niet slechter van geworden.
Ik nomineer deze reactie voor slechtste kort door de bocht reactie van 2020.
daantjuhhh schreef:purny schreef:Degene die een corrigerende tik hebben gehad zijn er vast niet slechter van geworden.
Nou heb ook wel eens een corrigerende schop onder mijn hol gehad. Het enige wat ik er van gekregen heb is discipline
_Penotti schreef:Dan zou ik graag willen weten wat er bij jou is gebeurt![]()
Lunapower schreef:_Penotti schreef:Dan zou ik graag willen weten wat er bij jou is gebeurt![]()
Even voorbeeldje, ik was brutaal. Ik maakte een sacartische opmerking, omdat mijn moeder zei dat er iets zou gebeuren wat ik ten zeerste betwijfelde. Nou, toen had ik zo een paar keer een flinke tik op mijn bovenarm te pakken. Daarna werd ik naar boven gestuurd, maar ik durfde amper langs mijn moeder.
Omdat het regelmatiger gebeurde, telkens als ik over hun streep ging en ik wist nooit precies waar die lag, heb ik faalangst ontwikkeld en een extreem laag zelfbeeld gekregen. Ik vergelijk mezelf nog steeds heel erg met anderen en vind dat hun werk beter is en het mijne niks waard is (bijvoorbeeld qua cijfer). Omdat ze mijn school erg belangrijk vinden, heb ik ook heel veel prestatiedruk en ik ben 1x echt helemaal gek geworden van mezelf omdat ik 1 antwoord niet wist en ik er van overtuigd was dat ik de rest ook niet zou weten/ niet zou kunnen. Ik heb hier nog steeds bijna dagelijks last van, dus in mijn geval kan het zeker wel kwaad.
Lunapower schreef:_Penotti schreef:Dan zou ik graag willen weten wat er bij jou is gebeurt![]()
Even voorbeeldje, ik was brutaal. Ik maakte een sacartische opmerking, omdat mijn moeder zei dat er iets zou gebeuren wat ik ten zeerste betwijfelde. Nou, toen had ik zo een paar keer een flinke tik op mijn bovenarm te pakken. Daarna werd ik naar boven gestuurd, maar ik durfde amper langs mijn moeder.
Omdat het regelmatiger gebeurde, telkens als ik over hun streep ging en ik wist nooit precies waar die lag, heb ik faalangst ontwikkeld en een extreem laag zelfbeeld gekregen. Ik vergelijk mezelf nog steeds heel erg met anderen en vind dat hun werk beter is en het mijne niks waard is (bijvoorbeeld qua cijfer). Omdat ze mijn school erg belangrijk vinden, heb ik ook heel veel prestatiedruk en ik ben 1x echt helemaal gek geworden van mezelf omdat ik 1 antwoord niet wist en ik er van overtuigd was dat ik de rest ook niet zou weten/ niet zou kunnen. Ik heb hier nog steeds bijna dagelijks last van, dus in mijn geval kan het zeker wel kwaad.
Lunapower schreef:Knip
Shadow0 schreef:Ik snap vooral ook niet wat je ermee zou willen bereiken. Als je het 'goed' in zou willen zetten kun je het net zo goed (of meestal beter) anders oplossen, en als het in ongeduld gebruikt wordt is het meestal vooral heel inconsequent.
Zo kon ik meeluisteren met de buurjongetjes die eerst een tijd bezig waren met klieren, en waar dan heel onduidelijk op gereageerd werd, tot het uiteindelijk uitliep op schreeuwen en huilen, "EN NU NAAR BINNEN!" (en, waarschijnlijk, die 'corrigerende' tik, maar dat was binnen, dat heb ik nooit gezien of gehoord.)
Bijna al die situaties waren vermoedelijk niet geescaleerd als er aan het begin wat meer consequent was gestuurd...
Gebruikers op dit forum: amandananana, EsmeraldaL, frisian_love, Frummel01, Gwenvd, Ilse_123, Knollboll, LesleyAnne, lovemaylo, Pieneappel, proudmama, TamaraFloor, XxMariellexX en 60 bezoekers