Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird
pillow schreef:Ik had ook een versleten heup en kon vanwege de pijn echt niet meer rijden. Ik kon er niet eens meer opkomen omdat ik mijn been niet meer over kon zwaaien., was rechts. 6 jaar geleden een heupprothese gekregen en kon na 3 maanden gewoon weer rijden, nergens meer last van. Achteraf had ik het jaren eerder moeten doen, eindelijk geen pijn meer bij alles wat ik deed.
Robijntjah schreef:Ik lees even mee, ik heb 8,5 jaar geleden, op mijn 26e, mijn heup gebroken (door, jawel, een val van het paard) en hier behoorlijke beenstandsafwijkingen aan over gehouden waardoor vroegtijdige artrose zo ongeveer een feit wordt.
Ik kan je wel wat vertellen over de scheefheid. Ik ben zo scheef als iets, ook de hoek van mijn bekken verschilt links en rechts. Dit voel ik met rijden en ik voel het ook in mijn paarden. Rechtsom buigen is lastig voor dus zowel mij als mijn paarden. Hier ben ik mee aan de slag maar dit gaat gewoon niet meer worden zoals het was.
Ik merk het ook in mijn zadel bij de jaarlijkse opvul beurt.
Lang stappen kan ik alleen op goede dagen, daarnaast draaf en galoppeer ik dus veel. Onverwachtse bewegingen = pijn en de dag erna extra veel last.
Ik laat me er niet door weerhouden.
BaileyMix schreef:pillow schreef:Ik had ook een versleten heup en kon vanwege de pijn echt niet meer rijden. Ik kon er niet eens meer opkomen omdat ik mijn been niet meer over kon zwaaien., was rechts. 6 jaar geleden een heupprothese gekregen en kon na 3 maanden gewoon weer rijden, nergens meer last van. Achteraf had ik het jaren eerder moeten doen, eindelijk geen pijn meer bij alles wat ik deed.
Dat is in ieder geval goed om te horen, dat het na de operatie wel kan! Heb jij enig idee hoe lang dit nou mee zal gaan en hoe je daarna verder moet? En hoe gaat dat met paardrijden m.b.t bijvoorbeeld vallen of gekke sprongen?
Change3x schreef:Mijn moeder heeft in 2021 een nieuwe heup gekregen, maar paardrijden staat daarmee echt op de zwarte lijst. Mocht je vallen en het gaat mis kun je opnieuw onder het mes. Ze is nu ook een dagje ouder dus nier meer zo snel in haar reflexen als vroeger, waardoor je sneller valt.
Dus wil vooral meegeven: be careful.
Gebruikers op dit forum: Anieke16, BETUWE, Bytespider, Gaby, haasje20, henshem, LDRD, Mariljo, Marilu, OmgiliBot en 20 bezoekers