[pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat was de uitslag van jouw test?

Positief
100 (11%)
Negatief
754 (88%)

Totaal aantal stemmen: 854


_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:05

Pepperrr schreef:
Hoe hebben jullie de test ervaren? Ik moet misschien ook maar ik vind het echt dood en doodeng...


Test stelt echt niets voor,
Het is even 1 seconde irritant, maar dat is het dan ook wel.
Ik zag er ook erg tegenop door alle spook verhalen die je hoort. maar het is mij alles meegevallen

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:10

In 1 week tijd 3x getest ivm vakantie naar de azoren. 3x negatief na onze bruiloft. Zo weten we iig zeker dat niemand besmet is geraakt zullen we maar zeggen :D

Mijn man :+ vind de testen erg pijnlijk. Ik vind er weinig aan.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:12

Pepperrr schreef:
Hoe hebben jullie de test ervaren? Ik moet misschien ook maar ik vind het echt dood en doodeng...

Ken je het gevoel dat je tijdens het zwemmen per ongeluk water opsnuift? Het is precies dat gevoel in 1 neusgat en voor 3s. Dus het is minder erg dan het gevoel van het water. :j

_Lorette_

Berichten: 12099
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:15

Ik vond het stokje in de keel niet vervelend, maar heb wel een sterk kokhalsreflex en kreeg een verschrikkelijke hoestbui, waarbij de tranen me over de wangen liepen. Duurde een tijdje voordat we weer verder konden. Ik moest mijn neus eerst goed snuiten, maar ook dat was een beste klus, want mijn lijf vindt het nodig om maximaal snot te produceren op dit moment. :+ Ze waren gelukkig heel vriendelijk en geduldig, zelfs 'blij', omdat ik overduidelijk niet zonder klachten kwam. Die in de neus voelde even gek, maar deed geen pijn.

rabbeltje

Berichten: 274
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 21:01

Alle 3 de keren negatief. Ik ben bekend met astma/bronchitis. Pak elk virus op en raak strontverkouden van de airco. Ik kan beter een teststraat abbonement gaan nemen. Ook door mijn werk in de apotheek weet je natuurlijk nooit waar de klachten vandaan komen.

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 21:01

Ik ben getest in de eerste ronde in april bij lichte verkoudheidsklachten. Ik werk in de kinderopvang en moest eerst testen voor ik weer mocht werken. De man in de auto voor mij trok helemaal opzij in zijn auto tijdens de test dus ik bouwde daardoor wat spanning op. Maar het stelde uiteindelijk niet zo veel voor. Ja, het is niet leuk, maar er is wel vaker iets niet leuk - schouders ophalen en door (bij kleine kinderen denk ik daar wel anders over, dat vind ik wel sneu). De uitslag was negatief.

floorsil

Berichten: 2643
Geregistreerd: 22-10-04

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:12

Hoe snel hadden jullie de uitslag.
Vorige keer had ik hem binnen 24 uur en negatief. Gisterochtend laten testen in Utrecht en nog geen uitslag. Was benieuwd hoe snel jullie de uitslag hadden?

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:26

Ik ben afgelopen vrijdag getest en gelukkig negatief.

Keelpijn en verstopte neus.

Test in mn neus deed ronduit echt zeer! Ook al gingen ze niet zo diep, het voelde wel zo. Nu ben ik erg gevoelig in mn neus, en heb snel bloedneuzen.

Hopelijk was dit de eerste en de laatste keer.

Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:32

Vrijdagochtend mijn man getest in Amsterdam, ik zaterdagochtend in Haarlem, van beide nog geen uitslag :( .

maj0

Berichten: 6600
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:35

floorsil schreef:
Hoe snel hadden jullie de uitslag.
Vorige keer had ik hem binnen 24 uur en negatief. Gisterochtend laten testen in Utrecht en nog geen uitslag. Was benieuwd hoe snel jullie de uitslag hadden?


vorige keer donderdag's getest zondag's pas uitslag. Was een maand geleden.

Nu gisteren getest maar nog geen uitslag

Merexa

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:40

Ik ben vorige week Maandag op Negatief getest omdat ik erg moe bleef en last van mijn keel had. Hier test het ziekenhuis zelf en ik heb een vitaal beroep, dus kon binnen 3 uur terecht en in de avond had ik de uitslag. Toch was ik Dinsdag nog even thuis gebleven maar Woensdag lukte het wel weer.
Qua gevoel van het staafje in de neus was het even niet lekker, alsof je even zoutoplossing insnuift en het achterin je neus zit, zeg maar. Maar het is even doorzetten. Vervolgens gaan ze (met hetzelfde staafje, iewl) achterin je keel, waarbij ik ook bijna moest kokhalzen. :')

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:47

Ik ben vorige week maandag getest, dinsdag eind van de dag had ik een negatieve uitslag binnen.
Ik was gewoon flink verkouden.
Nu nog wat verkouden maar niet meer zo erg als vorige week.

Sharon_91

Berichten: 3423
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Hierden

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:17

Ik probeer te bellen voor een test, kreeg een bandje dat alle lijnen bezet zijn en ik het over 30 minuten nog eens moet proberen. :=
Online lukt ook niet...

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:21

Dat had ik vanochtend ook. Online kun je alleen inplannen bij de twee dichtsbijzijnde testlocaties, terwijl er op andere locaties mogelijk wel nog plek is.
Ik heb de GGD gebeld, toen kreeg ik ook dat bandje van probeer het ober een half uur nog eens. Na 20 minuten gebeld en kwam in de wacht en kon wel een afspraak krijgen. Niet heel dichtbij, maar een half uur rijden is nog wel te doen.

En verder on topic: ik word vanavond getest vanwege keelpijn en stijve spieren.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37275
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:24

Meerdere keren getest en negatief bevonden uitslag de kortste was de laatste via internet na 40 uur de langste is geweest na 52 uur.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:25

Bnet schreef:
Dat had ik vanochtend ook. Online kun je alleen inplannen bij de twee dichtsbijzijnde testlocaties, terwijl er op andere locaties mogelijk wel nog plek is.
Ik heb de GGD gebeld, toen kreeg ik ook dat bandje van probeer het ober een half uur nog eens. Na 20 minuten gebeld en kwam in de wacht en kon wel een afspraak krijgen. Niet heel dichtbij, maar een half uur rijden is nog wel te doen.

En verder on topic: ik word vanavond getest vanwege keelpijn en stijve spieren.

Nee hoor, in een ander corona topic kon iemand uit Friesland online een afspraak maken op een testlocatie in Maastricht. :')

Ik had online ook 3 opties waar ik heen kon.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37275
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:25

Ik geen enkele optie welke postcode ik ook invoerde

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:38

Ik inderdaad ook geen enkele optie, ongeacht postcode (en ik heb er heel wat geprobeerd). Aan de telefoon ging het ook al over testlocaties verder weg en pas op woensdag, gelukkig voor mij kwam er voor vanavond een plekje vrij terwijl we de opties bespraken.

naomi_mickey

Berichten: 583
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Noord Holland, Heemstede.

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:52

Ik heb mij zaterdagmiddag laten testen maar heb nog geen uitslag. Ik ben vorige week in contact geweest met iemand die corona heeft. We waren met zijn 4e en 2 zijn positief getest, 1 is heel ziek en wacht ook nog op de uitslag.. Even spannend dus, gelukkig heb ik zelf geen symptomen!

_Lorette_

Berichten: 12099
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:53

Ik probeerde het ook eerst online en kreeg net als jullie de melding dat er voor mij geen enkele testlocatie beschikbaar was, dus toen ben ik gaan bellen. Ik heb ruim 45 minuten in de wacht gestaan.

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 11:56

Ik zelf niet, maar mijn dochter 2x
Beide keren negatief

Ladygiroc

Berichten: 5089
Geregistreerd: 08-02-07

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:14

Hier anderhalve week geleden laten testen ivm verkoudheid. Was gelukkig negatief.

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:29

Ik ben net getest en moet nu afwachten. Eerder al een keer getest ivm keelpijn. Nu erg verkouden, holtes vol, niezen, hoesten en reukverlies. Maar voelt niet anders dan een normale verkoudheid. Wel balen want nu kan ik morgen niet werken en zijn al sterk onderbemand. Niet zo handig dus, hoop dat ik morgen gedurende de dag de uitslag krijg zodat ik toch nog aan het werk kan.

daantjuhhh

Berichten: 26877
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:02

floorsil schreef:
Hoe snel hadden jullie de uitslag.
Vorige keer had ik hem binnen 24 uur en negatief. Gisterochtend laten testen in Utrecht en nog geen uitslag. Was benieuwd hoe snel jullie de uitslag hadden?

In Groningen had een kennis woensdag laten testen en zondag pas de positieve uitslag

floorsil

Berichten: 2643
Geregistreerd: 22-10-04

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:31

Veel dus toch later dan 48 uur de uitslag. We gaan hopen dat het er morgen is.