Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
Boterbloem90 schreef:Auw.. lijkt mij erg pijnlijk om zo vaak gekatheteriseerd te worden in korte tijd.
Natuurlijk is het vervelend om met een verblijfskatheter te zitten. Helaas is het hebben van een volle blaas ook niks.
Ik moest wel denken aan een kantelblaas. Zo was ik bij iemand die een katheter kreeg om de retentie te bepalen. Na een kwartier liggen was er een beetje afgelopen. Na een andere houding aan genomen te hebben liep er haast een liter af. Hebben ze daar naar gekeken?
twinducklin schreef:Ik zat ook aan zoiets te denken. Dat je blaas op een andere manier ligt. Heb er zelf geen ervaring mee. Alleen bij mannen, dan krult hij rond de prostaat op. Ergens zal dat bij jou nu ook gebeuren. Bij mannen wordt bij probleem het vaak met een echo gedaan, weet niet of ze dat bij vrouwen ook kunnen? Dan kun je zien wat er precies gebeurt.
Op je vraag van kramp, hoeveel urine loopt er dan uit? Laat je dat in een keer aflopen?
In principe mag je max 500cc in een keer laten aflopen en dan moet je minimaal 30min wachten voordat je meer laat aflopen. Ivm te snelle drukverandering kan je een blaascollaps krijgen.
Boterbloem90 schreef:Ik durf niet te zeggen hoe een kantelblaas vast gesteld word. Met een echo lijkt mij aannemelijk. Er naar vragen bij de arts kan nooit kwaad.
Wat had je voor de flipflo?
Wat ik geleerd heb is dat blaaskrampen kunnen komen door te veel urine in 1 keer te verliezen of de reactie van de blaas op lichaamsvreemde voorwerp (katheter). Wellicht het materiaal waarvan het gemaakt is?