Boeken, tips, filmpjes kind vertellen dat mama kanker heeft

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laibadji

Berichten: 1708
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Boeken, tips, filmpjes kind vertellen dat mama kanker heeft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 17:22

Beste bokkers,

Ik begeleid een kind met autisme wiens mama deze week de diagnose kanker gekregen heeft. Vandaag is het haar van mama afgeschoren en gaat ze het hele traject in. Momenteel heeft ze een pruik en merkt het kind niets op. Dit wil ze tot morgen zo houden.

Mama heeft tegen haar kind nog niets gezegd. Jongen is 6 jaar maar met een lagere ontwikkelingsleeftijd.
Mama wenst het nieuws samen met mij te vertellen daarom ben ik volop op zoek naar materialen ter ondersteuning. Ik heb reeds een boekje gevonden maar nog meer boekjes of filmpjes op maat van kinderen zou welkom zijn.

Aangezien alles in stroomversnelling gaat kan ik weinig tot niets nog tijdig aankopen en zou het makkelijk zijn moesten het zaken zijn die te downloaden zijn of op youtube te vinden zijn.

Wie kan mij helpen bij het vinden van deze materialen? Let op, aangezien het kind ASS heeft zijn materialen die met beeldspraak ed werken niet aan te raden. Ik ben op zoek naar zo realistisch mogelijk materiaal op niveau 4 jaar ongeveer.

Zelf ben ik ook volop aan het zoeken binnen mijn kennissenkring en ga ook bij collega's ten rade.


Alvast bedankt!

Sem_
Berichten: 7794
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:32

Misschien heb je iets aan deze website: https://www.kankerspoken.nl/ je kan verschillende leeftijden selecteren en er staan o.a. filmpjes op.

Ibbel

Berichten: 49638
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Boeken, tips, filmpjes kind vertellen dat mama kanker heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:37


Laibadji

Berichten: 1708
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 17:52

Ibbel schreef:
[MWS] diagnose borstkanker met jonge kinderen en dan?

Hier staan heel veel tips, daar kan je alvast eens doorheen spitten wat bruikbaar zou zijn in jouw specifieke geval.

Dat weet ik jammer genoeg is de tijd te kort om het door te spitten. In de loop van de volgende dagen doe ik dat zeker, echter wordt het morgen reeds verteld. Ik heb ook nog andere verantwoordelijkheden die mijn aandacht vragen. Ondanks de korte voorbereidingstijd wil ik toch een zo goed mogelijk gesprek aangaan.

maitestar23

Berichten: 662
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:53

Het boek van Chemo Kasper is erg duidelijk en in makkelijke taal.
Verder zou ik er echt niet zoveel gewicht aan geven. Ze kunnen daar echt helemaal niks mee, geeft alleen maar paniek en onzekerheid.

Laibadji

Berichten: 1708
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Boeken, tips, filmpjes kind vertellen dat mama kanker heeft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 20:20

Chemo Kasper ben ik ook tegen gekomen en kan je downloaden. Jammer genoeg lukt het downloaden niet en mis ik een bepaald programma op mijn computer.

maitestar23

Berichten: 662
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Re: Boeken, tips, filmpjes kind vertellen dat mama kanker heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:23

Ik heb het boek wel liggen, heb je er wat aan als ik foto's maak van de pagina's?

manonutjuh

Berichten: 3034
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Boeken, tips, filmpjes kind vertellen dat mama kanker heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:27

Ik kwam het boekje tegen grote boom is ziek, misschien heb je daar wat aan?

Laibadji

Berichten: 1708
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 21:32

maitestar23 schreef:
Ik heb het boek wel liggen, heb je er wat aan als ik foto's maak van de pagina's?

Oh dat zou heel fijn zijn! Ik stuur even een pb.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 34040
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:32


Laibadji

Berichten: 1708
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 21:35

manonutjuh schreef:
Ik kwam het boekje tegen grote boom is ziek, misschien heb je daar wat aan?

Heb dat boek ook gezien echter denk ik dat het niet aan te raden is omdat het kind ASS heeft en het verhaal heel realistisch moet zijn. Beeldspraak kan hij niet omzetten waardoor hij het niet begrijpt.

Toch bedankt om mee te denken.