Bij mij is geen PMS vastgesteld , maar ik kom er wel mee overheen. De klachten beginnen bij mij al een week van te voren. Ik heb last van angstgevoelens voor ziekten. In de week voordat ik ongesteld wordt , worden de angst klachten erger. Ook krijg ik meer last van mijn hyperventilatie. Soms neerslachtige gevoelens en kan ik echt wel huilen als ik iets laat vallen.
Lichamelijke klachten zijn wel heel vervelend! Week van te voren heb ik heel erg last van een opgeblazen gevoel. Dit geeft onder mijn borst druk en soms ook pijn. Af en toe ook al een flinke steek in mijn onderbuik. Ongeveer 3 dagen van te voren krijg ik soms hartkloppingen en wat steken op de borst. Vaak weet ik het binnen 1 tot 3 dagen wordt. En de pijnlijke benen en borsten zijn ook vrij vervelend maar daar kan ik wel mee leven.
Zodra ik ongesteld ben zijn al die klachten weg. De druk is dan van de ketel. Dan beginnen de normale klachten zoals krampen in mijn buik en wat misselijk en soms hoofdpijn.
Ik ben gestopt met de pil omdat teveel hormonen geen goede werking hadden op mijn hoofd. Ik werd er aardig neerslachtig van. Dat was voor mij ook de reden om te stoppen. De klachten zijn vervelend , maar ongesteld worden is voor mij beter dan dat alles opgepropt blijft. Ik ben nooit zo erg ongesteld dus dat zie ik maar als een soort beloning voor de 3de week.
Ik slik magnesium zodra de klachten beginnen. Vaak wordt dat wel aangeraden zodra je ongesteld moet worden en bent. Het zorgt bij mij voor meer rust en mijn spieren ontspannen veel beter. De hartkloppingen blijven er van weg. Anticonceptie begin ik in ieder geval niet weer aan. Dat heb ik ook al lang geaccepteerd. Het is nu helaas eenmaal zo...
Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush