Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
stalxpaard schreef:Ik heb eind november een snoekduik gemaakt van mijn prinses. Ik ben met mijn schouder op de bakrand terecht gekomen. Pas na een week naar de huisarts gegaan omdat alles stijf was en de pijn in mijn schouder daardoor niet zo erg leek. Pas toen de rest bijgetrokken was bleef het toch wel pijnlijk. Ik heb geen foto laten maken, omdat de huisarts zei dat het protocol voor schrijft 1 week rust en dan fysio therapie. Bij mij was de bult ook zichtbaar maar niet overdreven waarschijnlijk maar 1 van de 3 bandjes door en de rest verrekt/gescheurd. Op geleiden van pijn bewegen was ook bij mij het advies. Ik ben meteen naar de fysio geweest. Ik had een belangrijke wedstrijd dus kon niet stoppen met rijden. Ik heb mijn schouder laten tapen 3 x per week a 3 weken. Dat gaf veel steun. Daarna hebben ze bij de fysio nog een echo van mijn schouder gemaakt. Er zat toen nog steeds vocht onder mijn sleutelbeen. De rest van de maand kon ik wat rustiger aandoen en is het snel bijgetrokken. Nu heb ik er zo nu en dan nog eens last van bij bepaalde bewegingen, bijvoorbeeld als mijn paard mijn arm met de teugels naar voren trekt. Luisteren naar je lichaam is het belangrijkste.
Finnea schreef:Zorg dat je bij een schouderfysiotherapeut terechtkomt, die weet veel beter hoe een schoudergewricht hoort te bewegen. Dankzij mijn schouderfysio kon ik een second opinion laten doen bij een veel betere orthopeed dan waar ik eerder was geweest. Zo ging mijn diagnose van een AC luxatie naar slijmbeursontsteking naar beschadigd labrum Uiteindelijk geopereerd aan het labrum en na een pijnlijk revalidatietraject ben ik vrij goed hersteld. Schouderproblemen zijn complex en met een verkeerde diagnose kan herstel alleen maar langer duren.
Hopelijk valt het bij jou mee, beterschap!
germie schreef:Ik zou een paar dagen een nsaid proberen, dus ibuprofen of diclofenac. En dan kijken of het daarna meevalt. Je moet overigens ook rekken he, want anders wordt het stijf.
CalipsoLover schreef:germie schreef:Ik zou een paar dagen een nsaid proberen, dus ibuprofen of diclofenac. En dan kijken of het daarna meevalt. Je moet overigens ook rekken he, want anders wordt het stijf.
Ik neem sowieso een combinatie van een spierontspanner/ontstekingsremmer. Qua pijnstillers neem ik dafalgan 1000mg. Diclofenac is volgens mij enkel op voorschrift te verkrijgen...
Gebruikers op dit forum: Anne_vD, Annika__, Antonius, blondies, BulletjeBeer, Clmr, Damon26, Dees, DeGelukkige4, Dennis, Galja, GoogleAdsense, Googlebot, Happyhealthy, Haycan, hlidar, Hollyleaves, Kmbrly, Lau, lgw, MiVita, parador, perdjes, Plus_en_Min, RvS, SANEX, Sannens, Slmt9, Typhoon, Unravelation, xMyrth, YvonneV en 87 bezoekers