Oogbindvliesontsteking - conjunctivitis?

Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

poes

Oogbindvliesontsteking - conjunctivitis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-20 13:47

Hoi

Gisteren opgestaan met het gevoel dat er iets in mijn oog zat. Even gekeken maar niets gezien. Naar paard vertrokken want had les. Leek even beter na het rijden maar kreeg toch weer last. Tegen de avond had ik na een dag irritatie koppijn en algemeen beetje ellendig gevoel en zijn we naar de dokter van wacht gereden. Die denkt aan oogbindvliesontsteking of conjunctivitis. Omdat het bacterieel kan zijn heb ik oogdruppels mee. Ik heb zelf gevraagd of ik hiermee mag werken in de voeding (want het is besmettelijk), en hierop heeft de dokter me vandaag thuis geschreven.

Heel eerlijk voel ik me best ellendig vandaag. Ik heb bij momenten echt wel pijn en mijn oog traant ook erg veel. Ik had mezelf hier eigenlijk niet mee zien werken?

Morgen moet ik ook werken en ik vraag me inmiddels af of dit een beetje te doen gaat zijn. Als ik me tegen 17u niet beter voel ga ik me daar ook afmelden.

Vanmiddag en vnv gingen we ook de verjaardag van mijn schoonpapa vieren. Enerzijds erg veel zin in, lekker in de tuin eerst wat zitten en dan uit eten, maar met een tranend dik rood oog laat ik dat ook maar. Jammer :(

Merk dat ik het dus best eng vind. Zijn er mensen die het ook gehad hebben? Hoe waren de klachten en kon je nog dingen ondernemen? Wanneer had je verbetering?

Alvast bedankt!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 13:51

Ach TS, wat rot :(:)
Ik heb in het verleden ook eens bindvliesontsteking gehad (alleen de variant die ik had was niet besmettelijk). Het is echt heel naar en ik zag er ook tijdelijk niet goed mee. Het voelde steeds alsof er iets in mijn oog zat en (fel) licht deed best pijn. De oogarts die met zijn lampje erin scheen vond ik ook bepaald niet leuk :=

Ik kon nog wel gewoon dingen doen, maar het heeft wel even geduurd voordat ik er vanaf was.
Met een maand of 3 was ik er helemaal vanaf (tussentijdse controle gaf aan dat het nog niet helemaal weg was).

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

poes

Re: Oogbindvliesontsteking - conjunctivitis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-20 13:54

Wow 3 maand. Ja ik wil wel dat als het morgen nog zo voelt, dat mijn vaste arts er even naar kijkt. Alles aan een oog is wel eng zeg

Had je verder nog iets dat verlichting gaf?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 13:58

Ja, ik vond een nat washandje erop wel heel fijn! En de druppels hielpen ook goed bij verlichting.
Ik ben er waarschijnlijk aan gekomen omdat ik heel snel droge ogen heb.
Het is idd eng wanneer het aan je oog is! Ik vond het vooral eng toen ik merkte dat ik met dat oog de letters bij de oogarts niet goed kon lezen toen dat moest. Ik zat maar een beetje te raden en wist echt niet wat er stond :\
Maar het zicht is gelukkig wel weer helemaal terug gekomen! De pijn was al eerder weg dan na 3 maanden, hoor! Dat was met ongeveer anderhalve maand al zo. Alleen duurde het echt even voordat het zicht weer hersteld was.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-20 14:10

Ik mag toch hopen dat ik na een dag of drie weer een beetje functioneer -O- wat een rotgevoel zeg. Zo meteen maar even met een washandje proberen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 14:13

Blijf ook zoveel mogelijk uit de zon en zet een zonnebril op als je toch naar buiten moet :j
Rust voor je oog is echt het beste.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 14:19

Je kan ook altijd kunsttranen gaan halen bij de apotheker. Dat is puur om je oog te bevochtigen en biedt vaak wat verlichting. Wel opletten dat je het niet samen met je andere druppels doet want dan ga je het ene eruit spoelen met het andere.

Veel beterschap, hopelijk is het snel over!

♡ Ferdo ♡ Siyah ♡ Lino ♡

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 14:22

Ik heb het af en toe omdat ik lensdrager ben en er iets gevoeliger voor ben. Licht verdragen is idd lastig meestal zette ik een zonnebril op. Na een dag of 2-3 wordt de pijn minder en zal dan ook minder tranen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 14:27

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-20 20:10

Niet getest op Corona nee. Aan het eind van de dag voelde ik me best ellendig ( pijn straalde wat door inmiddels dus had hoofdpijn en voelde me gewoon niet zo goed). Ma had ook best in de zon gelopen en ik ben nogal kleinzerig :+

Heb vannacht 12u geslapen, ben in de zetel gekropen en heb daar weer dik 6u geslapen :oo Wil eigenlijk gewoon mijn oog niet opendoen (of dicht maar openhouden gaat niet, dicht houden wel haha). en nu vond de kat dat ik wel weer wakker mocht worden dus die heeft me net wakker gemaakt :D

Moet morgen om 6u beginnen maar dat wordt echt niets zo :/

Edit: nieuwe afspraak met dokter gemaakt morgen en werk verwittigd. Ik kan zo niet in een voedingswinkel staan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-20 02:05

Ik ben nog wakker :+

Oog heeft echt nog flink getraand en pijn gedaan. Tweede oog ging ook meedoen qua tranen dus ging echt top!
Maar gek genoeg voelt het sinds een uurtje eindelijk beter. Lijkt erop dat het over zal zijn dus gelukkig :) hopen dat dit doorzet en alvast bedankt voor alle beterschapswensen!

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 06:56

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 07:02

Hier een dochter die het recent voor de 2de keer had. Ze steken elkaar allemaal op kdv. Wel fijn om eens te lezen hoe het voelt, want ik heb echt geen flauw idee. Hier (NZ) mag je dus tot minimaal 12 uur na de eerste antibiotica en er geen prut meer uit het oog komt pas weer richting werk/kdv ivm de besmettelijkheid. Ook geven ze altijd aan direct beide ogen te druppelen en heel goed opletten met kruisbesmetting. De eerste 2-3 dagen bij voorkeur elke 2-3 uur druppelen en als er geen prut meer komt alsnog 2-3 dagen door te druppelen.

Dl heeft altijd de eerste nacht dichtgeplakte ogen en daarna is het ergste voorbij.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-20 11:09

Ik moet idd beide ogen behandelen en heel erg opletten. Dokter vond het ook geen goed idee dat ik ging werken dus ik zit nog twee dagen thuis. Daarna hopelijk helemaal beter. Vandaag voelt al beter. Nog wat pijnlijk maar niet meer zo erg als gisteren.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie