secricible schreef:ik heb je een berichtje gestuurd TS.
En ik kan het toch niet laten, mochten andere mensen inspiratie halen uit dit topic in de toekomst.
Bouwsteentjes zijn vooral heel mooi in de marketing. Ze bevatten qua voedingswaarde niet heel veel meer dan een kom vla (200ml). Ik zeg niet dat het onzin is, een bakje vla is vaak minder aantrekkelijk dan een lekker gebakje voor je neus, maar ze worden vaak in 1 adem genoemd met producten als nutridrink en lijken dan in dezelfde categorie als medische voeding te vallen, maar dat is het niet.
Als je zoekt naar een fijn friszuur kcalrijkproduct en de smaak van nutridrink niet lekker vindt, is bijvoorbeeld arla protino (alleen online verkrijgbaar en ze hadden recent leveringsproblemen dus ik weet de huidige status niet) een mooi product. Vergelijkbare voedingswaarde met nutridrink qua kcal en eiwitten. Enige nadeel is dat de zorgverzekering ze niet vergoed.
Ik heb ze inderdaad beide genoemd omdat dat beide een van de weinige dingen waren die mijn stiefmoeder weg kreeg toen ze kanker had en aan de chemo zat. Als je al nutri drink krijgt is vla wel t laatste waar je dan nog zin in hebt. De bouwsteentjes werden beter gegeten dan de nutri drink en gaven het gewenste effect uiteindelijk. Terwijl ze altijd heel gek was op boeren yoghurt met fruit etc. Vond ze nutri drink en ''vloeibare zuivel'' allemaal minder.
Maar vooral ook, haar lichaam kon de bouwsteentjes ook beter verwerken/aan zonder dat ze gelijk buikklachten oid kreeg van vaster voedsel.
Hier zijn ze toen ook geadviseerd door iemand die ook zei dat t eigenlijk niets vergelijkbaars was als nutridrink. Maar ben heel blij dat die toen genoemd werd. Daarom noemde ik ze ook.
Heeft niets te maken met kennis, maar alles met de ervaring die we er mee hadden. En er word gevraagd naar ervaringen.