Mijn zieke vader heeft naast enorme vermoeidheid veel last van slechte eetlust. Hij is op een korte tijd 10 kg afgevallen en wanneer hij eet zijn dit hele kleine porties. Hij eet langzaam, dus het eten word koud. Mijn vader zit in een herstelfase van een grote operatie, men denkt dat dit te maken heeft met de nasleep van de narcose maar hier is nu twijfel in ontstaan. Er is een bloedtest afgenomen maar ondertussen zijn wij als familie op zoek naar tips om eetlust bij iemand op te wekken die ziek is/zich echt niet lekker voelt.
Hebben jullie gouden tips om eetlust bij iemand op te wekken? Het is handig om te weten dat mijn vader nooit echt een goede eter is geweest, hij heeft maar bepaalde dingen die hij lekker vind (zoals een heel pak gezouten rookvlees naar binnen werken
maar ook hieraan heeft hij geen behoefte). Ook niet het type dat graag 6 gangen eet in een restaurant, momenteel is eten in restaurants niet mogelijk omdat hij te zwak is.
Hij is al heeeeel erg lang gestopt met roken, wellicht druppels maar weet niet of deze op dezelfde wijze eetlust verhogen. Ik ben bang dat hij daarvan nog vermoeider raakt.