Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 23:19

Nou netjes hoor!!!

Krijg maandag oefeningen erbij inderdaad. Het zal gewoon altijd ergens in mn lijf opspelen, en het komt nooit handig uit natuurlijk. Helaas went het ook, en ik ben ook nog eens hard voor mezelf dus ga vaak te lang door. Dat ik vandaag meteen heb gehandeld vind ik dan wel weer op dat vlak ook progressie, alleen zo frustrerend allemaal.
Het komt ook wel weer goed, bewegings technisch heb ik winst behaald, en daar ben ik trots op. Daar kunnen we sowieso op verder ook.

Schouder is nu alleen wel echt over de zeik na meermaals die sub locatie opzoeken

PT stopt per februari ongeveer als trainer in de sportschool. Heeft nu een eigen ruimte waar ze dingen op gaat zetten. Puur ook op powerlifting en personal training. Misschien dat ik dan mee over ga, even kijken hoe het vorm gaat krijgen

kosseh

Berichten: 2618
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:04

Hoihoi, ik kom even binnenvallen (al een tijde meelezer)

Nu de sportscholen dicht zijn ben ik op zoek naar alternatieven.

Hoe vangen jullie het op? Welke thuis works outs bevelen jullie aan?

Zelf heb ik helaas totaal geen uitrusting thuis. Vorige periode doorgekomen met flessen water als gewichten en een tuinkussen als matje.. :').

linoleum

Berichten: 6499
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:05

Ik heb 5 weken niet mogen sporten ivm herstellen na behandelingen voor blessure. Ik mag vanaf vandaag weer sporten :') dus ja, beetje jammer.

Maar ik volg dus het trainingsprogramma van MegSquats. Zij heeft gelukkig ook elke week een nieuw at home schema met 4 trainingen. Enkel korte en lange elastieken voor nodig. Dus die ga ik komende tijd maar doen.

Travel_me

Berichten: 1276
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:24

Ik heb iig matten besteld om te kunnen touwtje springen en heb een pull up stang nog onderweg. Verder heb ik ook niet veel maar wil iig ook gaan hardlopen om dat op te bouwen

Oh en er staan bij ons wel iedere dag een home workout online maar denk dat ik eerder zelf iets in elkaar flans XD

Zag wel dat ze bij sommige sportscholen ook dingen uitleenden. Bij ons was dat vorige periode wel zo in t voorjaar maar tot nu toe zijn ze nog bezig met een oplossing

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 19:25

Ik had dan in gedachte weer body pump te doen thuis, maar mag ivm schouder niet omhoog momenteel, beetje jammer
Denk dat ik dan maar veel herhalingen squat en deadlift ga doen met de 20 kilo die mn halter dan weegt haha

Maandag wel 60 kilo squat gepakt, mn doel voor dit jaar, was de enige mogelijkheid nog en gelukt!

Travel_me

Berichten: 1276
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 20:35

Netjes!! Ik had maandagochtend getraind en in de avond meteen maar weer gegaan om vrij te trainen. Nieuwe deadlift pr... Van 90 naar 92 XD

Sem_
Berichten: 7772
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:36

Wat goed! Ik had maandag nog bench press en bent over row PR's. Hopelijk zitten we daar snel weer op (en over) na de lockdown. :)

Eulogy
Berichten: 5747
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 23:06

Hier lukt het echt niet de motivatie op te brengen te blijven trainen zonder sportschool, vind thuis trainen gewoon echt niet leuk. Kan natuurlijk thuis ook echt niks powerlifting specifieks doen zeg maar :+

Hier zijn de sportscholen gewoon (weer) open. Heb beetje moeite de motivatie terug te vinden na 2x een stop te hebben gehad... Doe ook nog steeds sets van 8 en dat vind ik sowieso stom dus dat helpt ook niet :+ Vandaag ging wel oké. Deadlifts 3x8 @ 110kg (72%) en squats 3x8 @ 85kg (72%). Voelde "makkelijk" en dat was de bedoeling, dus ben tevreden.

Rawr

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 17:59

Even een vreemd vraagje maar weet niet waar ik hem anders kwijt kan en misschien herkent iemand het.

In de sportschool vind ik het leuk om me qua inspanning tot bijna misselijkheid te pushen maar nu thuis doe ik het niet zo gek. Vanmiddag was ik nog niet lang bezig en was na een sessie squats bezig met pull-ups en zonder aankondiging knapte er mid pull-up iets in m'n hoofd/hersenen en moest ik me laten vallen en heb ik zeker 10 minuten met kloppende slapen en hoofdpijn op de vloer gelegen en was ik ontzettend misselijk. Mijn ogen deden ook zeer en ik kon geen licht verdragen. Heel even voelde het alsof ik ook out zou gaan maar zo ver kwam het niet. Na die 10 minuten ging het al heel snel weer beter en alle klachten waren een halfuur na het moment wel weer over.

Heeft iemand ooit zoiets meegemaakt of enig idee wat dit geweest kan zijn? Qua hydratatie en voeding is er niets bijzonders of anders dan anders. Ik ben blij dat het gebeurde tijdens pull-ups en bijvoorbeeld niet tijdens het squatten of bench pressen maar ik ben nu wel een beetje angstig om in m'n eentje verder te gaan. :\

Travel_me

Berichten: 1276
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 18:32

Geen ervaring mee, maar klinkt niet goed! Ik zou dit wel even laten nakijken door de HA.
Ik heb zelf alleen een heel enkele keer migraine na erg zware inspanning, maar dit klinkt als totaal iets anders

Rawr

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:46

Nee ik had al weinig hoop dat iemand het herkende en als het nog een keer gebeurt zal ik het met de HA bespreken. Net heb ik even contact gehad met een PT van m'n sportschool en die vermoedt een moment van zuurstofgebrek in de hersenen als gevolg van verkeerd ademen.

Thanks anyway. :)

Anoniem

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 02:23

Klinkt als een hersenbloeding maar daar zou je wat aan over moeten houden. Advies om een scan in het ziekenhuis te laten doen.

Josien_

Berichten: 9053
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:14

enzino schreef:
Klinkt als een hersenbloeding maar daar zou je wat aan over moeten houden. Advies om een scan in het ziekenhuis te laten doen.


Zoiets was ook mijn eerste gedachte... Zou persoonlijk toch ff contact opnemen met de HA.
Behalve soms wat licht in mijn hoofd of mijn eten dat wat dwars zit heb ik nooit echt van zoiets last.

Hier nu bezig met thuisworkouts die onze box heeft gemaakt als een soort thuis workout games.
Ik vind het wel leuk, maar ik mis toch de maatjes om samen mee te sporten en de motivatie van werken in een groep.

Travel_me

Berichten: 1276
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:00

Eerste waar ik ook aan dacht is Tia. Die klachten verdwijnen weer en zijn tijdelijk.

@Josien: Ja dat snap ik wel! Wij hebben geen thuis workouts, maar mogen gewoon komen trainen. Hebben nu een mega tent dus heel fijn. Wel paar keer handhaving al langs geweest, omdat iemand melding had gemaakt. Tot nu toe mag het doorgaan (in de omgeving hebben meer een tent neergezet, alleen dan is het een partytent en dit is een mega festivaltent). Ben wel bang dat deze lockdown nog wel een tijdje verlengd wordt....

Sem_
Berichten: 7772
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:47

Hoe gaat het met iedereen? Mensen nog tips voor een fijn home workout schema om alles een beetje bij te houden? (Bij voorkeur upper/lower split).

Hier helaas geen mogelijkheid om (buiten) bij de sportschool te trainen. Thuis trainen is niet mijn favoriete bezigheid. :Y)

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:00

Nou ik heb echt totaaaal geen motivatie om thuis wat te doen deze lockdown.
Baal er echt van.

linoleum

Berichten: 6499
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:03

Ik heb ook twee thuis workouts gedaan en daarna is de motivatie verdwenen. Vind het ook wel even prima, wandel wel veel en sporten komt wel weer als sportschool weer open is.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:05

Ja ik wandel wel elke dag. En af en toe wat yoga.
Maar het was de bedoeling om deze winter te bulken en nu ik niet train maar wel blijf eten gaat dat niet heel goed. :')

Eulogy
Berichten: 5747
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:42

Of juist heel goed! :D

Sem_
Berichten: 7772
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:57

Haha ja, ik probeer hetzelfde te blijven eten (of wat meer), vorige lockdown had ik ook al een paar kilo erbij. Voor nu is dat prima. :Y)

Mijn motivatie is ook ver te zoeken. Ik probeer in ieder geval de routine erin te houden om vier keer te trainen, ook al stelt het misschien niet zoveel voor. Mijn conditie die zal wel ongeveer weg zijn dadelijk, maar dat komt vast snel terug zodra ik weer ga kickboksen.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:27

Eulogy schreef:
Of juist heel goed! :D


Nou niet qua spiergroei. Haha

Travel_me

Berichten: 1276
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:21

Sem_ schreef:
Hoe gaat het met iedereen? Mensen nog tips voor een fijn home workout schema om alles een beetje bij te houden? (Bij voorkeur upper/lower split).

Hier helaas geen mogelijkheid om (buiten) bij de sportschool te trainen. Thuis trainen is niet mijn favoriete bezigheid. :Y)


Lastig! Heb zelf ook niet zoveel motivatie om thuis te trainen. Wat mijn plan was, was om mij te focussen op dingen die ik lastig vind. Nu doe ik Crossfit dus dat zijn wel specifieke dingen. Bijvoorbeeld pull ups, push ups, pistols en double unders.

Nu heb ik wel het geluk dat we gewoon in een tent kunnen trainen, dus eigenlijk is er vrij weinig van terecht gekomen. Wel doe ik 3x per week een 15-20 minuten core oefeningen. Daar heb je niks voor nodig namelijk en wil toch uiteindelijk een six pack XD
Plus daarnaast hardlopen. Ik ben er wel goed in, maar extra conditie kan nooit kwaad.

Sem_
Berichten: 7772
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:35

Pull ups, push ups en pistol squats heb ik inderdaad ook in mijn schema verwerkt! Helaas hebben we niet zo'n hele fijne optrekstang, maar het is beter dan niks.

Buikspieren doe ik zelden isolatieoefeningen voor, maar ik doe nu wel wat aanvullende core oefeningen. In bepaald licht heb ik wel een bescheiden sixpack, maar daar probeer ik nu een vetje overheen te kweken. :Y)

Wel fijn dat je gewoon buiten kunt trainen! Ik mis het ook gewoon om even van huis te zijn en andere mensen te zien. :j Hardlopen kan ik echt de motivatie niet voor opbrengen.

Travel_me

Berichten: 1276
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:27

Mooi! Ja die van mij is ook niet heel fijn. Eigenlijk ook net te laag, maar inderdaad het is iets :)
Goedzo! Ik deed ook nauwelijks buikspieren, maar merk dat die wat achterbleven lopen, dus dacht dat kan prima thuis :)

Jaa heel fijn! We zijn echt heel dankbaar ook dat er zo'n mooie tent staat.
Hardlopen begrijp ik wel. Ik ben ook niet zo fanatiek normaal, maar merk dat ik het leuker begin te vinden naarmate mijn tijden ook sneller worden :)

----------------
Heeft der ook iemand tips qua wakker worden door de honger 's nachts?
Heb nu al 3 nachten achter elkaar dat ik rond een uur of 3 's nachts wakker wordt met honger. Nou heb ik wel t idee genoeg te eten (2800 calorieën per dag). Ik eet meestal een uur voor ik ga slapen zo'n 300 gr kwark met schepje caseine eiwit, pindakaas en banaan.

Lous

Berichten: 24255
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:44

Ik heb ook constant een honger gevoel.
Heeft dat misschien toch te maken met het ineens veel minder sporten!