Hoofdpijn door online studeren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 12:03

Waarom moet je netjes zitten en de hele tijd naar het scherm kijken? Zou je dat ook doen als je in de collegezaal/klas zat? Aantekeningen maken en opletten lijkt me toch het belangrijkste.

Anoniem

Re: Hoofdpijn door online studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 12:06

Ik zou ondanks wat mn ouders zeggen toch even mijn ogen laten testen mop. Als je geen last hebt van de tv kan het best zijn dat je voor je scherm net een tikkie leesbril nodig hebt, en anders kan een opticien je goed adviseren over een computerbril.

En: als je naar beneden moet kijken staat je scherm/bureau niet ergonomisch ingesteld. Je kan hem ook gewoon op een stapel boeken zetten, maar de bovenkant van je scherm moet op ooghoogte staan.

SannaFotos

Berichten: 285
Geregistreerd: 27-04-17
Woonplaats: ede/bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 12:29

Daar had ik ook last van het schijnt dat je door het blauwe licht wat van je scherm af komt hoofdpijn kan krijgen. Toen heb ik een computer bril gekocht zo'n bril filtert het blauwe licht en maakt het warmer van kleur dat hielp bij mij erg goed.

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Hoofdpijn door online studeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 14:27

Zonnebloem, omdat ik daar de PowerPoint op kan zien en mijn aantekeningen op maak, verder moet ik netjes zitten vanwege rugklachten.

Emma, ik heb de opticien idd gemaild! Die kan helaas pas in oktober.

Ik heb nu iig al een kabeltje en een webcam besteld.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Hoofdpijn door online studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:24

en aantekeningen schriftelijk maken? dan wissel je mss af qua houding? je kunt t een keer proberen wie weet dat t helpt

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Hoofdpijn door online studeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 12:15

Daar zat ik ook al aan te denken, maar ik ben bang dat ik dan minder kan opschrijven dan ik wil. Het gaat namelijk heel snel en is heel veel. Daarbij is mijn handschrift echt prut en ik ben bang dat ik het dan niet meer kan lezen haha. Ik ga het wel op mijn lijstje zetten om uit te proberen!

Ik heb nu een afspraak gemaakt bij de opticien op 30 september. Ik ben heel benieuwd of daar wat uit gaat komen en daarvoor ga ik jullie tips wel gebruiken. Verder helpt het ook al goed, merk ik, om beter voor mezelf te zorgen en meer rust te nemen. Daardoor voel ik me nu redelijk goed, maar we gaan zien wat de rest van de periode brengt natuurlijk.

Veulen84

Berichten: 10881
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Hoofdpijn door online studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:16

Kun je het niet gewoon opnemen en dan later rustig terugluisteren? Dan kan je later ook aantekeningen maken.

Anoniem

Re: Hoofdpijn door online studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:25

Ik denk eigenlijk dat het voor je rug, nek en algemene houding nog slechter/vervelender is om de hele tijd van je scherm naar beneden te moeten kijken om aantekeningen op te schrijven.

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 18:20

Veulen, helaas kan ik het niet zelf opnemen, dat moet de docent doen. Het zou sowieso echt vreselijk veel tijd kosten om het dubbel te doen, ik denk niet dat dat het waard is eerlijk gezegd.

Dat is idd waar Emma

Ondertussen is mijn kamer al redelijk verbouwd. Mijn laptop staat samen met een apart scherm op mijn staantafel en er zit ook een webcam op het scherm. Ik hoop van harte dat morgen alles doet, want dan heb ik weer les en mijn vader is nu weg :')

senna21

Berichten: 11864
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Hoofdpijn door online studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 18:44

Heb je wel een los toetsenbord en muis.
Is wel een must wanneer je veel achter de laptop zit.
Kun je blind typen of niet?

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Hoofdpijn door online studeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 20:07

Ja ik heb een los toetsenbord en muis en kan idd ook blind typen!