Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly
Buuk schreef:Investeer in een goed groter beeldscherm. Ik zit (zoals velen) ook thuis, en op kantoor had ik een goed scherm, kwam er vrij snel achter dat een laptopscherm te klein en niet te doen is.
40+ uur op lap is niet lekker..
Heb voor mezelf fijn kantoor gemaakt: voldoende dag licht, ook goede fijne verlichting, apart scherm, goed toetsenbord en muis en voldoende mini-breaks. ik ga echt elk uur - 5 minuten weg van mijn scherm.
Zorg ook voor voldoende ventilatie.
En idd je ogen laten checken...
x_ankieee schreef:Ik had dit tijdens mijn stage periode, was een donker kantoor en ik zat 8 uur per dag naar mijn laptop te staren. Ik heb toen bij Pearle een bril uitgezocht zonder sterkte, maar met blauw-licht filter. Ik heb deze niet standaard op, maar wel als ik aan het werk ben, hoofdpijn krijg of 's avonds TV kijk. Vind het echt een aanrader! Mijn bril was geloof ik iets van €50,00, maar je zou ook voor een goedkopere kunnen kijken bij Charlie Temple oid
daantjuhhh schreef:Sizzle schreef:Je kan toch gewoon je laptop als 2e of gedupliceerd scherm zetten en dan alleen in de camera kijken als het nodig is?
Ik heb dat in iedergeval wel zo.
Dit kan inderdaad. Ik doe het zelfde.
Mijn laptop heb ik voor de camera. Maar het scherm heb ik op mijn 2de beeldscherm.
Azmay schreef:Ogen testen kan bij eigenlijk alle opticiens gewoon gratis, kleine moeite en als dat het probleem verhelpt toch echt een groot plezier. Computerbril is helemaal zo vreemd niet tegenwoordig.
Gebruikers op dit forum: Alwiene, AmyJamess, Anna06, BeFunny, BingBot, Knollboll, Lau07, Mila_p, Nina1999, Padoertje, Pardoesje, Thirza_99, turtlelito en 29 bezoekers