Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly
Peony schreef:Heb je harde of zachte lenzen? Mijn advies is om wel echt elk half jaar op controle te gaan.
Ik heb een hele tijd zachte lenzen gehad, daar had ik gewoon de sterkte en dan zonder diameter etc. Ik bestelde wel eens online omdat dat voordeliger was. Maar ik ging wel elk half jaar terug voor controle.
Arantes schreef:Ja dat maakt wel uit. De passing van de lenzen is belangrijk, deze maat past blijkbaar bij jouw ogen. Als de passing niet goed is, kunnen ze gaan schuiven of juist te strak gaan zitten.
Echter, ook online zijn lenzen in verschillende radius en diameters te verkrijgen. Radius 8.6 is geen bijzondere radius. Vaak verschilt het per lens en merk welke radius en diameter ze als standaard hanteren. Welk merk en type lenzen heb je gekregen? Let er trouwens op dat ook het type materiaal van belang kan zijn.
Hier een overzicht van type lens met leverbare radius en diameter:
https://www.visiondirect.nl/contactlenz ... s-diameter
Suzanne F. schreef:Arantes schreef:Ja dat maakt wel uit. De passing van de lenzen is belangrijk, deze maat past blijkbaar bij jouw ogen. Als de passing niet goed is, kunnen ze gaan schuiven of juist te strak gaan zitten.
Echter, ook online zijn lenzen in verschillende radius en diameters te verkrijgen. Radius 8.6 is geen bijzondere radius. Vaak verschilt het per lens en merk welke radius en diameter ze als standaard hanteren. Welk merk en type lenzen heb je gekregen? Let er trouwens op dat ook het type materiaal van belang kan zijn.
Hier een overzicht van type lens met leverbare radius en diameter:
https://www.visiondirect.nl/contactlenz ... s-diameter
Dank je wel! Maar dat betekent dus dat ik nooit Acuvue kan hebben door de standaard radius van 8.5 terwijl ik 8.6 heb?
ingedebruijn schreef:Nee lijkt mij niet normaal. Ik zag direct goed. Je hebt ze wel in het juiste oog? Been there done that.
Of de maat is niet juist. Als ik te grote lenzen draag, draaien ze iedere keer dat ik knipper. Word je ook gek van.
Daihyo schreef:Ik zag er ook meteen goed mee. Bij mij had het wennen vooral te maken met hoe lang ik ze in kon. Dat moest ik echt opbouwen.
Bellatrix schreef:Ik bestel al jaren online...bij Vision Direct. Scheelt enorm veel geld en ze zitten mij prima. Heb zachte lenzen. Vloeistof heb ik gewoon van de AH of de Spar, net waar ik in de buurt ben als ik het nodig heb. Ik kan alle vloeistof hebben.
2 jaar terug weer eens laten ogen laten meten maar nog steeds hetzelfde dus dan blijf ik online bestellen.
Suzanne F. schreef:Bellatrix schreef:Ik bestel al jaren online...bij Vision Direct. Scheelt enorm veel geld en ze zitten mij prima. Heb zachte lenzen. Vloeistof heb ik gewoon van de AH of de Spar, net waar ik in de buurt ben als ik het nodig heb. Ik kan alle vloeistof hebben.
2 jaar terug weer eens laten ogen laten meten maar nog steeds hetzelfde dus dan blijf ik online bestellen.
En paste jouw recept precies bij de online maten? Heb je een cilinder?
Tilmar schreef:Ik had lenzen van Pearle helemaal aangemeten, bevielen goed.
Kreeg ik na een paar jaar ineens een totaal andere radius, dus ik vroeg waarom dat was. Vaag antwoord. Nou volgens mij was die andere gewoon even niet leverbaar ofzo. Dus ik denk dat het toch niet zoveel uitmaakt. Of het was een heel slechte Pearle.
Gebruikers op dit forum: amandananana, carina, ComscoreBot, Frummel01, GrapeshotBot, Melzazu, Plus_en_Min, StonedRomy, Zoolgangster en 28 bezoekers