Even chronologisch; een maand geleden heb ik een subluxatie van mijn schouder gehad tijdens een snatch van 40 kilo (niet om stoer te doen maar even voor de beeldvorming), deze beweging;
Ik heb mijn arm zelf terug kunnen zetten maar het deed nogal pijn, tintelingen en ik ging zowat van mijn stokkie. Daarna was ik vooral chagrijnig dat mijn training er vroegtijdig op zat en ben ik nog wat oefeningen gaan doen (dat was bijzonder dat het nog lukte). Een uur later werd de pijn erger en erger dus naar de huisarts gegaan en afspraak gemaakt met de fysio.
Huisarts zei rust nemen en reken maar op een paar maanden herstel. Fysio zei hetzelfde want hij was er echt flink ver uit geschoten (die tintelingen betekende dat mijn schouderkop een zenuw daar had geraakt zei hij).
Nu wekelijks fysio en dagelijks oefeningen maar ik kan nog steeds mijn arm niet volledig omhoog strekken en sommige bewegingen doen echt nog zeer. Ik crossfit best fanatiek en doe nu aangepaste lessen waarbij ik die schouder verder niet belast.
Nou goed wat is nu de deal... ik twijfel om een echo/röntgenfoto aan te vragen om zeker te weten dat er geen schade is. De één zegt; meteen doen en kijk dan ook of een operatie mogelijk is, en de ander zegt; die is gek, je moet geduld hebben, oefenen en dan kom je er wel.
Nu heeft die schouder altijd onstabiel gevoeld en dit was de derde (en wel de ergste) keer dat dit gebeurde. Heb het ook een keer gehad toen ik op de bank lag en met een val met snowboarden. Beide keren wat pijn gehad maar snel hersteld. Nu ben ik dus aan het klooien en ik baal ervan!
Wat zouden jullie doen? Foto/echo regelen of ermee dealen dat je lang uit de running blijft en hopen dat het zo (met de juiste begeleiding) goed komt?