Blog beginnen over mijn strijd met depressie ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dingle_s

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-05-20

Blog beginnen over mijn strijd met depressie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-22 10:40

Hoi allemaal,

Al maanden sukkel ik met het idee om een blog te beginnen voor mijzelf. En als het zou kunnen, anderen inspireren.

Ik zoek eigenlijk meer een uitlaatklep waar ik mijn verhaal kan delen, kan delen hoe ik met mijn depressie omgegaan ben, hoe ik mij voelde en hoe ik elke keer weer omhoog wist te kruipen.

Ik merk dat schrijven voor mij een fijne uitlaatklep is! Ik kan er mijn ei in kwijt, dat is voor mij al heel wat waard.

Maar.. hoe begin je in hemelsnaam?

Er zullen hier op bokt vast meer bloggers zitten!

Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Via welk platform? Denk aan instagram. Of zijn jullie echt een eigen site gestart?

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Blog beginnen over mijn strijd met depressie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:40

Via Wordpress kun je zelf een gratis blog aanmaken.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Blog beginnen over mijn strijd met depressie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:49

Ik weet echt dat er heel, heel veel mensen zijn die dit via instagram doen. Wat je dan wel krijgt is dat je in een soort community met mensen terecht komt die dezelfde problemen hebben. Dat is niet altijd helpend want die nemen ook de slechte dingen van elkaar over. Of het wordt een soort van wedstrijdje wie heeft het vaakst gesloten / in het ziekenhuis gelegen etc.

Maar op instagram eens zoeken op hashtags zoals mentalhealthwarrior etc.

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 10:56

Toen ik een paar geleden begon met revalideren van een vervelende blessure moest ik van mijn fysio een lijstje maken met 5 dingen die me energie gaven en 5 dingen die me energie kosten. Bij wat me energie gaf stond bij mij onder andere schrijven. Ik ben nog altijd blij dat ik mijn blog begonnen ben. En gewoon beginnen, je zal merken dat wanneer je bezig bent het vanzelf steeds meer een eigen vorm gaat krijgen. Je kan schrijven over je gevoel maar je kan ook bepaalde dingen uitzoeken en daar over schrijven. Ik noem maar wat, welke invloed heeft voeding op een depressie?