Oorring in voet, tetanus?

Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

tengeltje11

Oorring in voet, tetanus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-20 12:38

Stom, gisteren in bed kreeg ik last van een pijnlijk gaatje door een oorring. Uitgedaan en moet op de grond gevallen zijn.
Net op getrapt en zat een kleine cm diep in mijn voet. *auw*

Eruit getrokken en goed op geduwd, zijn 2 druppeltjes bloed uitgekomen.

Toevallig uur terug huisarts gebeld voor mijn man, zit vandaag al helemaal vol.

Oorringen waren nieuw, gisteren voor de eerste keer aan gedaan. Is hier kans op tetanus gevaar?

Laatste teranusprik is zo’n 15j geleden ongeveer gok ik.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:41

Nou ik zou me er niet zo druk om maken. Ik ben ooit eens gestapt op iets scherps waarbij het flapje huid naar binnen was geklapt. Deze heb ik er na 2 dagen met een pincet uitgetrokken, verbandje omgedaan en het genas vanzelf.

Al kan je voor de zekerheid wel even de huisarts vragen want een oorring is heel dun natuurlijk dus de wond sluit snel. Met diepe wonden die snel sluiten loop je de meeste kans op tetanus. Maar zolang het blijft bloeden is die kan minder dacht ik. Maar vraag voor de zekerheid maar even na.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 21-08-20 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:41

Gewoon weer bellen naar de huisarts. Een tetanus prik kan wellicht de assistente ook? En kost anders een paar seconde werk.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:42

Ik denk dat de kans op tetanus bijzonder klein is. Die bacterie zit voornamelijk in aarde door uitwerpselen van planteneters. Mag veronderstellen dat je dit niet in je kamer hebt :P

In Frankrijk is de herhaling van het vaccin om de 20jaar, dus met 15 zit je ook nog altijd safe :D
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 21-08-20 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:43

Ik zou voor de reden niet perse een tetanus halen, maar als het 15 jaar geleden is en je zit in de paarden kan het nooit kwaad om het wel te doen. :)

It doesn't matter if you're weak; if you struggle hard enough, you can make a miracle happen.

SweetVanille

Re: Oorring in voet, tetanus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:49

Zou me er niet druk om maken. Gewoon schoon houden. Het was je eigen (nieuwe) oorring, snap niet zo goed hoe je hier tetanus van kan krijgen dan.

tengeltje11

Re: Oorring in voet, tetanus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-20 13:06

Daarnet HA gebeld en blijkbaar zit tetanus standaard bij het kinkhoest vaccin die in 2j geleden tijdens zwangerschap liet zetten, dus geen zorgen. Anders ging hij voor de zekerheid wel eentje zetten, met zoiet beter safe.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie