Boven zitten er nog alleen de voortanden die heel slecht zijn en 3 wortelpunten.
Onder ook geen kiezen meer maar het kan wel blijven staan van hoektand tot hoektand en dat word dan opgevuld.
Mijn tandarts zei het al jaren geleden maar ik bleef maar uitstellen omdat ik bang ben. Maar nu heb ik geen keuze meer. Ik ben al wezen happen en morgen is de grote dag. Ik ga niet onder narcose omdat het dan nog langer zou gaan duren en er zitten hier en daar al wat ontstekingen. Ik voel geen pijn de meeste die eruit moeten hebben al een zenuwbehandeling gehad. In totaal gaan er 9 uit. Ik ben bloedje nerveus maar ik weet dat het moet, het is slecht voor mijn gezondheid. Kauwen is nu een ramp dus ben al heel creatief met eten.
Ze zeggen een kunstgebit is ook niet alles. Nee misschien niet. Je kan niet meer afhappen maar dat kan ik nu al jaren ook niet niet dus dat zit al helemaal in mijn systeem.
Het word een lange behandeling en daar zie ik dus heel erg tegenop. Ik ben niet bang om pijn te krijgen maar meer bang dat ik zo lang met mijn mond open moet gaan liggen. Ik heb al strakke kaken en tinnitus dus dat is ook niet echt goed voor de angst.
Nu ben ik op zoek naar positieve verhalen. Ervaringsverhalen die dit ook hebben moeten doorstaan.
Ik wou dat het al morgen was want dan was het al achter de rug