Helaas wederom opgenomen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24678
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 07:46

Ik hoop voor je dat je vandaag duidelijkheid krijgt.

fenja

Berichten: 3439
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-20 08:31

Duidwlijkheid is er gelukkig. De verstopping waar ik dus last van had is veroorzaakt doordat mijn darmen wat te lui zijn en dus bepaalde vezels niet goed verteerd hebben. Bij een normaal iemand die dus geen buismaag heeft wordt een groot gedeelte van de vertering al gedaan in de maag. Bij een buismaag gaat alles veel sneller de darmen in waardoor die veel meer moeten verteren. Ik heb wat te veel vezels gehad en die hebben de darmen niet goed kunnen verteren en daardoor was alles vast gelopen. Ik had dus 14 dagen geen ontlasting gehad. je kan je dus best wel voorstellen hoeveel er vast heeft gezeten. Ik heb een roesje gehad met de colonscopie en daar hebben ze de boel bekeken en vastgesteld dat dat de oorzaak is geweest en mij verschillende hogere klysma's gegeven. En dus een sonde via mijn neus in mijn dunne darm geplaatst om via de neussonde moviprep te geven nou ik kan je vertellen daar worst je schoon van brrrr. woensdag avond dus compleet ondwruit gegaan nadat ik met zuster op toilet was geweest en daarna een paniekaanval gehad met hyperventileren. ik weet van ongeveer een half uur niks meer en ben ongeveer een minuut volledig buiten westen geweest. Ik weet dat mijn vader ineens aan het bed kwam en schrok daar ook van en vorlde toen die neus maagsonde ineens en was kopleet moe en steenkoud had ik het. Ze hadden het infuus heel hard in laten lopen omdat ik een niet meetbare bloeddruk had. Die nacht was een hel maar gisterochtend mocht de sonde er uit wn dw ergste pijn was weg. ik ben dus meteen gestopt met de oxycodon en heb nu verschijnselen van het ineens stoppen van de hoge dosering. maar die zijn beter te handelen dan de pojn die ik had. ik heb gisteren veel geslapen ik was kopleet moe. dus daarom allen in de ochtend een berichtje. Net de artsen langs geweest en vandaag nog blijven puur om te kijken of het goed blijft gaan.Als dat zo is mag ik morgen naar huis toe. Maar dan ga ik eerst naar mijn ouders om rustig de conditie beter te krijgen want die is compleet weg.

MarliesV

Berichten: 15240
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Helaas wederom opgenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 08:46

Gatsie wijffie, wat een toestand.

'Fijn' dat ze de oorzaak hebben gevonden, kan je die zelf ook beredeneren? Dus weet je wat je hebt gegeten wat niet goed gaat?

Niet verontschuldigen voor maar 1 berichtje in de ochtend, ziek is ziek en herstellen is veel belangrijker dan Bokt op de hoogte houden!

Hopelijk blijft het goed gaan en kan je lekker naar je ouders. Kalm aan herstellen. Fijn dat je daar terecht kan.

pien_2010

Berichten: 43695
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 08:50

Fijne berichten hoor Fenja. Ik was bezorgd voor een echte darmafsluiting. Dit is goed nieuws. Nu lekker bij komen.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Helaas wederom opgenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 08:51

Wat zo‘n verstopping voor ellende kan geven...sterkte met het herstel.
Moet je nu voortaan bepaalde voedingsmiddelen vermijden?

marleen_usar

Berichten: 24678
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 08:56

Zo dat is nog al wat, gelukkig weet je nu de oorzaak. Nu lekker bij komen van alles.

Paardenfann4
Berichten: 1364
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 08:57

Gelukkig dat er nu een oorzaak bekend is, dan kun je daar met je voeding rekening mee houden. Ik hoop dat je snel weer wat herstelt. Veel beterschap!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 09:07

Ah goddank hebben ze de oorzaak gevonden. Teveel vezels dus :(:) gelukkig is dat er uit nu. Hopelijk kun je vandaag bijtrekken en morgen fijn bij je ouders uithijgen en opknappen

pien_2010

Berichten: 43695
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 09:08

Is het een idee om verwijzing te vragen naar een dietiste die hiervan verstand heeft? Zij heeft vast veel to do en not to do tips. Dit wil niemand meemaken , afschuwelijk gewoon.

Urona447
Berichten: 2814
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 09:09

Jeetje wat vervelend maar wat fijn dat je nu de oorzaak weet!

Tip van een diëtiste klinkt verstandig!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 09:15

Ik vind het vooral maf dat vezels het veroorzaakt hebben. :oo ik dacht dat ik zo n beetje de enige was die van de internist en dietiste vriendelijk verzoek kreeg om zo min mogelijk vezels te eten omdat mijn lijf er gewoon niet fijn mee om kan gaan. Witbrood, witte rijst enz. Bij meer vezels krijg ik echt veel last. Sinds ikme daar strak aan houdt heb ik geen grote problemen meer gehad. Terwijl ik voor zover ik weet wel een normale maag heb :')

fenja

Berichten: 3439
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Re: Helaas wederom opgenomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-20 09:19

Ik loop bij een dieetist dus daar gaan we zeker rekening mee houden het is misschien ook een samenloop van omstandigheden geweest er kan nog steeds een gedeeltelijke tijdelijke afsluiting geweest zijn en oxycodon stopt de darmen ook. Dus alles helemaal op de vezels zetten vind ik niet kloppen. Ze kunnen het niet uitsluiten dat er geen afsluiting heeft gezeten.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Helaas wederom opgenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 09:26

Hopelijk is het nu gewoon opgelost en kun je met misschien een lichte aanpassing van je eten zonder klachten verder. Sommge medicatie stoppen inderdaad de darmwerking deels. Maar je voelt je een stuk beter pijn weg en hopelijk vol vertrouwen vooruit kijken

fenja

Berichten: 3439
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Re: Helaas wederom opgenomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-20 09:35

Ik hoop alleen dit nooit weer mee te maken wat een hel was de afgelopen twee dagen

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: Helaas wederom opgenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 09:42

Oh wat fijn dat er een oorzaak is! Ik weet zelf al wel hoe het voelt om 2 dagen geen ontlasting te hebben, laat staan 14 dagen :oo

Hopelijk maak je dit nooit meer mee, wat een ellende.. :(:)

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 09:54

Wat maak je verschrikkelijke dingen mee TS!

Ik hoop ontzettend dat de pijn heel gauw minder wordt en dat er een fatsoenlijk plan van aanpak voor je komt :knuffel:

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Helaas wederom opgenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 10:25

Oh fijn dat het beter gaat, ik hoop dat je morgen gewoon naar huis mag en dat je herstel voorspoedig verloopt!

genja
Berichten: 3944
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Helaas wederom opgenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 13:22

Fijn dat ze een oorzaak hebben gevonden.
Kan je nu ook weer een beetje normaal eten ?
Zou zelf pas naar huis willen als je ontlasting ook op gang is zonder Alle zooi die je gehad hebt.
Dus dat je weer de normale ontlasting hebt zoals je gewend bent .
Beetje jammer dat Ze ineens de oxycodon stoppen . Wij adviseren toch wel af te bouwen dus iedere dag wat minder in paar dagen.
Je kan anders best beroerd voelen

fenja

Berichten: 3439
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-20 16:50

genja schreef:
Fijn dat ze een oorzaak hebben gevonden.
Kan je nu ook weer een beetje normaal eten ?
Zou zelf pas naar huis willen als je ontlasting ook op gang is zonder Alle zooi die je gehad hebt.
Dus dat je weer de normale ontlasting hebt zoals je gewend bent .
Beetje jammer dat Ze ineens de oxycodon stoppen . Wij adviseren toch wel af te bouwen dus iedere dag wat minder in paar dagen.
Je kan anders best beroerd voelen


Dat best beroerd voelen merk ik inderdaad maar ja even doorheen bijten.

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Re: Helaas wederom opgenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 17:18

Ah eindelijk hebben ze een oorzaak gevonden! Fijn! Op naar herstel. Beterschap!

fenja

Berichten: 3439
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-20 17:19

*\o/* Voor diegene die een kaartje hebben gestuurd super bedankt

poetser

Berichten: 4317
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Helaas wederom opgenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 15:02

Ik heb dit topic gevolgd als stille meelezer.

Hoe gaat het nu met je?

juval

Berichten: 13258
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Helaas wederom opgenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 15:07

wat fijn dat het beter gaat!! ik hoop dat je snel weer naar huis/ouders kan en verder kan aansterken..

sandorra

Berichten: 4028
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 23:07

;) Zal vragen of ze zelf effe een update plaatsT.

fenja

Berichten: 3439
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Re: Helaas wederom opgenomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 12:06

super bedankt voor het virtuele bloemetje. Het gaat langzaam aan een beetje beter. Wel is mijn hele buik en dan met name mijn darmen geheel ontregeld. ik ben nu dus verschrikkelijk aan de dunne. Wat erg vervelend is maar niet zo gek gezien alle medicatie die ik heb gehad om de boel weer doorgangkelijk te krijgen. Ook ben ik erg snel moe en heb echt elke dag wel een powernap nodig. Ik dacht dat ik meer conditie had maar dat valt toch nog vies tegen. Ook gewoon even door de winkel is vermoeiend mede doordat je weer allemaal mensen om je heen hebt en tegen komt.

Maar de aanhouder wint en ik weet dat dat allemaal langzaam aan beter mpet worden maar kost best veel energie. ik was een paar dagen ook van de paracetamol af maar vanwege de aanhoudende buikkrampen ben ik die weer gaan slikken.
tot zo ver even een update