Ineens op arcadeboog bloedvaatjes te zien. Wat is dit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Ineens op arcadeboog bloedvaatjes te zien. Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-20 19:07

Hallo bokkers,

Een beetje een rare titel omschrijving maar om het een bliksemschicht op je oog te noemen ging ook een beetje ver.

Paar dagen geleden viel me dit op. Nooit eerder gehad, op beide ogen. Ene erger als de andere. Verder ook gekke rode/blauwe plekken zonder gestoten te hebben. Voel ze ook niet als je er aan zit. Is 'normaal' meestal wel als je een blauwe plek hebt. Verder moe, pas 2,5 week vakantie gehad en toen kwam dat er wel een beetje uit hoe moe ik ben. Nu ben ik geen geweldige eter qua vlees/groenten eet wel veel fruit. Dus ik heb zelf beetje een idee van vitamine gebrek? Slik wel vitamine bij en ijzer.

Huisarts afspraak maken staat op de planning. Heb me net ingeschreven, en wacht nog op een goedkeuring. Dan wil ik sowieso een afspraak maken om bloed te laten prikken. Jullie een idee wat het is met het oog. Kan er eigenlijk niet echt iets over vinden. ( Of is het gewoon van ouderdom :') ben net 29 geworden haha )

Hier onder wat foto's wat ik bedoel ermee.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Alvast bedankt.
Nogmaals afspraak dokter moet nog gemaakt worden. Maar vroeg me af of jullie iets te binnen schiet wat het zou kunnen zijn.

Anoniem

Re: Ineens op arcadeboog bloedvaatjes te zien. Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:20

Wat apart die blauwe plekken. Ben je sinds kort medicijnen gaan slikken?

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Ineens op arcadeboog bloedvaatjes te zien. Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:21

Recent door teek gebeten?

(Als in zeg de laatste 2 jaar?)

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:23

Heel normaal, de huid op je oogleden is wat dunner en misschien doordat je vermoeid bent ben je wat bleker. Daardoor valt het meer op.
De huid onder je ogen is ook dun en daardoor kleurt dat ook sneller donker bij vermoeidheid.
Maar bij twijfel kan een bezoekje aan de huisarts echt geen kwaad.
De blauwe plekken kan van stoten zijn maar als je geen idee hebt gewoon even late checken. Paardgereden met andere stijgbeugelriemen of lage schoenen, blote benen zo kan je ook die blauwe plekken krijgen op je been

Ik weet niet of je hooikoortsachtige klachten hebt gehad ooit maar het pollenseizoen is in volle gang, misschien dat je daardoor ook vermoeid bent
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 21-07-20 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Ineens op arcadeboog bloedvaatjes te zien. Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:25

Op je ogen zie ik niets bijzonders.

Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Re: Ineens op arcadeboog bloedvaatjes te zien. Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-20 19:37

Nee geen medicatie gebruik.
Ik rijd geen paard meer, dus kan ook niet daarvan zijn. Geen verkoudheid klachten gehad de afgelopen 2 maanden. Dat van de oogleden die dunner zijn en ik vermoeider/bleker zit wel een logica in.. maar vond het gewoon zo gek dat het er 'ineens' zichtbaar zat. Bedoel sta iedere dag voor de spiegel dus dan was het wel eerder eens opgevallen leek me haha. Dankjewel voor jullie antwoorden!

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:38

Zonder je bang te willen maken, zou ik toch proberen vlot bij die huisarts te komen met die blauwe plekken. Ze zijn wel héél blauw en als je niet weet waar ze vandaan komen, zijn die verdacht. Zeker in combinatie met de vermoeidheid!

Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-20 19:39

Femke_Tweety schreef:
Recent door teek gebeten?

(Als in zeg de laatste 2 jaar?)


Ik heb er nooit zichtbaar een gehad. Zeg nooit nooit natuurlijk en ben wel veel in de wei bij m'n paardjes bezig al jaaaaren dus dat zou wel eens kunnen..

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:52

Blue_Eyes schreef:
Zonder je bang te willen maken, zou ik toch proberen vlot bij die huisarts te komen met die blauwe plekken. Ze zijn wel héél blauw en als je niet weet waar ze vandaan komen, zijn die verdacht. Zeker in combinatie met de vermoeidheid!


Hier sluit ik me bij aan! Better safe than sorry. Overigens vind ik je oogleden er niet bijzonder uit zien!

freyatjee
Berichten: 973
Geregistreerd: 25-02-09

Re: Ineens op arcadeboog bloedvaatjes te zien. Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:22

ik heb afgelopen voorjaar ook ineens veel blauwe plekken gehad.
ben ermee naar de huisarts geweest, heb toen bloed laten prikken op advies van de huisarts.
bij mij kwam er niets uit het bloed...

nu heb ik er minder last van op dit moment.
maar ik zou wel even naar je huisarts gaan

SvS88

Berichten: 320
Geregistreerd: 28-03-19

Re: Ineens op arcadeboog bloedvaatjes te zien. Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:39

Het lijken bloeduitstortinkjes bij je ogen. Ik had dat weleens als ik ziek was na het overgeven (ging na een week weer weg). Maar als je niks hebt gedaan waarbij druk op je ogen kon onstaan is het wel vreemd. De blauwe plekken lijken ook wel bloeduitstortingen. Ben benieuwd wat de huisarts zegt!

maxie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Re: Ineens op arcadeboog bloedvaatjes te zien. Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:47

Als je naar de huisarts gaat vragen of je gecontroleerd kan worden op vit K gebrek. Kom niet zo veel voor maar had dezelfde klachten incl bloedend tandvlees

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ineens op arcadeboog bloedvaatjes te zien. Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:49

Slik je ijzer bij op medisch advies?

Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Re: Ineens op arcadeboog bloedvaatjes te zien. Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 20:36

Nee slik gewoon vitaminetabletten van de Kruidvat zeg maar.. niet echt heel regelmatig.. meestal 2 weken en dan verloederd het weer even en dan pak ik het weer op haha. Vitamine K.. eens kijken waar dat allemaal in zit en of ik daar iets van eet..

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Ineens op arcadeboog bloedvaatjes te zien. Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:40

Hoe gaat het er nu mee?

Anouska

Berichten: 749
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:42

Berriepi schreef:
Blue_Eyes schreef:
Zonder je bang te willen maken, zou ik toch proberen vlot bij die huisarts te komen met die blauwe plekken. Ze zijn wel héél blauw en als je niet weet waar ze vandaan komen, zijn die verdacht. Zeker in combinatie met de vermoeidheid!


Hier sluit ik me bij aan! Better safe than sorry. Overigens vind ik je oogleden er niet bijzonder uit zien!


+1

SvS88

Berichten: 320
Geregistreerd: 28-03-19

Re: Ineens op arcadeboog bloedvaatjes te zien. Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 20:38

Hoe is het gegaan ts?

Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Re: Ineens op arcadeboog bloedvaatjes te zien. Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 22:06

Heb 3 augustus pas een afspraak bij de huisarts... Heb me in moeten schrijven bij een andere huisarts hier in het dorp... Ben in september verhuist enzag de noodzaak niet eerder om me in te schrijven dan kennismakingsgesprek en meteen afspraak daarna en ga vragen voor een verwijzing om bloed te prikken..

Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 12:47

(Update)

Vorige week bloed geprikt. Vandaag uitslag gehad. Waardes waren goed, 2 waardes ( leukocyten ) onthouden die zat onder het 'gemiddelde' was niks om zorgen over te maken zei de assistente.
Net terug gebeld, had de huisarts er ook nog naar laten kijken. Maar moet nu als ik nog moe blijf over 2/3 weken terug en dan weer bloedprikken.

Komende weken maar even goed bijhouden wat ik eet, hoeveel slaap etc.

Denk doe maar even een update. :)
Bedankt nog voor alle reacties!