Geregistreerd partnerschap of trouwen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 21:19

Kistaah, waarom is trouwen geen optie als je zwanger bent?
Dat precies wat wij gedaan hebben :D
Of wil je dan ook graag een feest en zo?

Rivendell

Berichten: 6820
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 23:41

Bij ons was geregistreerd partnerschap niet voldoende om te zorgen dat ik het huis mag houden als mijn vriend overlijdt.
Dat moet apart via testament.
Tegenwoordig is gemeenschap van goederen alleen vanaf de datum van trouwen/gp. Alles van ervoor moet apart geregeld worden

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 00:08

Hier een GP gedaan, kon gratis, hoewel de notaris alsnog heel erg duur was. :+
Maar we hebben geen standaard situatie en nogal wat zaken rondom vermogen die erg goed vastgelegd moeten worden en daarbij een volledig huwelijkse voorwaarden bij scheiding, helaas kan alimentatie niet worden uitgesloten, ook iets om over na te denken.
Overigens raadt ik het iedereen aan om eens bij de notaris te gaan zitten wat betreft je huwelijkse voorwaarden en testament, kan heel verhelderend werken en je wordt aan het denken gezet over zaken waar je normaal niet bij stilstaat. Was niet het meest leuke en romantische gesprek maar wel heel zinnig.

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 00:11

Rivendell schreef:
Bij ons was geregistreerd partnerschap niet voldoende om te zorgen dat ik het huis mag houden als mijn vriend overlijdt.
Dat moet apart via testament.
Tegenwoordig is gemeenschap van goederen alleen vanaf de datum van trouwen/gp. Alles van ervoor moet apart geregeld worden


Dan kan een GP alsnog wel voldoende zijn maar moet je een testament laten vastleggen. Lijkt me sowieso wenselijk om te doen.