Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly
xMarieke schreef:Als het om vrije dagen gaat, kan je het beste eerst geregistreerd partnerschap doen en daarna trouwen. Voor beiden krijg je meestal 1 of 2 dagen vrij
Giolli schreef:Bij een huwelijk moet je elkaar het jawoord geven, bij een GP niet.
Daarnaast, als je geen kinderen hebt kun je met GP trouwen zonder rechter. Bij trouwen gaat dat niet.![]()
Wij zijn GP, gratis gedaan voor de geboorte van onze dochter. We willen ooit nog wel trouwen, dan is het gewoon een kwestie van papiertje wijzigen.
Oh edit: een huwelijk wordt overal ter wereld erkend, een GP niet altijd. Bij een GP mag je er trouwens ook voor kiezen zijn naam te gebruiken.
Azmay schreef:Ik wilde mijn vriend mijn man kunnen noemen dus ben getrouwd![]()
Heb ook zijn naam over genomen.
mirriezz schreef:Wij trouwen, hebben vrienden die een geregistreerd partnerschap hebben.
Ik vind het ivm kinderen gunstiger, dat is anders geregeld vooral voor de vader.
Ik dacht te begrijpen dat bij onze vrienden hij het kind nog moet erkennen, ben je getrouwd dan hoeft dat niet.
Verder is er tegenwoordig weinig verschil.
mirriezz schreef:Wij trouwen, hebben vrienden die een geregistreerd partnerschap hebben.
Ik vind het ivm kinderen gunstiger, dat is anders geregeld vooral voor de vader.
Ik dacht te begrijpen dat bij onze vrienden hij het kind nog moet erkennen, ben je getrouwd dan hoeft dat niet.
Many schreef:Als het puur om het goed vastleggen en regelen van dingen gaat, kun je ook een samenlevingscontract afsluiten. Omdat je vriend al een dochter heeft, is het handig om ook allebei een testament te maken. Dus dat is ook nog een optie naast GP/trouwen.
PureSG schreef:mirriezz schreef:Wij trouwen, hebben vrienden die een geregistreerd partnerschap hebben.
Nee hoor, bij een geregistreerd partnerschap is dit ook automatisch geregeld![]()
Wij hebben gekozen voor een geregistreerd partnerschap, maar gaan in de toekomst nog trouwen.
We wouden graag dingen vastgelegd hebben, maar hadden de financiën niet voor een bruiloft zoals ik die wildus toen gekozen voor een gp zodat wel alles vast geregeld is.
Ik draag overigens wel zijn naam en hij is ook gewoon mijn man.
Gebruikers op dit forum: axel_1997, Azmay, GoogleAdsense, lllaura, love_odin, Perros, Tientjeblij, xIrlijn en 39 bezoekers