Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz
Citaat:IK word graag betrokken bij mijn behandeling en zoek dus ook artsen die daar voor open staan. Anderen hebben liever dat ze gewoon moeten volgen en zoeken daar hun arts dan weer op uit. Een goede begeleidende arts die bij je past is het halve werk
Citaat:Hoe je er mee om gaat? De basis is luisteren naar je lijf en je hoofd. Ben je moe, dan ben je moe. Niet door bikkelen. Daar help je jezelf niet mee. Wanneer je chronisch pijn hebt komt je lijf 's nachts niet goed tot rust dus overdag zal je ook sneller moe zijn.
.Citaat:Je krijgt prednison (dat zijn cortisonen toch?) dus moet je rekening houden met het feit dat je iets gevoeliger bent voor infecties. Ik weet niet hoe "vies gevallen" je bent. Maar simpele dingen zijn bv dat ik nooit zal eten van een gezamelijke kom chips waar 15 man in graait. Ik neem geen "proevertjes" in winkels aan (zover die er zijn.) en ik was mijn handen behoorlijk veel. Ondanks dat mijn immuunsysteem behoorlijk onderdrukt wordt (door twee soorten medicatie) ben ik eigenlijk zelden tot nooit ziek om de simpele reden dat ik op let met wat ik doe
Citaat:Hoe je het makkelijker kan maken? Door jezelf toe te staan om het moeilijk te vinden. Klinkt stom he? Maar niet te veel met jezelf vechten.. Moe = moe. Pijn = pijn. Frustratie = normaal en huilen hoort daar bij. Ben je chagerijnig? Zeg dan tegen je partner dat je gefrustreerd bent zodat die ook weet dat het om de situatie is en dat hij niets verkeerd gedaan heeft. Duidelijk communiceren daarover maakt het voor je partner makkelijker dan dat maakt het voor jou weer
Gebruikers op dit forum: Anja_96, Facebook, goldith, Ineke2, Serena_Milco, Sweetgirl1 en 28 bezoekers