Welke mascara ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 07:56

Proefdiervrij is een illusie. Het gehele product wordt dan misschien niet op dieren getest, maar alle halffabrikaten zijn dat toch.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 08:09

Desty schreef:
Proefdiervrij is een illusie. Het gehele product wordt dan misschien niet op dieren getest, maar alle halffabrikaten zijn dat toch.

Dus? Dan alsnog kan je beter merken steunen die streven naar proefdiervrije producten.

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 08:15

Desty schreef:
Proefdiervrij is een illusie. Het gehele product wordt dan misschien niet op dieren getest, maar alle halffabrikaten zijn dat toch.

Volgens mij klopt dit niet helemaal en zijn er wel degelijk merken die volledig dierproefvrij zijn (gehele product en de losse ingredienten). Op de site die ik eerder heb gelinkt wordt hier uitleg over gegeven (en kun je vinden welke merken volledig of deels of helemaal niet dierproefvrij zijn).

https://www.shoplikeyougiveadamn.nl/blo ... nfo/bl-172

deksel

Berichten: 3790
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 08:39

Desty schreef:
Proefdiervrij is een illusie. Het gehele product wordt dan misschien niet op dieren getest, maar alle halffabrikaten zijn dat toch.

Hier ben ik het niet mee eens, zie bovenstaande reacties.

Maar ik vind het wel een beetje dubbel als je per se proefdiervrij wilt kopen, maar de mascara alsnog dierlijke producten bevat.
Die van Essence, Etos eigen merk en Catrice zijn vegan (bij de Kruidvat staat het ook aangegeven welke vegan zijn, heel handig!).

Ik gebruik zelf mascara van Catrice of de Lash Princess van Essence. Ik krijg er wel last van van m'n ogen, maar ik denk dat dat komt omdat hij al wat jaren oud is. Ik moet binnenkort maar even een nieuwe kopen.

marleen_88

Berichten: 14072
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Welke mascara ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 08:59

Ik draag lenzen en heb gevoelige ogen, ook voor mij werkt de mascara van Essence van Kruidvat het beste. Ook Catrice gebruikt, ook prima.

xxxmh

Berichten: 3497
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 09:33

deksel schreef:
Desty schreef:
Proefdiervrij is een illusie. Het gehele product wordt dan misschien niet op dieren getest, maar alle halffabrikaten zijn dat toch.

Hier ben ik het niet mee eens, zie bovenstaande reacties.

Maar ik vind het wel een beetje dubbel als je per se proefdiervrij wilt kopen, maar de mascara alsnog dierlijke producten bevat.
Die van Essence, Etos eigen merk en Catrice zijn vegan (bij de Kruidvat staat het ook aangegeven welke vegan zijn, heel handig!).

Ik gebruik zelf mascara van Catrice of de Lash Princess van Essence. Ik krijg er wel last van van m'n ogen, maar ik denk dat dat komt omdat hij al wat jaren oud is. Ik moet binnenkort maar even een nieuwe kopen.


Jaren oud? Hoe vaak vervang jij je mascara?

Muze
Berichten: 5291
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Welke mascara ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 09:39

Jakkes. Dat is echt onhygiënisch.
Ik koop om de paar maanden nieuwe.

Lous

Berichten: 24249
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Welke mascara ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:00

Op alle cosmetica en verzorgingsproducten staat niet voor niets hoe lang het houdbaar is na openen.

Namelijk dat icoontje met dekseltje waar “zoveel m” bij staat.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Welke mascara ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:24

Ik krijg van de meeste mascara's panda ogen. Waterproof nog erger dan normale. Duur of goedkoop, geen verschil.
Zou een primer eronder werken?
Nog steeds de juiste mascara niet gevonden helaas.

MyWishMax

Berichten: 25362
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:33

tylando schreef:
Ik krijg van de meeste mascara's panda ogen. Waterproof nog erger dan normale. Duur of goedkoop, geen verschil.
Zou een primer eronder werken?
Nog steeds de juiste mascara niet gevonden helaas.


Nee, want het heeft niet met wimpers te maken, maar vaak juist met oogleden die bijvoorbeeld vetter zijn. Ik heb het bij de ene mascara erger als bij de ander, maar wat bij mij het beste helpt is een klein beetje poeder onder ogen en eventueel een goede primer op ogen onder oogschaduw. Met dit warme weer is het erger.

Heb pas een hele uitleg van een mua gekeken erover, zal eens kijken of ik die nog kan vinden.

Voor degene die last hebben met oog make up remover. Ik heb gevoelige ogen, mascara kan ik tegen maar heel veel removers niet of het haalt de mascara niet weg. Ik heb nu een soort wasmanden speciaal om make up te verwijderen ( niet die kant en klare doekjes, die zijn juist niet goed voor de huid en het milieu) en die kunnen met alleen water alles al weghalen. Ik gebruik er een reiniging olie bij, maar met alleen water komt er al veel meer af dan normaal met een watje en make up remover.
Zoiets:
https://www.douglas.nl/productbrand_973 ... tiEALw_wcB

Die was je daarna gewoon en kan je hergebruiken en werkt voor mij dus vele malen beter en is beter voor e huid dan die wegwerp doekjes.

Suzanne F.

Berichten: 49284
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Welke mascara ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:58

Oh ik doe ook heel lang met mascara’s hoor en gooi ze niet weg. Heb er nooit problemen mee ondervonden. Zoiets kan niet bederven toch? Andere make-up doe ik ook heel lang mee. Alleen foundation zorg ik dat die niet te oud wordt, dan koop ik nieuwe.

Muze
Berichten: 5291
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Welke mascara ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 11:01

Bederven niet, wel vol bacteriën

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Welke mascara ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:03

Wel eens ergens gezien dat als je een druppel bodylotion in flesje doet, dat je mascara weer tijdje mee kan.

Suzanne F.

Berichten: 49284
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:07

Muze schreef:
Bederven niet, wel vol bacteriën


Oh oké, nou ja geen last van, als ze voor volle wimpers zorgen vind ik het prima.

Jessix

Berichten: 16452
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:07

deksel schreef:
Desty schreef:
Proefdiervrij is een illusie. Het gehele product wordt dan misschien niet op dieren getest, maar alle halffabrikaten zijn dat toch.

Hier ben ik het niet mee eens, zie bovenstaande reacties.

Maar ik vind het wel een beetje dubbel als je per se proefdiervrij wilt kopen, maar de mascara alsnog dierlijke producten bevat.
Die van Essence, Etos eigen merk en Catrice zijn vegan (bij de Kruidvat staat het ook aangegeven welke vegan zijn, heel handig!).

Ik gebruik zelf mascara van Catrice of de Lash Princess van Essence. Ik krijg er wel last van van m'n ogen, maar ik denk dat dat komt omdat hij al wat jaren oud is. Ik moet binnenkort maar even een nieuwe kopen.

Ik kies mijn verzorgingsproducten liefst vegan, anders dierproefvrij en voor sommige heb ik nog geen goede vervanger gevonden. Krom? Ja, maar ik doe mijn best steeds de beste keuze te maken.

Ik vervang de mascara steeds met een paar maanden, meestal vind ik hem dan niet fijn. Droog, niet in één of twee keer dekkend.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:24

Een microvezeldoekje icm een beetje kokosolie werkt hier onwijs goed voor het verwijderen van mascara/make-up.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:27

Ik doe rustig een jaar met mijn mascara van the body shop.

Het was eerst altijd mn kerst kadootje met de white musk van mn zoon. Die wist dat het dan opraakte en hij kwam wel langs een body shop met studeren.

Ik heb 1x gehad dat een mascara wat snel niet fijn is, maar verder gaan ze altijd een jaar mee zonder dat ze anders worden of vies etc.

Ik heb echt extreem gevoelige ogen, dus zou direct last hebben anders.

Maar ze zijn bij mij ook altijd schoon. Ik ga er heel rustig mee om. Die niet dat pompen, strijk niet 100x af aan de randen etc. Heb weleens gezien hoe de make up van anderen eruit zien en dan zit alles geheel onder en kan je amper de dop open doen.
Ik zou hem ook nooit uitlenen.

Alleen op het einde raakt ie soms iets op, maar dat verschilt weleens. Op zich heb ik niet veel mascara nodig, dus gebruik er niet veel van per keer. Ze moeten echt niet langer of meer krullen. Alleen iets voller.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:28

Air schreef:
Een microvezeldoekje icm een beetje kokosolie werkt hier onwijs goed voor het verwijderen van mascara/make-up.


Dat vind ik zelf ook niet fijn.

Heb ook een tijdje terug gelezen dat met iets vettigs schoonmaken niet zo goed is voor je ogen. Maar toen had ik die groene van kruidvat al.