tampons eruit doet pijn....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 20:09

Pebbles12 schreef:
Ik moet er wel bij zeggen vandaag was mijn 1e dag weer ongesteld dus bloed was nog bruin. Kan het daar aan liggen? En waarneer weet je dat je tampon vol zit?


Ik heb het ook wel eens gehad hoor, echt een heel onprettig gevoel. Ik denk ook dat het komt doordat hij niet volledig volgezogen is. Ik gebruik een grotere maat OB pro comfort en ik laat ze gerust 6 uur zitten. Als ik met afvegen na het plassen bloed veeg, dan ga ik pas verversen.

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 20:26

Ik had dit alleen bij de mini tampons van OB, een maat groter werkte gek genoeg beter :j

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: tampons eruit doet pijn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 20:28

Kan je hier niet met je moeder over praten?

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 21:40

Marije_1997 schreef:
Maagdenvlies heeft er niets mee te maken, want dit bestaat gewoon weg niet.

Dat klopt niet hoor, sterker nog: het kan zeker bij tampons ook voor problemen zorgen.

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: tampons eruit doet pijn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 21:46

Ik kan zelf niet goed tegen OB tampons. Die van Yoni gaan wel goed, die zijn van ander materiaal.

Maar ik gebruik nu een menstruatiecup en dat is zoveel fijner. Bij de juiste variant voel ik hem niet eens zitten en ik haal hem zeker op werkdagen pas na ongeveer 10-12 uur er weer uit.

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 21:47

Ik wist helemaal niet dat dit niet normaal was. Ik kon pas op mijn 17e een tampon dragen omdat het daarvoor te pijnlijk was. Die van tampax zijn fijner bij uitdoen omdat die in de lengte groeien als ze vol zijn, en andere tampons in de breedte!

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 21:52

DezeNaam schreef:
Marije_1997 schreef:
Maagdenvlies heeft er niets mee te maken, want dit bestaat gewoon weg niet.

Wss span jejezelf onbewust aan wat pijn kan doen. Dat is ook zo met seks. Vind een houding waardoor het niet bij doet, dus 1 voet op de wc bril en wat wijd staan bijv.

Of nog simpeler, gebruik gewoon maandverband. Ik gebruik ook geen tampons meer omdat ik het onhandig vind.

Misschien moet je eerst de link eens doorlezen voordat je conclusies trekt. Maagdenvlies bestaat wél. Alleen niet volgens de definitie waar veel mensen blijkbaar aan denken. Of anders mag je deze Wikipedia pagina eens aanpassen. :')
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hymen_(anatomie)

In de Engelstalige versie staan de verschillende variaties er ook tussen. https://en.wikipedia.org/wiki/Hymen

Bij septate hymen ('maagdenvlies') zie je duidelijk een splitsing in de hymen. Even twee seconden Googlen en je vindt je antwoord. Een normaal hymen is dun en dus inderdaad praktisch onzichtbaar. Bij andere soorten hymen kan het dus verdikt zijn en kan je er last van hebben.


DezeNaam, klopt, hier dacht ik zelf ook meteen aan. Bijna niemand weet dit. In de gebruiksaanwijzing van de tampons staat dit ook niet vermeld. Zeker de moeite waard om even bij jezelf na te gaan of dit het geval is! Kan idd simpel en snel verholpen worden (in mijn geval gewoon door de huisarts)

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 21:52

Maartje1990 schreef:
Kan je hier niet met je moeder over praten?



Hoezo, dat is maar een een ervaring en nu heeft ze meerdere reacties.
En ik vind alle reacties gewoon netjes.

TS
Bruin bloed, betekend niks anders dan oud bloed.
Ik vind eruit halen ook niet fijn.....pijn is groot woord maar ik gebruik um niet voor plezier.
Nu gebruik ik ze alleen bij hardlopen want zodra ik tampon gebruik dan stop ik met bloeden en komt het 2 weken later een beetje :r ....

Pebbles12
Berichten: 146
Geregistreerd: 11-09-19
Woonplaats: Boven in nederland

Re: tampons eruit doet pijn....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 22:13

Okee, nou morgen gaat het hopelijk beter, ik ben niet zo close met mijn moeder helaas... Dankjullie wel! Ik denk zo te lezen dat hij er niet lang genoeg in zat, of volgezogen. Ik blijf het wle een beetje raar vinden dat het echt zo popte, toen hij er half uit was, hahaha.

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 22:18

tita schreef:
Maartje1990 schreef:
Kan je hier niet met je moeder over praten?



Hoezo, dat is maar een een ervaring en nu heeft ze meerdere reacties.
En ik vind alle reacties gewoon netjes.

TS
Bruin bloed, betekend niks anders dan oud bloed.
Ik vind eruit halen ook niet fijn.....pijn is groot woord maar ik gebruik um niet voor plezier.
Nu gebruik ik ze alleen bij hardlopen want zodra ik tampon gebruik dan stop ik met bloeden en komt het 2 weken later een beetje :r ....



Ik bedoelde niet dat ze hier geen advies mag vragen, maar mijn advies is juist met dr moeder vragen die hebben daar vaak ook ervaring in.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6646
Geregistreerd: 28-08-12

Re: tampons eruit doet pijn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 09:49

Even een complimentje voor alle helpende en meedenkende reacties hier! Super mooi om te zien :j

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 10:06

Ik ken het helemaal. Toen ik op g er was wou ik ook tampons proberen. Erin ging altijd zonder problemen. Verwijderen lukt vaak niet en deed zo zeer. Nergens kon ik het vonden wat dit kon zijn want het moest eigenlijk wel gaan maar bij mij lukte het echt niet. Ik had dus wel een maagdenvlies wat precies voor de tampon kwam. Hierdoor kon die er dan niet uit.

Heb nooit gehoord van iemand die het herkende. Ik had dus echt een vliesje wat ervoor zorgde dat ik de tampon er niet uit kon krijgen.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:37

Melvern schreef:
Ik ken het helemaal. Toen ik op g er was wou ik ook tampons proberen. Erin ging altijd zonder problemen. Verwijderen lukt vaak niet en deed zo zeer. Nergens kon ik het vonden wat dit kon zijn want het moest eigenlijk wel gaan maar bij mij lukte het echt niet. Ik had dus wel een maagdenvlies wat precies voor de tampon kwam. Hierdoor kon die er dan niet uit.

Heb nooit gehoord van iemand die het herkende. Ik had dus echt een vliesje wat ervoor zorgde dat ik de tampon er niet uit kon krijgen.

Ik heb daardoor een poosje terug een dag met mijn dochter in het ziekenhuis doorgebracht. Uiteindelijk hebben ze dat probleem onder narcose moeten oplossen. Dus ja, dat komt vaker voor! :)

Pebbles12
Berichten: 146
Geregistreerd: 11-09-19
Woonplaats: Boven in nederland

Re: tampons eruit doet pijn....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 17:24

Ik heb vanmiddag nog even goed gekeken toen ik hem eruit trok, het leek alsof hij achter ene stuk lies blijft hangen, alsof er 2 gaten zijn(1 grote en een kleintje) en bij dat kleintje blijft hij vast hangen. Ik kan hem wel redelijk aan de kant duwen. En mijn tampon een beetje schuin trekken dan gaat het wel goed. Is denk ik hetzelfde wat je hierboven bedoeld?

Charlie_P

Berichten: 3045
Geregistreerd: 08-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 17:33

Memories schreef:
Haal je ze er niet te vroeg uit? Tampons zijn echt gruwelijke rotdingen om eruit te halen als ze nog niet goed volgezogen zijn, dan komen ze er moeilijk uit en voelt het echt als schuurpapier vind ik :o



Dit dus. Ik heb het ook als ik snel even een nieuwe in wil doen, omdat ik weg moet bijvoorbeeld, maar die vorige zit net een uurtje ofzo. Dan voelt het ook net of er een stuk blijft zitten/ blijft hangen en het is pijnlijk. De boel is dan gewoon te droog.

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: tampons eruit doet pijn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 18:22

Wat bij mij helpt is eerst plassen en dan eruit halen! Dan doet het geen zeer.
Doe ik het andersom doet het idd ook soms zeer!

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 18:26

Memories schreef:
Haal je ze er niet te vroeg uit? Tampons zijn echt gruwelijke rotdingen om eruit te halen als ze nog niet goed volgezogen zijn, dan komen ze er moeilijk uit en voelt het echt als schuurpapier vind ik :o


Dit dus, dan zitten ze nog niet vol genoeg. Ook als je op het eindje loopt en bijna niet meer bloed moet je gewoon geen tampons meer gebruiken maar een inlegkruisje/ maanverbandje, hoe jammer dat ook is.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 18:44

Pebbles12 schreef:
Ik heb vanmiddag nog even goed gekeken toen ik hem eruit trok, het leek alsof hij achter ene stuk lies blijft hangen, alsof er 2 gaten zijn(1 grote en een kleintje) en bij dat kleintje blijft hij vast hangen. Ik kan hem wel redelijk aan de kant duwen. En mijn tampon een beetje schuin trekken dan gaat het wel goed. Is denk ik hetzelfde wat je hierboven bedoeld?

Zo klinkt het wel. Je huisarts of een gynaecoloog kan dat ‘klieven’ dus zorgen dat je er geen last meer van hebt.

Pebbles12
Berichten: 146
Geregistreerd: 11-09-19
Woonplaats: Boven in nederland

Re: tampons eruit doet pijn....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 18:53

Wat doen ze dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 18:59

Blue_Eyes schreef:
Pebbles12 schreef:
Ik heb vanmiddag nog even goed gekeken toen ik hem eruit trok, het leek alsof hij achter ene stuk lies blijft hangen, alsof er 2 gaten zijn(1 grote en een kleintje) en bij dat kleintje blijft hij vast hangen. Ik kan hem wel redelijk aan de kant duwen. En mijn tampon een beetje schuin trekken dan gaat het wel goed. Is denk ik hetzelfde wat je hierboven bedoeld?

Zo klinkt het wel. Je huisarts of een gynaecoloog kan dat ‘klieven’ dus zorgen dat je er geen last meer van hebt.

Ik denk dat dit het punt (voorbij) is waarop niet medisch onderlegde mensen stoppen en zeggen dat een huisarts degene is die een diagnose stelt en niet iemand zonder medische kennis, achter een schermpje.

Lieve TS, als je denkt dat er iets anders zit dan zou moeten, of je ondervindt ergens ongemak van, kun je het beste even langs de huisarts. Die kunnen je veel meer uitleggen, tips geven, even kijken en je indien nodig of gewenst doorverwijzen.

Pebbles12
Berichten: 146
Geregistreerd: 11-09-19
Woonplaats: Boven in nederland

Re: tampons eruit doet pijn....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 19:06

Oké heel erg bedankt allemaal!

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 19:23

Pebbles12 schreef:
Wat doen ze dan?

Kijk hier even bij ‘septate hymen’. https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aa ... tate-hymen
Er staat een korte beschrijving van wat de ingreep inhoud. Best dus even contact opnemen met je huisarts, die zal je dan normaal gezien doorverwijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 19:34

DezeNaam schreef:
Pebbles12 schreef:
Wat doen ze dan?

Kijk hier even bij ‘septate hymen’. https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aa ... tate-hymen
Er staat een korte beschrijving van wat de ingreep inhoud. Best dus even contact opnemen met je huisarts, die zal je dan normaal gezien doorverwijzen.

Nogmaals... Het is dus niet gezegd dat dit is wat er bij jou aan de hand is TS! Voor mensen je bang maken met wat er met je zou moeten gebeuren en weet ik veel wat.

Mensen echt? Zijn jullie allemaal huisartsen met magische oogjes dwars door schermen en alles heen? Zeker in dit soort situaties, tegen een kind(!) , moet (mag!)je niet zomaar dingen als feit verkondigen.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 19:39

Anoniem schreef:
Nogmaals... Het is dus niet gezegd dat dit is wat er bij jou aan de hand is TS! Voor mensen je bang maken met wat er met je zou moeten gebeuren en weet ik veel wat.

Mensen echt? Zijn jullie allemaal huisartsen met magische oogjes dwars door schermen en alles heen? Zeker in dit soort situaties, tegen een kind(!) , moet (mag!)je niet zomaar dingen als feit verkondigen.

TS heeft toch zelf gekeken en gezien hoe het eruit ziet? Of moet je ook al naar de huisarts om te bevestigen welke kleur ogen je hebt?

‘Bang maken’, er is niks om bang voor te zijn. Enkel dat TS op beschrijving van haar bevindingen wel septate hymen zou kunnen hebben, wat geen ernstige ‘aandoening’ is.

Anoniem

Re: tampons eruit doet pijn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 19:42

Je snapt zelf heus wel dat de kleur ogen iets anders is dan iets waar iemand wellicht een medisch ingreepje voor nodig heeft toch?
En dat "lijkt erop" en dat soort dingen bij een kind over komen als: dit heb je en dat moet er aan gebeuren?
Dus nee, het is niet oké.