Clarifying shampoo

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Clarifying shampoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 19:25

Hoi allemaal,

Ik ben weer aan het experimenteren met mijn haar...
Nu las ik over clarifying shampoo, en wil dat weleens uitproberen. Mijn idee is om eens per week daarmee te wassen en eens per week met een ''normale'' shampoo. Ik gebruik overigens geen crème spoeling, maar eens in de zoveel tijd een haarmasker voor mijn punten en ik heb een of andere spray van de kapper om de klitten te ontwarren na het douchen. Dat werkt prima en ook het haarmasker werkt goed. :)

Maar doe ik het dan zo goed? :')
Ik heb trouwens snel vet haar. Zou ze eigenlijk om de dag moeten wassen maar beperk het tot drie keer in de week. Wil graag naar twee keer in de week, omdat dat beter is voor je haar.

Adviezen over shampoo's vraag ik niet om. Er is zóveel, dat ik door de bomen het bos niet meer zie... dus dan krijg ik dadelijk 20 verschillende adviezen over 20 verschillende shampoo's. Ik wil echt even weten of ik clarifying shampoo zo kan gebruiken en of je dat zo hoort te gebruiken. En eventueel ervaringen ermee. Want ik lees ook dat je hoofdhuid er droog van kan worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 19:51

Ik doe het net zo, 2x per week haren wassen en 1x per week met clarifying shampoo erbij. Als er restjes van (droog)shampoo, maskers, conditioners ect op je hoofdhuid/blijft zitten krijg je ook snel vet haar en de clarifying shampoo is juist om die build up te verwijderen. Dus als je het vaker gebruikt wordt je huid en haar inderdaad droog.

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 19:53

[***] schreef:
Ik doe het net zo, 2x per week haren wassen en 1x per week met clarifying shampoo erbij. Als er restjes van (droog)shampoo, maskers, conditioners ect op je hoofdhuid/haar blijft zitten krijg je ook snel vet haar en de clarifying shampoo is juist om die build up te verwijderen.


Dat heb ik idd gelezen. Ik gebruik geen conditioner, en die spray en haarmasker alleen in de punten en niet op mijn hoofdhuid. Maar ik las ook dat het bij een vette hoofdhuid ook kan helpen. En daar zit het probleem vooral bij mij denk ik.