Er staan in de brief "intake met foto's"
Dat durf ik wel.
Die rot kies zit mij zo dwars!
Rechts achter had besloten om naar buiten te groeien naar mijn wang.
Pijnlijk en niet succesvol.
Ondanks dat ik weet dat ik n behoorlijke mond kan opzetten, is het echte leven het tegenovergestelde. "Muizen Bekkie"
Dus is er al überhaupt maar weinig ruimte voor extra kiezen.
Tja, dan heb je het niet voor t kiezen eh??

Angst voor de tandarts heb ik sinds kort niet meer echt. Heb een fijne kundige dame met veel begrip en geduld.
Maar een kaakchirurg is ff een ander verhaal.
"U mag verder komen!"
Kom ik de ruimte binnen... "Dit is niet alleen bespreken dus...?"
Met glunderende ogen kijkt de assistente me aan, onder het mondkapje zie ik een glimlach. "Sh***TT daar had ik niet op gerekend."
Rustig besproken. Röntgenfoto onder mn neus.
Nu heb ik geen verstand van tanden of kiezen, maar kon wél zien dat boven er ook niet goed uit zagen.
"We kunnen ze nu ook direct doen?!"
Nou, als je toch aan het prikken gaat met n naald. Ga je gang. Hoef ik het niet nog een x weer! "En het scheelt je een rekening eigen risico als je het volgende jaar zou moeten doen."
Mohh die 385 euro kan ik ook wel ergens anders in stoppen toch?!
"Vermaak je maar"
In een kwartiertje was alles bekeken. Drie kiezen verwijderd, de vierde heeft er nooit gezeten, ik ben een productie foutje.
Met een glimlach het ziekenhuis uit. Recepten mee gekregen. Prachtig gehecht en moest nog even n half uur op t sponsje bijten.
De smaak van bloed was niet te harden en na twee uur was mijn glimlach verdwenen.
Mijn dappere schoonmoeder die mee was in de auto viel het op dat mijn humeur naar het vriespunt gezakt was en dat ik pijn begon te krijgen.
Die avond gewoon gegeten, langzamer, iets minder dan normaal.
De nacht prima doorgekomen, behalve dat ik beroert was door de na bloedingen, wat mij ook vertelt was. Hij heeft aardig moeten beeldhouwen
"Je linker kant zal flink zwellen"
Deze ochtend nog niks gehad. Ontbeten, gedronken en naar m'n werk.
Na tien minuten in de auto veranderde mijn wang tot plofkop en op het werk werd ik de schrik van de dag!
Uiteraard naar huis gestuurd.
Medicatie doet z'n werk wel.
Maar toch wel n beetje koorts (ook normaal) en misselijk (heel normaal)
Maar hoe kan ik hier verder nog n beetje handig mee omgaan?
Heb perio Aid gekregen voor spoelen.
Ja... Nogmaals... Ik heb inderdaad drie kiezen laten trekken