Viruswaanzin

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 06:43

@Imke: vergeet vooral Feesboek niet hè, de app die ongeveer alles van je weet.

BigOne
Berichten: 38438
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 11:28

Willem Engel roept op Twitter alle volgers op om “ ons” te knuffelen zodat we weer normaal doen . Er reageerde iemand met probeer het maar dan heb je een knietje :D

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 11:46

bigone schreef:
Willem Engel roept op Twitter alle volgers op om “ ons” te knuffelen zodat we weer normaal doen . Er reageerde iemand met probeer het maar dan heb je een knietje :D


Wat een idioot :')
Ik zou daar allesbehalve van gediend zijn. Wat een types… over types gesproken, gisteren ging er een vrouw vlak achter me staan in de winkel met dr mondkapje alleen over haar neus met haar mond vrij (nee dat is geen typo). :roll:

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 12:08

Ik trek dat soort mensen toch wel zó slecht joh. Wat zij met hun leven willen doen moeten ze echt zelf weten, maar laat mij ajb gewoon vrij in het afstand houden/ mondkapje dragen/ vaccineren als ìk dat wil.

De eerste die mij ongevraagd een knuffel geeft zal dan ook een enorm probleem hebben. En niet alleen vanwege de corona maatregelen maar juist omdat je met je jatten van anderen af moet blijven. Ik ruk diegene zijn kop eraf. Mijn lijf is van mij en ik bepaal wie het aanraakt onder welke omstandigheden.

Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 12:25

De eerste die mij knuffelt krijgt echt een knietje idd :+

mick75

Berichten: 4544
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 12:57

Ik zie dat als aanranding en zal daar dan ook aangifte van doen.

BigOne
Berichten: 38438
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 13:16

mick75 schreef:
Ik zie dat als aanranding en zal daar dan ook aangifte van doen.

Nadat je je knie hebt gebruikt graag.

mick75

Berichten: 4544
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 14:23

Ik zou er bijna naaldhakken voor gaan dragen en daarmee op diegene zn tenen de salsa gaan dansen.

Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 18:10

Engel trapt ook gewoon in satire :')

Afbeelding

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 20:24

Hahaha, 'das leuk' ook echt.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 20:37

Ik heb de tweet reeks bekeken :)) en niet willen toegeven hè haha

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 21:10

_O- _O- _O-

Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 23:12

Ik wil de term wappie voor mijn moeder nou net niet gebruiken maar het zit er soms een beetje tegenaan. Ze geloof niet in het 5G gebeuren ect , of dat er een chip in het vaccin verborgen zit. Zo ver is het gelukkig nog niet heen. Ze is uitgenodigd voor een vaccin maar wil dit momenteel nog niet , en dat is verder prima. Mijn vader en ik zijn wel gevaccineerd dus wij lopen geen risico of minder risico.

Wat mij heel erg tegenstaat is dat ze constant zegt , ja maar ik ben gezond , eet biologisch en geen vlees. Met andere woorden dat is de vuistregel om niet zo ziek te worden van Corona.

Tevens noemt ze de vaccins troep , en krijg ik wacht maar wat het over 2 jaar doet heel vaak te horen. Ik ben als sinds januari gevaccineerd en ik heb echt serieus nog niks geks gehad. Het enige gekke wat ik heb gehad is dat mijn angst voor ziekten naar beneden is gegaan :')


Ik vindt het ergens een dikke middelvinger naar mensen die eraan zijn overleden. Je zegt dan eigenlijk dat die mensen ongezond waren. Je gaat mij niet wijs maken dat er geen mensen zijn overleden die mega gezond leefden.

Ik heb ook wel snel de neiging om in discussie te gaan , maar probeer nu net als op mijn werk te negeren of wat anders te gaan doen.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:42

In het vervolg op The Great Reset is twitterend Complotederland nu druk doende met de uitzending van nieuwsuur over de digitale munt die de Europese Bank aan het ontwikkelen is.
Dan zou je geld niet meer van jou zijn/op jouw bank staan, maar beheerd worden door de overheid...

Voor de complotdenkers past het wel allemaal mooi in elkaar zo..
Overigens ga ik ervan uit dat cash en bankgeld voorlopig wel in roulatie zal blijven, maar mischien ben ik te naief... ?

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-21 10:25


Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:28

Geen idee wat je met dat bericht bedoelt te zeggen?

En het lijkt alsof er staat 'verkeerde testwaardes' wat niet hetzelfde is imo als 'vals positief'.. Dus dat de test bijv negatief aangaf (dus juist) maar dat er 'positief' is doorgeven (een soort + en - door elkaar halen). Niet dat er daadwerkelijk een positieve uitslag is geweest. ..

BigOne
Berichten: 38438
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:37


Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:49

Is er een keer iets positiefs aan corona, is het weer niet goed!

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-21 11:59

Cer schreef:
Geen idee wat je met dat bericht bedoelt te zeggen?

En het lijkt alsof er staat 'verkeerde testwaardes' wat niet hetzelfde is imo als 'vals positief'.. Dus dat de test bijv negatief aangaf (dus juist) maar dat er 'positief' is doorgeven (een soort + en - door elkaar halen). Niet dat er daadwerkelijk een positieve uitslag is geweest. ..


Maar deze 250 'positieve' uitslagen zijn wel opgenomen in de weekgemiddelden, dus die kloppen al (flink) niet.
Daarnaast wil ik aangeven, dat als er 10 ziektegevallen zijn, ze (media) over 'catastrofe'/'honderden' schrijven, maar als er 250 MIS gaan, wordt er over 'klein'/'tientallen' gesproken. -> angst zaaien

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:03

Citaat:
Maar deze 250 'positieve' uitslagen zijn wel opgenomen in de weekgemiddelden, dus die kloppen al (flink) niet.

Ligt eraan hoe vaak dat voorkomt...
Als dit eenmalig was (wat zo lijkt, en het heeft in de pers gestaan, blijkbaar..) dan is dat toch niet super erg? Dan worden die er gewoon weer afgehaald...

Citaat:
Daarnaast wil ik aangeven, dat als er 10 ziektegevallen zijn, ze (media) over 'catastrofe'/'honderden' schrijven,
Ja dat weet ik niet... ik dacht dat er vnl over honderden geschreven werd als het er honderden zijn, ongeveer..?
Maar dat de media in sommige gevallen overdrijft, ben ik wel met je eens.. vnl door sensationele koppen/titels te verzinnen...

Citaat:
maar als er 250 MIS gaan, wordt er over 'klein'/'tientallen' gesproken. -> angst zaaien

Het is niet 'mis" als in dat de verkeerde uitslag is gemeten, het is 'mis' als in er is een andere uitslag doorgegeven dan dat er is gemeten... volgens mij?

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:06

Dimphyl schreef:
Maar deze 250 'positieve' uitslagen zijn wel opgenomen in de weekgemiddelden, dus die kloppen al (flink) niet.

En het is alweer gecorrigeerd dus de weekgemiddelde kloppen weer.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-21 12:11

Klopt wat je zegt Cer, de laboranten hebben door een nieuw systeem 'verkeerd gelezen' en dus verkeerd doorgegeven.
En nee, dit was niet eenmalig(tenminste, misschien wel op deze manier de fout, maar er zijn al meerdere keren (tientallen? :+ ) fouten geweest in de cijfers, uiteraard kan dat, en wordt het ook weer opgelost!

Het ging mij puur om de media 'angst' campagne. (Er werd namelijk wel in een eerder artikel gewaarschuwd dat de cijfers weer plots zo hoog werden) En zo'n fout past natuurlijk perfect in dit topic.

mysa

Berichten: 10540
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 12:29

Er is bij verschillende media een groot verschil tussen de kop van sommige artikelen en de inhoud ervan.
Daar gaat het vaak fout.

En ja, dat is die media aan te rekenen, alles om de aandacht van de lezers te trekken... Maar net zo goed het publiek dat niet (goed) verder leest.

Druif_01

Berichten: 8845
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 13:24

Ik vond het mooiste aan dat artikel dat er mensen waren die ‘verbijsterd’ waren toen ze hoorden dat ze toch niet positief waren. Jongens, laten we het wel even in perspectief zien. Het is niet alsof ze per ongeluk onnodig je been geamputeerd hebben.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:06

Druif_01 schreef:
Ik vond het mooiste aan dat artikel dat er mensen waren die ‘verbijsterd’ waren toen ze hoorden dat ze toch niet positief waren. Jongens, laten we het wel even in perspectief zien. Het is niet alsof ze per ongeluk onnodig je been geamputeerd hebben.

Dat inderdaad. Een positieve testuitslag zou geen enkele invloed op je handelen moeten hebben.
Je laat je immers bij de GGD alleen maar testen als je klachten hebt of in nauw contact bent geweest met iemand die besmet is. Dan zít je al in thuisquarantaine.
Hoe zou een positieve uitslag dan nog iets moeten veranderen, anders dan dat je ook jouw contacten moet gaan inlichten?