Viruswaanzin

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35675
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:36

Mooie illustratie onder de uitleg van de term boosmensen.

Maar goed, ik neem aan dat iedereen dan gewoon z’n eigen test betaalt.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:38

Zodat ik weer besmet kan worden door iemand die niet getest heeft.

Zo houd je het hele probleem alsnog in stand.
Maar mogen wij zeggen we willen hem niet en wij willen geen test betalen. Nee dat mag niet want dat zijn de consequenties wat voor wereld zijn we terrecht gekomen.

Zebrastreep

Berichten: 9843
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:39

Ik ga nu ook voor de term boosmensen die vindt ik wel heel passend :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33868
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:39

Janinevv schreef:
Zodat ik weer besmet kan worden door iemand die niet getest heeft.

Zo houd je het hele probleem alsnog in stand.
Maar mogen wij zeggen we willen hem niet en wij willen geen test betalen. Nee dat mag niet want dat zijn de consequenties wat voor wereld zijn we terrecht gekomen.

Een wereld met een pandemie die heel veel mensen raakt en pijn doet. En je hoeft niet voor een test te betalen he. Er zijn nog 2 andere opties: 1. vaccineren 2. niet gaan.

verootjoo
Berichten: 35675
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:40

Janinevv schreef:
Zodat ik weer besmet kan worden door iemand die niet getest heeft.

Zo houd je het hele probleem alsnog in stand.
Maar mogen wij zeggen we willen hem niet en wij willen geen test betalen. Nee dat mag niet want dat zijn de consequenties wat voor wereld zijn we terrecht gekomen.


Dat mag in je eigen huis prima :j

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33868
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:41

Oh en geteste mensen kunnen ook corona hebben en verspreiden zonder dat ze het weten. Je test namelijk niet vanaf dag 1 direct positief.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:43

MarlindeRooz schreef:
Janinevv schreef:
Zodat ik weer besmet kan worden door iemand die niet getest heeft.

Zo houd je het hele probleem alsnog in stand.
Maar mogen wij zeggen we willen hem niet en wij willen geen test betalen. Nee dat mag niet want dat zijn de consequenties wat voor wereld zijn we terrecht gekomen.

Een wereld met een pandemie die heel veel mensen raakt en pijn doet. En je hoeft niet voor een test te betalen he. Er zijn nog 2 andere opties: 1. vaccineren 2. niet gaan.


Ik heb het dan even over mijn werk hè. Een feestje kan ik nog wel missen… en pandemie ja we willen wel allemaal op vakantie en weet ik wat en weer naar het café maar als dat je reden is dat je vaccin wilt prima. Ik niet en wil daar niet op veroordeeld worden

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:44

MarlindeRooz schreef:
Oh en geteste mensen kunnen ook corona hebben en verspreiden zonder dat ze het weten. Je test namelijk niet vanaf dag 1 direct positief.


Nou dan slaat dat hele gebeuren nergens op :+

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:44

verootjoo schreef:
Janinevv schreef:
Zodat ik weer besmet kan worden door iemand die niet getest heeft.

Zo houd je het hele probleem alsnog in stand.
Maar mogen wij zeggen we willen hem niet en wij willen geen test betalen. Nee dat mag niet want dat zijn de consequenties wat voor wereld zijn we terrecht gekomen.


Dat mag in je eigen huis prima :j


Wat mag in mijn eigen huis prima?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33868
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:47

Janinevv schreef:
MarlindeRooz schreef:
Oh en geteste mensen kunnen ook corona hebben en verspreiden zonder dat ze het weten. Je test namelijk niet vanaf dag 1 direct positief.


Nou dan slaat dat hele gebeuren nergens op :+

Ja wel, de kans op besmetting wordt er mee verkleind. Net als door het nemen van een vaccin. Jouw redenatie van een gevaccineerde kan mij ook besmetten als getest persoon dat slaat nergens op. Want een getest persoon kan ook nog eens een gevaccineerde besmetten.

Je redeneert zo erg in cirkels, ik zou er haast duizelig van worden.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:49

Janinevv schreef:
Wat mag in mijn eigen huis prima?

-> Maar mogen wij zeggen we willen hem niet en wij willen geen test betalen.

je hoeft geen test / vaccin..
Dan kan je een aantal dingen niet doen..

Maar goed, misschien qua werk wordt t bij jou werkgever niet verplicht..

In wat voor wereld zijn we terecht gekomen? Nou, een wereld met een paar problemen.. :j En daar moet wat mee...

verootjoo
Berichten: 35675
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:57

Janinevv schreef:
verootjoo schreef:
Dat mag in je eigen huis prima :j


Wat mag in mijn eigen huis prima?


Dit:
Janinevv schreef:
Maar mogen wij zeggen we willen hem niet en wij willen geen test betalen. Nee dat mag niet want dat zijn de consequenties


Je mag vanalles niet willen, maar wil ik niet ligt op t kerkhof en kan ik niet ernaast.
We zijn in een wereld met een pandemie terecht gekomen. Dan is er even iets minder te willen helaas.

Electra63

Berichten: 17899
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 16:00

verootjoo schreef:
Mooie illustratie onder de uitleg van de term boosmensen.

Maar goed, ik neem aan dat iedereen dan gewoon z’n eigen test betaalt.


In Griekenland moet iedere ongevaccineerde 2 x per week testen ad € 10 per keer.

Mogen ze hier ook doen, voor de mensen die niet willen vaccineren. ;)
Die niet kunnen vaccineren, moet alles gratis blijven.

nicole_floor

Berichten: 3292
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 16:12

Janinevv schreef:
Wie gaat dat betalen dan elke keer thuis zitten en de testen? Anders word het alsnog geen vrije keuze.

Testen is gratis?

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 16:53

Electra63 schreef:
verootjoo schreef:
Mooie illustratie onder de uitleg van de term boosmensen.

Maar goed, ik neem aan dat iedereen dan gewoon z’n eigen test betaalt.


In Griekenland moet iedere ongevaccineerde 2 x per week testen ad € 10 per keer.

Mogen ze hier ook doen, voor de mensen die niet willen vaccineren. ;)
Die niet kunnen vaccineren, moet alles gratis blijven.


Nee, want er is nog steeds een keuze vrijheid. Je kunt wel blijven rond praten, maar het gaat er gewoon om dat er géén vaccinatie plicht is.

Ik moet dus straks, ookal ben ik kerngezond (alleen testen bij symptomen was het toch eerst?) Om de dag gaan testen (want 24 uur geldig?) Zodat ik kan laten zien dat ik gezond ben?!

Mijn bazin bijv is gevaccineerd maar zegt ook, als ze echt gaan zeggen dat ik jullie moet verplichten te testen elke keer, terwijl ik zelf óók mensen kan besmetten, dan gooien we de toko dicht.

BigOne
Berichten: 38494
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 16:55

Janinevv schreef:
Zodat ik weer besmet kan worden door iemand die niet getest heeft.

Zo houd je het hele probleem alsnog in stand.
Maar mogen wij zeggen we willen hem niet en wij willen geen test betalen. Nee dat mag niet want dat zijn de consequenties wat voor wereld zijn we terrecht gekomen.

Ja hoor, gewoon thuisblijven. Waar de antivaxxers en boos mensen de kwetsbaren zo graag willen hebben. Achter de geraniums graag want wij willen niet meer meedoen. Dus hup, weg met jullie want dan kunnen wij onze gang weer gaan.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 17:26

Electra63 schreef:
verootjoo schreef:
Mooie illustratie onder de uitleg van de term boosmensen.

Maar goed, ik neem aan dat iedereen dan gewoon z’n eigen test betaalt.


In Griekenland moet iedere ongevaccineerde 2 x per week testen ad € 10 per keer.

Mogen ze hier ook doen, voor de mensen die niet willen vaccineren. ;)
Die niet kunnen vaccineren, moet alles gratis blijven.


Waarom zouden we dat hier moeten doen? Grote uitbraak op dance evenement. Conclusie gevaccineerden kunnen alsnog besmetten en andersom net zo goed. Daarom vind ik dat dus echt nergens op slaan..

BigOne
Berichten: 38494
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 17:44

Ic ligt voor 80 % vol met ongevaccineerden, conclusie: Vaccineren werkt meer dan voldoende om de druk van de ketel te halen.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 17:44

Janinevv schreef:
Electra63 schreef:

In Griekenland moet iedere ongevaccineerde 2 x per week testen ad € 10 per keer.

Mogen ze hier ook doen, voor de mensen die niet willen vaccineren. ;)
Die niet kunnen vaccineren, moet alles gratis blijven.


Waarom zouden we dat hier moeten doen? Grote uitbraak op dance evenement. Conclusie gevaccineerden kunnen alsnog besmetten en andersom net zo goed. Daarom vind ik dat dus echt nergens op slaan..


Waarom krijgen gevaccineerden meteen de schuld?
Vooralsnog is het nog altijd met toegang van Coronapas, dus de conclusie kan net zo goed zijn "Het testen van ongevaccineerden is niet feilloos en besmettingen komen er daardoor alsnog doorheen".

Zo'n uitbraak kan namelijk net zo goed (en statistisch gezien is de kans hierop zelfs hoger) door geteste ongevaccineerden komen. Zonder conclusies uit daadwerkelijke onderzoeken is dat echt niet zo stellig te zeggen.

Eleeke

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 17:47

300.000 bezoekers. Iets meer dan 0,3% besmet.
Valt mee toch. Altijd teveel. Maar het kan inderdaad dat je enkele dagen geleden besmet bent geraakt , vandaag dus nog ok test, maar morgen op een feestje wel besmettelijk bent en pas een dag later symptomen krijgt.

Dat maakt Corona ook zo besmettelijk. Ebola ben je zodra je besmettelijk bent ook heel ziek dus je besmet amper anderen.

Shadow0

Berichten: 43537
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 17:48

bigone schreef:
Ic ligt voor 80 % vol met ongevaccineerden, conclusie: Vaccineren werkt meer dan voldoende om de druk van de ketel te halen.


Dat is niet helemaal hoe statistiek werkt, en de percentages veranderen ook steeds. Vaccinatie is wel belangrijk, maar niet genoeg om problemen te vermijden. Zolang vaccins worden gebruikt om vooral geen andere dingen te doen, lossen we dit niet op.

En ja, antivaxers zijn lastig, maar het probleem ligt voor een veel groter deel in de onwil van ons kabinet om daadwerkelijk een andere strategie te kiezen dan 'zoveel mogelijk doorgaan.'

Electra63

Berichten: 17899
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 18:21

Shadow0 schreef:
bigone schreef:
Ic ligt voor 80 % vol met ongevaccineerden, conclusie: Vaccineren werkt meer dan voldoende om de druk van de ketel te halen.


Dat is niet helemaal hoe statistiek werkt, en de percentages veranderen ook steeds. Vaccinatie is wel belangrijk, maar niet genoeg om problemen te vermijden. Zolang vaccins worden gebruikt om vooral geen andere dingen te doen, lossen we dit niet op.

En ja, antivaxers zijn lastig, maar het probleem ligt voor een veel groter deel in de onwil van ons kabinet om daadwerkelijk een andere strategie te kiezen dan 'zoveel mogelijk doorgaan.'


De percentages schommelen maar een klein beetje, maar de verschillen tussen gevaccineerden en ongevaccineerden in ziekenhuizen en op de IC's is enorm.
Natuurlijk kan en moet er meer gedaan worden om de problemen in de zorg op te lossen. Zeker omdat we allemaal ouder worden en steeds meer mogelijk is en er niet genoeg personeel is.
Echter op dit moment is vaccineren de uitkomst om de huidige druk op de zorg en met name de IC's te verlichten/verhelpen.

Shadow0

Berichten: 43537
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 18:32

Electra63 schreef:
Echter op dit moment is vaccineren de uitkomst om de huidige druk op de zorg en met name de IC's te verlichten/verhelpen.


Dit is niet juist. Vaccins zijn niet meer de manier om de huidige druk op de zorg te voorkomen. Daar is veel meer voor nodig. Vaccins werken bovendien niet meteen dus ze zijn ook voor nu echt te laat. Het vasthouden aan vaccins als de voornaamste 'oplossing' hangt heel erg samen met de onwil om serieus naar coronabestrijding te kijken (nog steeds.)

En het zijn ook niet de IC's alleen die onder druk staan he. Huisartsenpraktijken en de wijkverpleging en de spoedeisende hulp en dergelijke redden het echt ook niet meer. Dat wordt alleen niet goed bijgehouden.

BigOne
Berichten: 38494
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 18:36

Daar heb je gelijk in Shadow, de hele medische lijn staat onder druk. En NU zijn er zeker meer maatregelen nodig (die komen er ook) maar dan nog is vaccineren wel de grote pijler waar het om draait. Dat het niet NU helpt is wel duidelijk maar wanneer de vaccinatiegraad niet naar boven gaat zitten we in deze toestand tot iedereen corona heeft gehad, dus ben je zo een jaar verder. En heel veel zwaar zieken en doden als gevolg van uitgestelde zorg.
Want we hebben het wel over heel erg veel mensen.
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b57ceeba/
Wel interessant om te lezen, het stukje over ic opnames en percentages.

Shadow0

Berichten: 43537
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 18:51

bigone schreef:
En NU zijn er zeker meer maatregelen nodig (die komen er ook) maar dan nog is vaccineren wel de grote pijler waar het om draait.


Dat is dus best dom. Vaccineren is die pijler niet en gaat dat ook niet worden. Vaccins werken bij weinig virus, niet bij veel. Vaccins zijn een middel in een bredere aanpak, maar dan moet je wel beginnen met het willen van een bredere aanpak.

Citaat:
Dat het niet NU helpt is wel duidelijk maar wanneer de vaccinatiegraad niet naar boven gaat zitten we in deze toestand tot iedereen corona heeft gehad, dus ben je zo een jaar verder. En heel veel zwaar zieken en doden als gevolg van uitgestelde zorg.


Wachten tot iedereen corona heeft gehad is dan ook NIET de oplossing. Dat groepsimmuniteitsverhaal is giftig en kwaadaardig, en leeft nog veel te veel. Daar redden we het niet mee. Dat houdt in dat iedereen wordt uitgeput en verder. Er zijn andere en betere manieren. Bedenk: we gaan nu om onduidelijke redenen vol de 6e (!) golf in, maar we hebben als maatschappij dus al 5 keer bewezen dat we de besmettingen terug kunnen brengen. Als we dat als uitgangspunt nemen en vervolgens de besmettingen indammen aan het begin, en niet pas als er weer 10.000 mensen per dag bijkomen die besmet raken, dan hoeven er niet zoveel mensen ziek te worden, niet zoveel mensen dood te gaan, en hoeven we ons ook niet steeds weer in chaos te storten.

DAN is een vaccin zinnig, omdat het zorgt dat de lage verspreiding die je via andere wegen al hebt gecreeerd nog extra helpt, en dat daar waar het sneller gaat dan je met een behoorlijk test-traceer-isoleerbeleid kunt achterhalen toch geen enorme gevolgen heeft.
Maar een vaccin inzetten terwijl het idee blijft om het virus te laten muteren en te verspreiden is echt belachelijk.