Viruswaanzin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
OleJon
Berichten: 2505
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 13:05

Spenk schreef:
OleJon schreef:
Nou walibi gaat er niet op controleren. En nog veel meer honderden horeca ondernemingen.
Die werken niet mee aan de verdeeldheid *\o/* *\o/*

Verdeeldheid die je zelf veroorzaakt.


Laat me raden, omdat de ongevacineerden niet meewerken

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 13:12

OleJon schreef:
Citaat:
...verdeeldheid.... :roll:

Hoe wil jij het dan noemen?

.heel eerlijk?
..aanstellerij.. maar ja, dat klinkt niet aardig.. :)

OleJon
Berichten: 2505
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 13:16

.heel eerlijk?
..aanstellerij.. maar ja, dat klinkt niet aardig.. :)[/quote]

Hoeft ook niet, ieder zijn mening.
Ik vind maatregelen omtrent corona aanstellerij. Weerstand opbouwen heet dat. En natuurlijke schifting.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 13:17

Weerstand en natuurlijke schifting... owwkeeeeejjjj...... :n
.. ik vind dit soort uitspraken ondertussen zo vermoeiend dat ik er niet eens iets normaals meer over kan zeggen...

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 13:21

OleJon schreef:
.heel eerlijk?
..aanstellerij.. maar ja, dat klinkt niet aardig.. :)


Hoeft ook niet, ieder zijn mening.
Ik vind maatregelen omtrent corona aanstellerij. Weerstand opbouwen heet dat. En natuurlijke schifting.[/quote]


En ook geen ouders familie vrienden die gevaccineerd zijn?
Misschien deze maar bij Walibi neerzetten:
Afbeelding

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 13:32

En wat betreft de regels, Walibi volgt ze gewoon:

Alle horeca is bijvoorbeeld open voor afhaal, net als vorig jaar. Bezoekers kunnen dan hun eten nuttigen op de terrassen. Er is een locatie waar je wel de CoronaCheck-app moet laten zien. Dat is bij de Dinner Experience, als gasten gaan avondeten in een spookhuis. Dat is ook conform de laatste coronaregels van de overheid.
De branchevereniging van attractieparken, de Club van Elf, zei eerder tegen de website Looopings, dat coronabewijzen alleen noodzakelijk zijn bij evenementen met een evenementenvergunning. Halloweenfestivals worden gezien als "een avondopenstelling in een doorstroomlocatie, waarvoor juridisch gezien geen coronatoegangsbewijs verplicht is".

Eleeke

Berichten: 2042
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 14:44

ruitje schreef:
Eleeke schreef:
Oh en ik die net de overheid verdedigde. Daarmee bedoel ik niet dat ze geen vreselijke fouten maken ( op het gebied van privacy ) . Maar verreweg de meesten doen gewoon hun stinkende best ( eikels heb je overal uiteraard ). ik zie dus geen complotten, maar vooral onkunde.

toeslagen affaire is mede "onze schuld".
Al die frauderende Bulgaren , en al die toeslagen fraude die er plaatsvond, dat moest maar een harder aangepakt worden.
En dat hebben ze gedaan. Dat het vervolgens volledig uit de hand loopt is natuurlijk rampzalig.

Maar " be carefull what you wish for " met : criminelen en uitkeringsfraudeurs harder aanpakken. Dat gaat vaak ook ten koste van een heleboel goede mensen.
Iedereen die maar roept : we zijn te soft, we straffen niet genoeg, we moeten harder aanpakken enz enz enz.
Daar is dit oa het gevolg van.



Dit vind ik vreemd.
Je koppelt nu dingen aan elkaar die niks met elkaar te maken horen te hebben. Dus omdat ik vind dat fraudeurs aangepakt moeten worden is het een logisch gevolg dat onschuldige mensen de dupe worden?

Helaas wel. Want de fouten die fraudeurs expres maken, maken hele gewone mensen soms per ongeluk.
Door strenger op onregelmatigheden te reageren werden zowel fraudeurs als onschuldigen die een foutje maakte keihard aangepakt
Als je in hoog tempo veel fraudeurs wil pakken krijg je fouten.

Nogmaals het is schandalig wat er gebeurd is. Maar ik snap de oorzaak.

De wiki over de toeslagen affaire legt het goed uit.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 14:56

Ik heb het zitten lezen, maar het wordt mij niet veel duidelijker, sterker nog, alleen nog maar ingewikkelder :')

maar goed, dit heeft niet veel met Corona van doen..

Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 15:23

OleJon schreef:
Nou walibi gaat er niet op controleren. En nog veel meer honderden horeca ondernemingen.
Die werken niet mee aan de verdeeldheid *\o/* *\o/*

Ze gaan zich gewoon houden aan de geldende maatregelen, als je binnen wilt eten dan moet je je QR laten zien.
Op het park zelf is dat niet nodig, en dat is ook gewoon volgens de regels.

Ikzelf had liever de oude regels.. gewoon 1,5 meter afstand binnen.
Dat was voor iedereen en ook het personeel fijner.
Nu wil je niet weten hoeveel mensen horeca gelegenheden aanvallen (lees maar eens op FB) die zich wel aan de regels gaan houden.

Ik had gebeld naar een restaurant (voor een reservatie voor aankomend weekend) en had een half huilend personeelslid aan de telefoon omdat er al diverse mensen waren die haar telefonisch hadden lopen uitschelden tot aan bedreigen aan toe.
Echt hoe kun je een meisje die alleen de boodschap doorgeeft zo aan te vallen...echt sneu.

_Mir
Berichten: 1362
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 15:53

Zoe_rainbow schreef:
Askja schreef:
Vraag liever waar ze volgens Mir, loriene e.a. dan wél mee te maken hebben, want dat is het bekende rookgordijn dat steeds gecreëerd wordt, want: 'waar rook is ...' Lekker vaag van alles suggereren maar concreet worden ho maar.

Waar het wel mee te maken heeft: the Great reset, stapje voor stapje een uiteindelijk totale controle staat. Maar daar willen jullie hier niks van horen.

In Duitsland is het op veel plekken trouwens al 2G om ergens binnen te kunnen komen: gevaccineerd of genezen. Getest is dan niet meer genoeg. Is het voor die mensen ook niet waar dat ze buiten gesloten worden? Als je je niet wil of kan laten vaccineren om wat voor reden dan ook en ook nog niet ziek bent geweest heb je dus geen keus.
Aangezien Duitsland steeds een paar stappen voor loopt op NL, zou het me niet verbazen dat het ook hier uiteindelijk die kant op gaat.



Welkom in de QR samenleving allemaal!
Maar veel Nederlanders slapen nog helaas

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 15:55

_Mir schreef:
Welkom in de QR samenleving allemaal!
Maar veel Nederlanders slapen nog helaas


Oh oh oh oh we hebben nog wat openstaande vragen! Ga jij die beantwoorden?? :):)

Kinke

Berichten: 20544
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 15:56

Speciaal even voor Mir..... leesvoer!!

Movement schreef:
Ik wilde ook nog even inhaken op de discussie van The Great Reset. Hier thuis hebben we het er ook wel eens over en daarom heb ik er even onderzoek naar gedaan. Er wordt veel gezegd dat The Great Reset vooral vanuit Klaus Swab kwam, maar er zijn meer stemmen die hierover luiden.

De zin "You'll own nothing and you'll be happy." wordt vaak op internet gedeeld. Dit zijn echter niet de woorden van Klaus Swab maar van een vrouwelijke politici (uit welk land ze precies kwam dat kan ik mij niet meer herinneren. Dit staat ergens in de bron die ik hieronder deel.) Net zoals Klaus Swab en vele anderen die over The Great Reset spraken, was het voornamelijk een soort voorstelling over hoe zij 2030 voor zich zagen. Net zoals die vervelende vraag "Waar zie je jezelf over 10 jaar?" Dit is dus geen plan maar meer een perspectief om over te discussiëren. Dit werd door veel mensen helemaal uit elkaar getrokken en er werd een compleet ander verhaal van gemaakt. Zo begint een complot artikel meestal met iets wat echt is, maar dat gaat snel over op hun eigen inbreng met weinig standpunten die ze kunnen onderbouwen. Zo ziet het er allemaal heel erg eng en werkelijk uit, maar uiteindelijk is The Great Reset geen plan maar een perspectief om een gesprek te beginnen over de toekomst.

Bron: https://www.reuters.com/article/uk-fact ... SKBN2AP2T0

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 16:06

Dat is het nummer 1 kenmerk van wappies, schreeuwers of hoe je ze ook noemt. Allerlei kreten die ze ergens opdiepen uit de krochten van internet en doorgeven. Maar nooit antwoord en dan verwachten ze een gewone discussie?
Totaal onmogelijk wanneer je niet snapt wat je deelt.

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 16:32

_Mir schreef:
Welkom in de QR samenleving allemaal!
Maar veel Nederlanders slapen nog helaas


Wil jij mij in 10 zinnen even wakker maken alsjeblieft? :)

Eleeke

Berichten: 2042
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 16:39

Dat slapen is een beetje triest he. Als iemand het niet met je eens is betekent het niet zag diegene slaapt.
Dat betekent dat diegene een andere mening heeft.

Ps : ik ben voor de great reset. Gaat niet lukken vermoed ik, maar ik ben wel voor

ruitje

Berichten: 12338
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 16:53

Eleeke schreef:
Helaas wel. Want de fouten die fraudeurs expres maken, maken hele gewone mensen soms per ongeluk.
Door strenger op onregelmatigheden te reageren werden zowel fraudeurs als onschuldigen die een foutje maakte keihard aangepakt
Als je in hoog tempo veel fraudeurs wil pakken krijg je fouten.

Nogmaals het is schandalig wat er gebeurd is. Maar ik snap de oorzaak.

De wiki over de toeslagen affaire legt het goed uit.


Ik snap er niks van maar dat zal dan wel aan mij liggen :') . Dit is iets wat heel erg fout zat goed praten op een hele bizarre manier. De overheid heeft gewoon echt bizar geblunderd met de toeslagenaffaire en dat is niet de schuld van de mensen die willen dat fraudeurs worden aangepakt.

Als je zo gaat redeneren is natuurlijk het einde zoek. Dan zijn alle fouten van de overheid te herleiden naar: ' Ja maar, we hebben zelf zo gestemd en dus zijn we zelf verantwoordelijk voor alles wat de overheid doet.' . Daar wil ik best voor een groot deel in meegaan qua beleidsvorming, maar dat maakt niet dat we niet gewoon kunnen zeggen: er zijn daar grove fouten in gemaakt.

Daarover gesproken trouwens, we hebben het natuurlijk vaak over dat je met Coronabeleid het moet doen net de informatie die nu voor handen is. Word er eegens geëvalueerd? Vaak worden er toch onderzoekscommissies ed opgericht om te leren/te kijken wat kunnen we volgende keer anders doen? Zoiets zou toch best boeiend zijn betreft Corona beleid, en dan niet betreft huidig beleid want dat is nog niet echt te evalueren denk ik? Maar de start van de pandemie wel denk?

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 16:58

_Mir schreef:
Zoe_rainbow schreef:
Waar het wel mee te maken heeft: the Great reset, stapje voor stapje een uiteindelijk totale controle staat. Maar daar willen jullie hier niks van horen.

In Duitsland is het op veel plekken trouwens al 2G om ergens binnen te kunnen komen: gevaccineerd of genezen. Getest is dan niet meer genoeg. Is het voor die mensen ook niet waar dat ze buiten gesloten worden? Als je je niet wil of kan laten vaccineren om wat voor reden dan ook en ook nog niet ziek bent geweest heb je dus geen keus.
Aangezien Duitsland steeds een paar stappen voor loopt op NL, zou het me niet verbazen dat het ook hier uiteindelijk die kant op gaat.



Welkom in de QR samenleving allemaal!
Maar veel Nederlanders slapen nog helaas

Waarom altijd weer dit soort vermoeiende clichés uit de kast trekken?
Heb je dan echt niet door dat dit geroeptoeter weinig te maken heeft met wakker worden, zelf onderzoek doen dan wel zelf nadenken, je onderscheiden van de schapen etc etc, maar dat je gewoon anderen aan het napraten/herhalen bent?

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 16:59

Citaat:
Ik had gebeld naar een restaurant (voor een reservatie voor aankomend weekend) en had een half huilend personeelslid aan de telefoon omdat er al diverse mensen waren die haar telefonisch hadden lopen uitschelden tot aan bedreigen aan toe.
Echt hoe kun je een meisje die alleen de boodschap doorgeeft zo aan te vallen...echt sneu


Wij waren net tijdens het fietsen ergens wat drinken, je wilt niet weten de email en bedreigingen die ze krijgen, ook op het terras van 2 80jarige dames..

Te zot

ruitje

Berichten: 12338
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 17:02

Dat vind ik echt heel heftig :o

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 17:02

Nja, als je in deze dictatuur ministers en minster presidenten mag bedreigen (en politie enzo) dan is het bedreigen van winkelpersoneel natuurlijk peanuts... en ze voelen zich vast echt mega stoer ... :n

Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 17:07

_Mir schreef:
Welkom in de QR samenleving allemaal!
Maar veel Nederlanders slapen nog helaas

Wat is er eng aan een QR samenleving?
Dé QR code bestaat al heel lang en is gewoon een "plaatje" waarin informatie staat.
Dat kan je eigen informatie zijn (zoals nu, of je wel geënt bent), maar ook info over een website of als je een toegangskaartje hebt met info of het kaartje wel/niet geldig is.

Ik had vroeger een persoonlijk pasje om in en uit te checken op het werk.. nu hebben ze een QR code die hetzelfde doet, alleen makkelijker (staat op je mobiel) en kun je niet kwijt raken.
Niets eng aan....

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 17:46

OleJon schreef:
Nou walibi gaat er niet op controleren. En nog veel meer honderden horeca ondernemingen.
Die werken niet mee aan de verdeeldheid *\o/* *\o/*

Dat dan maar gelijk wordt opgetreden en bij herhaling hun horecavergunning wordt ingetrokken.

Ze werken júist mee aan verdeeldheid, doordat ze veel meer mensen en tegen minder investeringen kunnen verwerken dan hun collega's die zich wel netjes aan de regels houden.
Hoe denk je dat horecaondernemers die hun zaakjes wel op orde hebben zich voelen als ze op zo'n manier door hun concurrenten genaaid worden?
Dit mag van mij echt keihard aangepakt worden.

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:04

Oomens, is gewoon niet waar, weer uit zijn voegen gerukte opmerking. Walibi houd zich gewoon aan de regels.

OdysseusJarig

Berichten: 22479
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 23:29

In navolging op die “mijn kapper ziet mensen vol met bloedproppen, haaruitval, hartstilstanden en “ineens kanker na de vaccinatie” Twitter verzameling … :D


Afbeelding

Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 23:33

bigone schreef:
Oomens, is gewoon niet waar, weer uit zijn voegen gerukte opmerking. Walibi houd zich gewoon aan de regels.


Weer een plek waar een salsadocent niet naar toe kan dan……