Geprikt door distel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Geprikt door distel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 12:50

Ca. 1 week gelden heb ik onkruid uitgetrokken en heb ik me door de handschoen heen, geprikt aan een distel. Nu leek het of er een splinter in mijn duim zat (rest van distel?) en hebben we dat met een pincet eruit proberen te halen. Niet dat de "splinter"zichtbaar was, maar ik voelde iets prikken.

Uiteindelijk dus niet gelukt iets te vinden. In de badedas gezeten met mijn duim, trekzalf erop gesmeerd. Het is een bultje geworden. In begin dacht ik dus...pus? Maar dat kan ik nu niet echt zeggen. Hebben met een schone naald in geprikt en er kwam alleen een druppeltje bloed uit. Het bultje is inmiddels als een wratje (alsof je eelt op je duim hebt, maar dan een bultje eelt. Echt op een vervelende plek, want als ik iets pak, dan voel je het elke keer. Soms voelt het alsof er toch nog iets prikt.

Ik blijf er trekzalf op smeren in de hoop dat , als er iets in zit, dat het dan ook eruit komt.
Maar is het normaal dat een distel iets van "doornen"heeft wat je dus in je huid kunt hebben zitten.
Ik kan hierover namelijk niets op internet vinden.

tengeltje11

Re: Geprikt door distel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:05

Tuurlijk kan dat. Hier heb ik dat regelmatig bij het hooi voeren. Zijn heel fijne stekeltjes. Naaldje en openpeuteren tot hij eruit is volgt hier altijd.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:12

Ai ja klinkt bekend en heel vervelend! Ik krijg ze er altijd uit met een naald, maar als dat niet lukt zou ik even langs de huisarts gaan. Mij is altijd verteld dat het lichaam dergelijke dingen er vanzelf uitwerkt, maar ik heb er ook wel eens lang last van gehad.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:56

tengeltje11 schreef:
Tuurlijk kan dat. Hier heb ik dat regelmatig bij het hooi voeren. Zijn heel fijne stekeltjes. Naaldje en openpeuteren tot hij eruit is volgt hier altijd.

Hier ook, net zo lang peuteren tot het eruit is :D . Een enkele keer zit het te diep en dan probeer ik het een paar dagen later nog een keer, meestal werkt het lichaam het toch langzaam naar buiten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:58

Hier ook af en toe prikkende distels :D
Ik peuter niet meer met een naald want krijg het er toch nooit uit. :+
Het komt er na een tijdje vanzelf uit. Hoe harder je huid, hoe langer het duurt }>

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 14:59

Distelnaalden zijn zeer irritante dingen, die je zeker onder je huid kunt krijgen.
Net als tengeltje regelmatig ervaren met hooibalen.

Ik weekte meestal in soda, dan werd mijn huid wat weker en kon ik hem er gemakkelijker uitpeuteren.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 15:10

De haartjes kunnen zodanig fijn zijn, dat je ze bijna niet ziet, maar ze kunnen best diep je huid binnen dringen.
Hij zal er vast binnenkort vanzelf wel uitkomen of je moet even gaan peuteren :=

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 15:11

Splinters zweren er vanzelf wel uit.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 19:33

AH, ik was al aan het twijfelen of ik hiervoor naar de huisarts moet gaan. Maar dan weken we nog maar een paar keer en blijven we er trekzalf of vaseline op smeren, zodat de huid wat zachter wordt/blijft. En veel zwemmen in de Millstatter See komende week in Oostenrijk :).

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 19:38

marleen_88 schreef:
Distelnaalden zijn zeer irritante dingen, die je zeker onder je huid kunt krijgen.
Net als tengeltje regelmatig ervaren met hooibalen.

Ik weekte meestal in soda, dan werd mijn huid wat weker en kon ik hem er gemakkelijker uitpeuteren.

Inderdaad,weken in heet water met soda.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 19:41

Isabonny schreef:
AH, ik was al aan het twijfelen of ik hiervoor naar de huisarts moet gaan. Maar dan weken we nog maar een paar keer en blijven we er trekzalf of vaseline op smeren, zodat de huid wat zachter wordt/blijft. En veel zwemmen in de Millstatter See komende week in Oostenrijk :).

Dat klinkt niet verkeerd! Veel plezier in Oostenrijk.

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 20:09

Ik ben 2 weken geleden van mn paard gevallen in een distelstruik, ik had ook zo’n plekje die jij omschrijft. Ik zag wel een klein dingetje zitten en het zat ook heel erg aan de oppervlakte dus ik heb het uiteindelijk door een collega met een stichcutter op mn werk eruit gesneden. Het bloedde nagenoeg niet zo oppervlakkig zat het. Ik hoop dat jij het ook snel te pakken krijgt!