Wimpers reiniger (mascara)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Wimpers reiniger (mascara)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 15:54

Hoi allemaal,

Als ik mijn wimpers schoonmaak van make-up, dan komt er elke keer wel een wimper mee. Dat is niet erg, maar vroeg me wel af, wat als ik dadelijk echt mijn wimpers kapot maak ofzo? Ik draag dagelijks make-up...

Ik gebruik een wattenschijfje en van niveau gevoelige ogen gezichtsreiniger, voor waterproof mascara.

Iemand tips? Ik betrapte mijzelf erop dat ik veel wrijf, dus probeer nu meer drukkend mijn wimpers schoon te maken.

Ik wist trouwens echt geen goede titel hiervoor.. :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:02

Nou ik doe het gewoon met baby/billendoekjes en wrijf ook hoor!
Misschien dat er eens een wimper inzit maar valt reuze mee en ik vind het lekkerder dan mrt makeup remover.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:06

Ik doe meestal eerst wat water op mijn gezicht, vervolgens veel make up remover op een watje en dat watje houd ik eerst even op mijn oog gedrukt.

Anders een keer een andere make up remover gebruiken? Die op olie basis werken bij mij altijd goed bij waterproof make up (ook al vind ik olie niet zo prettig voelen). Ik draag bijna altijd niet waterproof mascara en dat gaat er wel een stuk makkelijker af.

Verder niet te hard wrijven inderdaad en volgens mij is het vrij normaal dat er een wimper los laat. :)

Zertab

Re: Wimpers reiniger (mascara)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 16:08

Dat is wel een goed idee, eerst water op mijn gezicht en dan even het watje laten zitten.

Volgens mij heb ik er geen op olie basis.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:09

Ik gebruik al jaren de kant en klare lotion oog watjes van Kruidvat die werken echt fijn

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 16:10

Ik zit me net te bedenken... dat het uit twee lagen bestaat en ik nooit schud voor gebruik :')

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:13

Schudden is wel handig als je zo'n twee-fasen reiniger hebt :+ Je hebt beide componenten dan nodig voor effectieve reiniging. Als je een goede reiniger gebruikt hoef je niet flink te wrijven hoor. Je kunt een wattenschijfje met reiniger even tegen je oog aanhouden zodat het product alvast z'n werk kan doen en dan is het vaak alleen een kwestie van 'wegvegen'. :j

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:16

Ik draag ook dagelijks make-up en laat mijn wattenschijfje altijd even 10 tellen inwerken op mijn oog. Dan hoef ik vervolgens niet zo hard te boenen en komen er geen wimpers mee :)
Ik gebruik van de Hema remover. Die uit blauwe en transparant deel bestaat. Goed schudden dus haha.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:18

friesam schreef:
Ik gebruik al jaren de kant en klare lotion oog watjes van Kruidvat die werken echt fijn

Hier ook :D

Al maak ik vaak mijn wimpers eerst even nat , dan gaat het er voor mijn idee wat makkelijker af.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:22

Dagelijks verlies je 2 a 3 wimpers per oog :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:24

Ik haal m'n make up er altijd onder de douche af. En dan na de tijd maak ik m'n gezicht nog even schoon met een wattenschijfje maar heb meestal er wel 1 of 2 wimpers opzitten. Zal wel net zoals met haar zijn, je verliest ze, maar ze komen ook weer terug.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 16:49

Ik verlies er inderdaad eentje ofzo, en dan niet eens per oog. Dus het is denk ik nog niet rampzalig.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:01

Een goeie cleansing olie of balm. Hoef je minder te werken om je mascara van je wimpers te krijgen. Met doekjes of schijfjes moet je imo gewoon heel veel wrijven. Is zonde voor je wimpers en voor de huid rondom je ogen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 17:02

Huid rondom mijn ogen lijdt er verder niet mees hoor.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 20:19

Ik weet dat het stom klinkt maar ik maak alleen met een watje met reinigingsmelk onder mijn ogen en op mijn ooglid schoon. Ik kom nooit aan mijn wimpers zelf om schoon te maken. Onder de douche spoelt het meeste er zelf af en na het douchen doe ik dus alleen het zwart om mijn ogen weghalen.
En ik heb hele volle lange wimpers, ze vragen regelmatig of ik nepwimpers heb. Maar ik ga dus nooit met een watje of doekje over mijn wimpers heen.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 20:21

Ik veeg met mijn watje van boven naar beneden in plaats van wrijven in alle richtingen.
Of af en toe maak ik het nat onder de douche en doe ik het daarna, dan is de mascara niet zo hard meer.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 20:21

Dus je laat je mascara dan zitten? Ik heb waterproof, dus onder de douche krijg ik weinig weg.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 20:25

Zertab schreef:
Dus je laat je mascara dan zitten? Ik heb waterproof, dus onder de douche krijg ik weinig weg.

Oké, nee ik heb geen waterproof. Dan snap ik het wel.
Maar inderdaad haal ik nooit echt de mascara van mijn wimpers af. Het gaat er eigenlijk vanzelf af en ik maak elke ochtend en avond rondom mijn ogen schoon met een watje met melk.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 20:26

Ah oké, misschien dat ogen natmaken en daarna even watje met spul op ogen in laten trekken al wat helpt.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 11:37

Zertab schreef:
Huid rondom mijn ogen lijdt er verder niet mees hoor.

Niet dat jij meteen zichtbaar kan zien, maar iedere dermatoloog kan je vertellen dat teveel gewrijf en geplukt rondom je ogen niet goed is.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 12:23

Suzanne F. schreef:
Ik weet dat het stom klinkt maar ik maak alleen met een watje met reinigingsmelk onder mijn ogen en op mijn ooglid schoon. Ik kom nooit aan mijn wimpers zelf om schoon te maken. Onder de douche spoelt het meeste er zelf af en na het douchen doe ik dus alleen het zwart om mijn ogen weghalen.
En ik heb hele volle lange wimpers, ze vragen regelmatig of ik nepwimpers heb. Maar ik ga dus nooit met een watje of doekje over mijn wimpers heen.

Hier Idem :j :')

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:01

Ik heb ook altijd waterproof mascara en kreeg t nooit weg, tot dat ik oogmakeup remove op olie basis had van de Hema. Even op een watje doen dan op een oog en dan haal je het zo weg.

Edit: alleen deed ik dit alleen voor t slapen gaan, aangezien ik wel wat wazig zag door de olie

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:07

Ik gebruik al jarenlang dagelijks waterproof mascara en dat gaat er met olie heel makkelijk af. Mijn wimpers zijn nog steeds vol en lang dus het zal wel goed zijn :-) wel maak ik ze daarna even schoon met een vochtig doekje om de olie helemaal te verwijderen.
Met lotion moest ik altijd veel harder boenen en dan kwamen er ook meer wimpers mee.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:15

Ik gebruik ook de 2 fasen voor mijn waterproof mascara. Geen last van uitvallende wimpers..
Misschien moet je wat meer er van op je watje doen en wat rustiger te werk gaan.

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 13:15

Toptip: vaseline

Even inwrijven die wimpers, 5min laten intrekken en dan gewoon makeup verwijderen zoals je gewend bent. Heel zacht en verzorgend voor je wimpers