Gezocht: hulp omtrent aanvragen financiën.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fair

Gezocht: hulp omtrent aanvragen financiën.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 14:18

Hoi :)

Helaas ben ik al een langere tijd ziek waardoor ik maar deels kan werken (hier heb ik ook een verklaring voor vanuit de arts). Ik red me nu door door te lenen ondanks dat ik niet meer naar school ga. Ik wil hier erg graag mee stoppen. Maar ik loop een beetje in de knoei met een eventuele uitkering aanvragen. Het uitzoeken wordt me al snel te veel, mijn normale contactpersoon die me hier bij helpt is niet meer beschikbaar door de zomervakantie en ik ken verder niemand in mijn omgeving die me hier bij kan helpen. Ik heb al contact gehad met de gemeente maar deze zeggen dat ze me niet kunnen helpen. Ik wordt steeds naar andere dingen verwezen en inmiddels weet ik niet meer waar ik het moet zoeken.

Nu loop ik toch behoorlijk vast :( Daarom gebruik ik bokt op dit moment als laatste redmiddel. Is er iemand die hier verstand van heeft en eventueel via PB naar mijn situatie kan kijken en misschien mee kan denken met wat een handige oplossing is en wat ik eventueel kan aanvragen?

MoskaJarig

Re: Gezocht: hulp omtrent aanvragen financiën.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 14:26

Allereerst goed dat je je realiseert dat je er zelf niet uitkomt en hulp nodig hebt! Ik weet niet waar je woont, maar op heel veel plekken kun je goede hulp en ondersteuning krijgen op financieel gebied via het buurt/wijkpunt. Ook zou je bij bijvoorbeeld Humanitas kunnen informeren of zij een goed onderlegde vrijwilliger beschikbaar hebben die je hier mee kan helpen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 14:31

Kijk ook eens naar stichting MEE, die kunnen ondersteunen als het door ziekte of een handicap komt dat je niet mee kunt komen met de maatschappij.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 14:33

Ik zou ook Humanitas aanraden of eventueel maatschappelijk werk via de gemeente.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 14:35

Idd goed dat je je met het lenen wilt stoppen en dat je de rest van je financiën wilt uitzoeken!
Ik wilde idd ook Stichting MEE aanraden.

Verder herken ik veel in je verhaal! Ik moest ook veel uitzoeken maar door mijn ziektebeeld raakte ik het overzicht steeds kwijt en kon me niet concentreren. Gelukkig heeft mijn man het overgenomen want ik was echt in de regeltjes verdronken denk ik.
Heel veel sterkte! :(:)

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 15:06

Ah dankjewel voor de tips! Ik heb alvast een mailtje gestuurd naar het buurtteam hier. Hopen dat zij kunnen helpen. :)

Ja het is inderdaad ontzettend lastig als je ziektebeeld niet meehelpt met dit soort dingen regelen. :( Dankjewel!