Menstruatie uitstellen tijdens vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Menstruatie uitstellen tijdens vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:06

Ik gebruik al jaren -naar volle tevredenheid- geen anticonceptie, echter hopen wij nog steeds over 2 weken op vakantie te gaan en in de 3 weken durende vakantie ben ik zo ongeveer de helft van de vakantie ongesteld en dat vind ik nogal vervelend dus ik zou mijn menstruatie graag een weekje uitstellen.
Ik heb gelezen dat er een pil bestaat die dit kan doen. Een vriendin heeft dit eens gebruikt, maar heeft ontzettend veel last gehad van buikpijn en heftig bloedverlies tijdens die menstruatie.
Heeft iemand nog wat ervaringen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-07-20 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Mellow

Re: Menstruatie uitstellen tijdens vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:11

Ik, 3x per dag moest ik een tabletje innemen. Werkte bij mij goed en was me prima bevallen. Is al wel heel lang geleden moet ik bekennen. 17 jaar hihi. Maar voor mij werkte dat erg goed.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:13

Ik zou het niet doen. Toen ik net begon met anticoncepte als tiener was ik er behoorlijk ziek en beroerd van, duurde even voordat ik aan de hormonen etc gewend was. Zeg niet dat dat bij jou dus gaat gebeuren maar je lijf gaat hoe dan ook een shock krijgen als je geen anticonceptie gewend bent...
Dan kan je beter ongesteld zijn denk ik :j

Wat dacht je anders van een cup, die schijnen meer uren achter elkaar gedragen te kunnen worden, herbruikbaar ook, en je kan er ook mee zwemmen dacht ik.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:15

woepsie90 schreef:
Ik zou het niet doen. Toen ik net begon met anticoncepte als tiener was ik er behoorlijk ziek en beroerd van, duurde even voordat ik aan de hormonen etc gewend was. Zeg niet dat dat bij jou dus gaat gebeuren maar je lijf gaat hoe dan ook een shock krijgen als je geen anticonceptie gewend bent...

Wat dacht je anders van een cup, die schijnen meer uren achter elkaar gedragen te kunnen worden, herbruikbaar ook, en je kan er ook mee zwemmen dacht ik.

Het pilletje waar ts en ik het over hebben is geen anticonceptie. Tenminste wat ik bedoel niet. Is puur een tabletje om je ongesteldheid uit te stellen.

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:19

TS, ik zat met hetzelfde! Ik heb gelezen dat je nog beter 2 maanden de anticonceptiepil kan (door)slikken dan prostageen nemen om je menstruatie uit te stellen.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:20

Ik heb die tabletjes ook aantal keer gebruikt, moet idd drie keer per dag innemen. Moet je de huisarts even vragen! Ik had geen negatieve bijwerkingen ervan. Zitten idd wel hormonen in zover ik weet, je moet dan een paar dagen voor de verwachte menstruatie al beginnen.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:21

Heb ik ook gebruikt toen ik jong was (Primolut oid?) en dan inderdaad 3x per dag een pilletje. Werkte geweldig, nergens last van gehad en zorgeloos op vakantie. Ik weet natuurlijk niet of jij er bijwerkingen van zult hebben, maar ik zou het je zeker aanraden om te proberen!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:22

Mellow schreef:
woepsie90 schreef:

Het pilletje waar ts en ik het over hebben is geen anticonceptie. Tenminste wat ik bedoel niet. Is puur een tabletje om je ongesteldheid uit te stellen.

Ah zo. Sorry!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:25

Primolut ook wel eens gebruikt voor vakantie. Had zelf geen last van bijwerkingen :)

Lunameyza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:38

5 jaar geleden heb ik ook Primolut gebruikt als eerste menstruatie beïnvloedende pil, ging bij mij ook helemaal prima en had geen bijwerkingen. Denk dat het verstandig is om even je ha te bellen om te overleggen :)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:44

Primolut inderdaad, wordt regelmatig voorgeschreven... En ook vrouwen die er opnieuw om komen vragen dus ik denk dat het goed bevalt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:47

Dit klinkt wel heel goed!
Ik heb me namelijk weleens afgevraagd hoe vrouwen dat doen als ze op hun trouwdag ongesteld zijn. :=
Ik ben namelijk niet aan de pil dus kan het ook niet echt (echt niet, dus) plannen maar voor dat soort dingen is dat wel een uitkomst.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:57

Ik heb het ooit eens gebruikt (14 jaar geleden ongeveer), en bij mij heeft het toen niet geholpen om mijn ongesteldheid uit te stellen. Ik werd gewoon op de datum dat ik ongesteld moest worden ongesteld. Durf niet te zeggen welk medicijn en in die 14 jaar is er natuurlijk een hoop veranderd.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 19:39

Primolut inderdaad. Kun je vaak bij de assistente van de huisarts bestellen. Houd er rekening mee dat je er op tijd mee begint.
"Vroegah" toen ik jong was ook paar keer gebruikt en mijn dochters ook een paar keer. Allemaal tot tevredenheid en geen last van extra zware menstruatie ofzo. Laat je dus niet afschrikken door 1 negatieve ervaring.
Uit je verhaal begrijp ik dat je normaal gesproken 1,5 week ongesteld bent?
Vind je dat niet vervelend? Ik destijds wel (deed o.a. aan wedstrijdzwemmen). Wat was ik blij dat ik op een gegeven moment met de pil kon beginnen, kon ik ten minste steeds een menstruatie overslaan met minder klachten.