Tandvlees blauw na val

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gwenvd

Tandvlees blauw na val

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 07:17

Mijn zoontje van 4 is gister bij opa en oma heel hard gevallen.

Zijn ene voortand staat nu iets naar achter en een beetje los, ook is zijn bovenlip heel dik (net een duckface). Gister zag ik nog geen reden om actie te ondernemen maar nu zie ik dat zijn tandvlees blauw is geworden. Nu lees ik hele wisselende verhalen op internet.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt bij zijn kind? Hoe is dit afgelopen en wat heb je gedaan?

Om half 9 gaat de tandarts open, ik ga ze uiteraard bellen om te vragen wat zij aanraden. Ik maak me een beetje zorgen nu :(

belle_boef

Re: Tandvlees blauw na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 07:25

Lijkt me dat je tandvlees ook een blauwe plek kan vormen.
Maar je hebt nog een uurtje tot je een arts kan bellen. Adem in adem uit als je zoontje zich niet raar gedraagt tenminste

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 07:34

Val bij kleine kinderen en daarbij behorende tand/tandvlees problemen zijn altijd een reden om de tandarts te bellen!
Als het heel ernstig is gewoon de dienstdoende bellen in het weekend, hier had je gewoon voor mogen bellen :j

Er hoeft niet altijd veel te zijn wat ze kunnen doen. Maar wel wordt altijd even gecheckt of er iets verschoven is, of dat dan teruggezet kan/moet worden, eventueel een foto als het kind oud genoeg is, kijken of er niks gebroken is :) dus gewoon straks meteen bellen.

Edit: dikke blauwe lip komt waarschijnlijk door tand door lip. En blauwe plek op het tandvlees is niet onwaarschijnlijk als de tand los staat. Dan heeft het ergens een flinke klap gehad. En dan is tandvlees net als vel, dan kan er een blauwe plek op komen. Succes, maak je idd niet teveel zorgen, strakjes gewoon even bellen :(:)
Laatst bijgewerkt door Pluttersput op 23-07-20 07:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 07:35

Ja ga ik doen. Hij wilt niks eten want alles doet pijn. Dat was gister nog niet.

Ik loop niet gillend rond hoor haha maar zorgen maak ik me wel.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:00

In het vervolg direct de tandarts bellen, trauma (verplaatste tand valt daar ook onder) = spoed. Hopelijk is er niet teveel schade en is de blijvende tand onbeschadigd. Waarschijnlijk krijgen jullie het advies om de komende weken alleen zacht eten te geven.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:09

Ja tuurlijk maak je je zorgen! Ik hoop dat de schade meevalt en dat jullie snel terecht kunnen bij de tandarts! Vraag ook even of dit gevolgen gaat hebben als je kind gaat wisselen. Soms kunnen diepe kneuzingen de groei van de 'volwassen' tand beïnvloeden.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:18

Mijn zoon heeft dit een paar maanden geleden ook gehad. Het was een bloedbad. Zowel een boven als onder een voortand naar achteren geschoven. Alles dik en blauw. De weekendarts in het ziekenhuis raadde aan hem paracetemol te geven om de ergste pijn te stillen zodat hij wel goed zou slapen en direct maandag de tandarts te bellen. De tandarts heeft zijn gebit bekeken, maar vond het niet erg genoeg om een foto te maken. Maar dat behoort dus wel tot de mogelijkheden.

Kind heeft een paar dagen vooral vloeibaar gegeten, maar tandvlees geneest gauw, pijn trok snel weg. Hij heeft wel een paar weken geen hard fruit willen eten omdat het toch wel een tijdje duurde voordat de tanden weer goed vast zaten. Inmiddels zie je er nauwelijks meer iets van, tanden zijn redelijk recht getrokken.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 11:57

Bedankt voor de reacties!

We zijn inmiddels geweest, zijn tand is iets naar binnen geschoven, hij kan weer terug zakken. Hij zat wel vast, als er een ontsteking komt moet hij er uit.

Hij heeft wel echt een mega bloeduitstorting onder zijn lip en op zijn tandvlees. Maar hij is heel stoer en vond het fijn om zelf te
Kiezen wat hij dan wel kon eten.

Volgende week weer terug voor controle.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:56

Gelukkig. Bij mijn zoontje is ook de tand bij een val naar binnen geschoven, echt helemaal ook niet meer zichtbaar zelfs, en deze is na een paar dagen/weken gewoon weer naar beneden gekomen gelukkig. En ook gewoon wit gebleven. Dus ik hoop dat ook voor jouw zoontje.