Chronisch vermoeid

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cinnepin

Berichten: 8960
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 13:45

Ik ben nog terug mijn bed in gegaan, zo moe. Nu ff cavia;s eten gegeven en ga weer terug. Soms moet ik echt een hele dag slapen om op te laden, kennen jullie dat?

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 13:46

De hele dag slapen niet, maar wel soms even bijslapen.

marleen_usar

Berichten: 24681
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 15:46

Als ik overdag slaap slaap ik heel diep, al is het maar een uur ik wordt dan gebroken wakker.

Cinnepin

Berichten: 8960
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:36

Ik heb het zo nu en dan echt nodig...

marleen_usar

Berichten: 24681
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:45

Dat gevoel heb ik soms maar ik wordt duf en gaar wakker dus probeer ik vol te houden.

Cinnepin

Berichten: 8960
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:03

Ik vaker ook, maar helaas lukt het mij soms niet. Krijg dan ook veel pijn ( fibromyalgie )

marleen_usar

Berichten: 24681
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:20

Hoe doen jullie het met werken lukt dat nog of niet?

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 23:11

Ik werk al 1,5 jaar niet. Wel school gedaan maar ik was blij dat het online les was. :=

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 00:55

Ik zit ook thuis, maar dat heeft meerdere oorzaken.

Dat ineens inkakken, herken ik ook! Ben je lekker bezig.. BAM
Soms ook pas een of twee dagen na een intensieve dag. Dan heb ik bijvoorbeeld een lange wandeling gemaakt, word ik de volgende dag verbaasd wakker: ik ben helemaal niet echt moe! En dan halverwege de vaat stort ik ineens in.

Hebben jullie ook zo'n moeite met prikkels? Sommige winkels kan ik geen vijf minuten zijn. Of de markt, ik vind het heerlijk om rond te snuffelen, maar die prikkels... Een speeltuin, leuk voor de kinderen, maar voor mij een marteling.
Ik heb weleens gelezen over bepaald soort oordopjes. Heeft iemand daar ervaring mee?

mirjamalvaro

Berichten: 14659
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 09:17

Ik werk helaas ook al jaren niet meer.

Prikkels, zodra ik beetje vermoeid ben kan ik niet meer tegen eetgeluiden, drinkgeluiden etc. Vreselijk.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:05

amber15 schreef:
Ik zit ook thuis, maar dat heeft meerdere oorzaken.

Dat ineens inkakken, herken ik ook! Ben je lekker bezig.. BAM
Soms ook pas een of twee dagen na een intensieve dag. Dan heb ik bijvoorbeeld een lange wandeling gemaakt, word ik de volgende dag verbaasd wakker: ik ben helemaal niet echt moe! En dan halverwege de vaat stort ik ineens in.

Hebben jullie ook zo'n moeite met prikkels? Sommige winkels kan ik geen vijf minuten zijn. Of de markt, ik vind het heerlijk om rond te snuffelen, maar die prikkels... Een speeltuin, leuk voor de kinderen, maar voor mij een marteling.
Ik heb weleens gelezen over bepaald soort oordopjes. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik kan ook niet goed meer tegen prikkels. Op een verjaardag kan ik alleen nog maar 1 op 1 gesprekken aan, anders wordt het me te druk en klap ik in mezelf. De oordopjes ken ik niet, wel gebruik ik soms muziek oordoppen voor rust tijdens een lange autorit. Ik ken wel de noise canceler koptelefoons.

Malenka

Berichten: 7612
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:43

Ik ben ook al bijna twee jaar thuis van het werk. Het gaat gewoon niet. En prikkels verwerken is lastig. Zeker als ik moe ben. Ik zie inmiddels ook bijna permanent onscherp terwijl mijn bril de juiste sterkte heeft. Het blijven deels onverklaarbare klachten. Het lukt me wel ze steeds beter te accepteren.

Maris
Berichten: 15925
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:46

amber15 schreef:
Dat ineens inkakken, herken ik ook! Ben je lekker bezig.. BAM
Soms ook pas een of twee dagen na een intensieve dag. Dan heb ik bijvoorbeeld een lange wandeling gemaakt, word ik de volgende dag verbaasd wakker: ik ben helemaal niet echt moe! En dan halverwege de vaat stort ik ineens in.


Dat noemen ze PEM in het engels. En ik vind het super moeilijk altijd. DAn denk je dat je iets kan, en dan komt alsnog die vermoeidheid gewoon 1 of 2 dagen later.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:00

Hebben jullie een idee of nachtdiensten nog een invloed kunnen hebben? Ik weet dat ze natuurlijk niet goed zijn voor je bioritme, maar in hoeverre heb je daar extra last van als je al (vermoeidheids)problemen hebt?

Ik ben ruim een half jaar thuis geweest omdat ik gewoon fysiek en mentaal op was, sinds juli weer aan het werk (halftijds) en het ging eigenlijk in verhouding goed. Maar sinds een paar weken is het weer helemaal mis. Ik heb mijn eerste nachtdienst weer gedraaid en intussen al een week op de bank gelegen met keelpijn en vermoeidheid. Nu na mijn 2e nachtdiensten ben ik nog steeds niet bekomen (donderdagmorgen uit nacht gekomen, een paar uur geslapen, donderdag en vrijdag rustig naar de paarden geweest, gisteren helemaal niks gedaan, vandaag nog niet fit). Ik zit me nu af te vragen of het door die nachtdiensten kan zijn, het ging zo goed ... Of de weersverandering, dat kan het ook nog zijn, het is natuurlijk ook net een moeilijke periode als je reuma en gerelateerde dingen hebt..

Ik werk dus wel nog, in principe 30u/week maar de laatste maanden dus 20u/week, nu vanaf oktober weer aan 30u/week. Heerlijk om er dan aan te beginnen als je je voelt alsof je liefst gewoon wil blijven slapen :O

marleen_usar

Berichten: 24681
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:14

Ik zelf heb altijd veel last van dit weer, dus donker, nat en grauw.

Cinnepin

Berichten: 8960
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:17

Op dit moment werk ik ook niet. Ik mag max 20 uur werken per week


prikkels ken ik ja, maar ben ook hooggevoelig

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:38

[***] schreef:
Hebben jullie een idee of nachtdiensten nog een invloed kunnen hebben? Ik weet dat ze natuurlijk niet goed zijn voor je bioritme, maar in hoeverre heb je daar extra last van als je al (vermoeidheids)problemen hebt?

Ik ben ruim een half jaar thuis geweest omdat ik gewoon fysiek en mentaal op was, sinds juli weer aan het werk (halftijds) en het ging eigenlijk in verhouding goed. Maar sinds een paar weken is het weer helemaal mis. Ik heb mijn eerste nachtdienst weer gedraaid en intussen al een week op de bank gelegen met keelpijn en vermoeidheid. Nu na mijn 2e nachtdiensten ben ik nog steeds niet bekomen (donderdagmorgen uit nacht gekomen, een paar uur geslapen, donderdag en vrijdag rustig naar de paarden geweest, gisteren helemaal niks gedaan, vandaag nog niet fit). Ik zit me nu af te vragen of het door die nachtdiensten kan zijn, het ging zo goed ... Of de weersverandering, dat kan het ook nog zijn, het is natuurlijk ook net een moeilijke periode als je reuma en gerelateerde dingen hebt..

Ik werk dus wel nog, in principe 30u/week maar de laatste maanden dus 20u/week, nu vanaf oktober weer aan 30u/week. Heerlijk om er dan aan te beginnen als je je voelt alsof je liefst gewoon wil blijven slapen :O

Ik kan me goed voorstellen dat je niet tegen de nachtdienst kunt. Ik zou ook goed overwegen of je dat nog wel moet willen. En ik zou zeker niet verder gaan opbouwen als je nu al zoveel last hebt. Je moet niet leven om te werken, maar werken om te leven ;)

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:49

Ik heb nachtdiensten gedraaid.
Waar ik werkte was het dan veel rustiger met prikkels. Dat was fijn.
Maar het ritme was voor mij wel verschrikkelijk.

Ondertussen zit ik ook al weer een paar jaar thuis met een UWV die niets erkend.
Erg oneerlijk.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:59

_Penotti schreef:
Ik heb nachtdiensten gedraaid.
Waar ik werkte was het dan veel rustiger met prikkels. Dat was fijn.
Maar het ritme was voor mij wel verschrikkelijk.

Ondertussen zit ik ook al weer een paar jaar thuis met een UWV die niets erkend.
Erg oneerlijk.

poedersuiker is dat he. Omdat je niks kan aantonen of wat is het probleem?
Ik ben arbeidsongeschikt geworden vanuit stage. Dan ben je dus ook de banketstaaf want dan heb je nergens recht op. :n

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 12:02

Ja UWV vind het inderdaad niet aantoonbaar.
Komt omdat ik heb gewerkt, uit ben gevallen, mezelf ontzettend onder de kont schop, dan weer lukt om een tijdje te werken, weer uitval, me weer onder de kont schop, repeat , repeat.
Elke keer kom ik er slechter uit, maar UWV vind dan best dat het allemaal kan.

ook voor jou erg belachelijk.
En dan durven mensen nog te beweren dat het allemaal zo goed is geregeld in Nederland.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 12:06

_Penotti schreef:
Ja UWV vind het inderdaad niet aantoonbaar.
Komt omdat ik heb gewerkt, uit ben gevallen, mezelf ontzettend onder de kont schop, dan weer lukt om een tijdje te werken, weer uitval, me weer onder de kont schop, repeat , repeat.
Elke keer kom ik er slechter uit, maar UWV vind dan best dat het allemaal kan.

ook voor jou erg belachelijk.
En dan durven mensen nog te beweren dat het allemaal zo goed is geregeld in Nederland.


Ja er wordt bij het uwv misbruik gemaakt van mensen die te streng zijn voor zichzelf ;) Dat zie ik vaker. Nou ik doe het niet meer, ik neem mezelf serieus en ga mezelf niet pushen tot iets wat ik niet kan. Mar goed, ik heb nu ook het uwv niet achter mijn kont aan, maar dan nog had ik gezegd dikke doei, en met mijn vuist op tafel geslapen geslagen. (ik typte verkeerd, maar ik vond m wel grappig haha.)

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 12:14

Dikke doei zegt zelfs de advocaat.... Gezondheidsraad zegt, kan niet wat UWV doet.
UWV zegt, doen we toch.

Malenka

Berichten: 7612
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 12:53

Cinnepin schreef:
Op dit moment werk ik ook niet. Ik mag max 20 uur werken per week


prikkels ken ik ja, maar ben ook hooggevoelig


Dat vergeet ik dan weer te melden... Ik heb een autistisch brein en ben daardoor ook prikkelgevoelig.

tirzasarah10

Berichten: 1838
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 13:52

Ik moet werken... voor lange termijn red ik het ook niet. Ik werk nu 20 uur wat eigenlijk te veel is, ondanks vele goede aanpassingen van mijn werk. Alle vakanties ben ik door het overbelasten standaard ziek. Volgens UWV kan ik prima 20 uur werken met de vermoeidheid, dystrofie (zenuw pijn in mijn enkel), versleten onderrug, onwijs hypermobiel met luxaties en in beide polsen carpaltunnel syndroom.
Helemaal thuis willen zitten zou ik overigens niet willen! Beetje contact is voor mij erg goed en merk zeker nu met thuis werken dat ik alleen maar vermoeider word van iedere prikkel die ik dan krijg.
Snert opmerking van mijn oom vorige week: ik zie alleen maar leuke foto's voorbij komen dat ze aan het paardrijden is, dus zo erg is het toch niet? Uhm ik rij paard lig op de bank daarna en heb voor zo ongeveer een apotheek aan pijnstillers liggen... oja en met alles heb ik hulp nodig, maar ja verder is er niks met mij aan de hand hoor. :( Ik word vooral heel verdrietig van die opmerking omdat ik zelf zo graag wil

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 14:54

Naar is dat hè, mensen die vinden dat je gewoon lui bent en niet wil.
En het stomme is dat het best lastig is om naast je neer te leggen.

Ik werk ook niet meer, al een paar jaar niet.
Vorig jaar dacht ik dat het iets beter ging en ben ik bij Center Parcs huisjes gaan poetsen, een halve dag in de week. Ik doe m’n eigen re-integratie wel dacht ik.
Ik vond het heerlijk, weer even vlammen op alle 4 cilinders, contact met collega’s, weer mee kunnen doen.
Na een half jaar moeten stoppen omdat ik richting burn out ging.
Vier uurtjes per week! Voor het hersenletsel werkte ik fulltime met drie banen.

Nu doe ik dingetjes op de naaimachine die ik dan online verkoop.
Zo kan ik helemaal zelf bepalen hoeveel ik doe en wanneer, en vooral wanneer ik moet stoppen.
Soms kan ik in totaal wel een paar uur per dag wat doen, soms is het na 20 minuten gewoon klaar.
Loondienst gaat hem niet meer worden.