Chronisch vermoeid

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7952
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:53

Maris schreef:
Maar je hebt het wel gedaan ! :j +:)+

Jazeker, en het is ook steeds doelen bijstellen. Want toen ik begon dacht ik 'ach, dan kan ik de kamers ook wel doen.' Maar eenmaal boven moest ik gewoon weer uitrusten op de bank, dus dan die kamers maar niet. JAmmer dan! Nu weer even rusten, en dan straks weer kijken of ik nog wat kan doen.

marleen_usar

Berichten: 24692
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:55

Bulletproof voedingsplan heet het boek, het is niet alleen maar 16 tot 18 uur niks eten.Ik eet niks tussen door en ik eet ook niet alles, ik slik supplementen en ik ben aan het ontgiften. Maar alles staat in het boek.

Maris
Berichten: 15926
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:59

marleen_usar schreef:
Bulletproof voedingsplan heet het boek, het is niet alleen maar 16 tot 18 uur niks eten.Ik eet niks tussen door en ik eet ook niet alles, ik slik supplementen en ik ben aan het ontgiften. Maar alles staat in het boek.


Ja dat boek heb je al genoemd op bokt zag ik ;) Maar aangezien ik het niet heb vroeg ik me af of je dan b.v. ook geen koolhydraten en suikers eet b.v.

marleen_usar

Berichten: 24692
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:20

In de middag weinig koolhydraten en in de avond wat meer, en heel weinig suiker. Veel voeding zorgt voor schimmel aan de binnenkant van je lichaam, zoals suiker en tarwe. Dus eet ik ook glutenvrij.

Earth

Berichten: 7952
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:33

marleen_usar schreef:
In de middag weinig koolhydraten en in de avond wat meer, en heel weinig suiker. Veel voeding zorgt voor schimmel aan de binnenkant van je lichaam, zoals suiker en tarwe. Dus eet ik ook glutenvrij.


Dat vind ik dan weer van die uitspraken dat ik denk mmm >;) Daar wil ik wel een wetenschappelijke onderbouwing van zien.

marleen_usar

Berichten: 24692
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:36

Suiker heeft al jaren als bijnaam het witte gif, bij candida wordt altijd geadviseerd om suiker te schrappen.

Earth

Berichten: 7952
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:55

Gisteren begon slecht, in de middag ging het weer iets beter. Toen gingen we eten en vrij snel daarna kreeg ik hoofdpijn. Die heb ik soms, een scherpe hoofdpijn die zelfs mn zicht soms wat beinvloed. Nee, geen migraine. Maar toen werd ik ineens zo moe, binnen een half uur kon ik gewoon niet meer wakker blijven. Dus toen ben ik maar naar bed gegaan, en ik was ook echt gelijk in slaap. Ik heb echt heel lang geslapen, maar voel me vandaag nog steeds wat gaar. Buik is wat van slag, ik voel me grieperig maar ik heb ondertemperatuur. Normaal is het 37.2, nu was t 36.4.
Maar ik reageerde in dit geval dus wel op eten, waarschijnlijk patat want daar heb ik wel eens eerder een reactie als deze op gehad. Maar dit heb ik dus lang niet altijd, dat is het rare eraan. Dus dat ga ik wel meenemen in het onderzoek.

marleen_usar

Berichten: 24692
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:06

Ik reageer ook op friet maar niet altijd, ik eet vaak zoete aardappelfriet dat gaat goed.

Earth

Berichten: 7952
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:16

Dat is wel apart Marleen.
Ik word nu alweer zo moe dat ik wil slapen, en ik heb alleen maar een broodje gegeten en twee koppen thee gedronken. Even kijken of bewegen me eruit kan halen.

Maris
Berichten: 15926
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:18

aardappel producten vallen ook bij mij lang niet altijd goed. Dus ik eet het niet zo vaak. Zijn ook weer koolhydraten natuurlijk en die probeer ik te minderen.

Earth, gewoon lekker je rust nemen als je lichaam erom vraagt. Alhoewel ik er soms ook tegen vecht, heel de dag op bed liggen is ook niets.

Earth

Berichten: 7952
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:24

Ja dat is toch gek want ik eet best wel vaak aardappels, en het gaat maar heel soms mis.

En rusten wil ik wel, als het zou helpen. Maar meestal wordt het neit beter daarna, dat is zo stom.
Ik slaap wel, maar ik rust niet uit. Ik laad niet op. Ik kan nu alleen toegeven aan de behoefte omdat er tegen vechten nog zwaarder is :+

Maris
Berichten: 15926
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:29

We herkennen dat allemaal denk ik ?! Maar door te gaan liggen hang je in ieder geval niet rond in een stoel ofzo, dan kan je lichaam qua spieren toch uitrusten.

Earth

Berichten: 7952
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:32

Maris schreef:
We herkennen dat allemaal denk ik ?! Maar door te gaan liggen hang je in ieder geval niet rond in een stoel ofzo, dan kan je lichaam qua spieren toch uitrusten.


Ja dat zullen jullie idd herkennen, ik denk dat chronische vermoeidheid begint met wel slapen maar niet uitrusten.
Maar ik WIL NIET SLAPEN WNAT IK HEB NET 11 UUR GESLAPEN, MIJN LICHAAM MOET KAPPEN MET DAT GESLAAP!!!!!! LUI TAKKELIJF!!!

Sorry, ik liet me even gaan :') Maar zo voelt de frustratie soms _O-

marleen_usar

Berichten: 24692
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:03

We snappen je hoor, ik zou ook liever meer kunnen.werken dan steeds de bank warm te houden.

Malenka

Berichten: 7621
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:03

Dat is een heel herkenbaar gevoel. Sterkte.

Earth

Berichten: 7952
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:38

Dank je. Ik heb uiteindelijk maar wat gedaan ipv te gaan slapen, nu ben ik nog bijna net zo moe, maar dan heb ik in ieder geval iets in het huishouden gedaan :P Moe ben ik toch wel, denk ik dan. Of ik nou wel wat doe of niet wat doe. Neemt niet weg dat ik echt heel snel nog vermoeider ben als ik wat doe, maar goed, alle kleine beetjes dat ik wat doe tellen.

Geldt trouwens niet dat ik er beter van word als ik wat doe. En dat hoor ik zo vaak, dat ik wat moet gaan doen, moet gaan wandelen, iets in het huishouden ,dan voel je je daarna vast beter. Ehhh nee, dan voel ik me alsof ik 40 graden koorts heb, en alsof ik elk moment kan omvallen of door mn benen kan storten :')

marleen_usar

Berichten: 24692
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:57

Hebben jullie ook van die momenten dat je opeens erg slaperig wordt?

Cinnepin

Berichten: 8971
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:59

marleen_usar schreef:
Hebben jullie ook van die momenten dat je opeens erg slaperig wordt?

ja heel vaak

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 20:01

Ja :j

marleen_usar

Berichten: 24692
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 20:06

Ik vind dat zo waardeloos, opeens kak je dan in.

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 20:17

Ja, ook heel leuk als je aan het wandelen bent. Kan de rest doorlopen en je ophalen met de auto. >;)

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:07

bij toeval kwam ik dit topic tegen. Tot een half jaar terug was ik ook telkens heel moe, altijd hoofdpijn, spierkrampen, af en toe heel duizelig, buikkramp. Uit eerder bloedonderzoek kwam naar voren dat mijn Vit D te laag was. Boost gehad maar klachten bleven, nog een keer getest en nadrukkelijk B12 getest (die zat eerder in een grijs gebied) en was nu helemaal te laag. Inmiddels spuit ik 2x pw B12, moeheid grotendeels weg. Op uitzondering de dagen dat ik moet spuiten, dan komt de hoofdpijn ook weer terug.
Via Facebook ben ik terecht gekomen op een pagina van B12 tekort, wat zijn de klachten etc. Ik zie hier veel terugkerende klachten. Maar ook aandoeningen die mensen van de arts ontvangen terwijl dat wel B12 tekort gerelateerd kan zijn (fybro, hashimoto, schildklierproblemen) Ook als je waarde goed zijn kan je nog een tekort hebben. Helaas zijn nog veel artsen tegen langdurig B12 spuiten en er van overtuigd dat langdurig B12 spuiten niet goed is. Ik heb gelukkig een huisarts die daar niet zo overdenkt en mag doorgaan zolang als ik dat nodig vindt. B12 supplementen slikken heeft geen nut. Ik heb echt enorm veel gehad aan de fb pagina en kan iedereen aanraden dit ook te doen.

Maris
Berichten: 15926
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 09:59

Weet jij uit je hoofd vanaf welke waarde je b12 goed is ?

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 10:40

Maris schreef:
Weet jij uit je hoofd vanaf welke waarde je b12 goed is ?

Ook al kan je waarde goed zijn nog kan je een b12 te kort hebben. Kijk een op fb b12, de vergeten ziekte. Daar vind je ook heel veel bestanden met informatie. Ze kunnen je daar supergoed informatie geven. Je moet ook niet Uitgaan wat je b12 waarde nu is maar van de laagst gemeten ooit.

Earth

Berichten: 7952
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:22

Ik ben daar ook eens uitgebreid op getest, maar bij mij is mn b12 prima. Heb het zelf een tijd voor de zekerheid nog op hoge dosis bijgeslikt, maar was geen verschil.