Chronisch vermoeid

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tirzasarah10

Berichten: 1843
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 07:22

amber15 schreef:
Rot is dat he.. Hier ook een intense periode achter de rug. Had eigenlijk verwacht dat dat dingen ten goede zou gaan veranderen, dus het komt extra hard aan nu. Gelukkig morgen een gesprek.

Wat naar dat je vader zo doet. Kan je het bespreekbaar maken?

Fijne vakantie!


Thanks! :D

Ik denk dat het heel moeilijk bespreekbaar zal worden omdat ik niet echt het idee heb dat hij het begrijpt. Hij weet dat het niet goed gaat maar op de 1 of andere manier dringt de ernst/inpack niet door.

Ik hoop dat je gesprek goed gaat!

marleen_usar

Berichten: 24692
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 16:29

Ik heb mijn eet stijl omgegooid, bullet proof.Ook slik ik nu veel suplementen, ik ben nu samen met mijn dochter een week bezig. Ik ben ook aan het ontgiften, ik merk vooral dat mijn darmen dit alles heel prettig vinden.Mijn dochter is 22 maar functioneert als een bejaarde. Als ik meer positieve resultaten merk meld ik het hier.

Maris
Berichten: 15926
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:13

Ik ben benieuwd ! In ieder geval hoop ik dat het jullie enorm goed gaat helpen.

Wat doen jullie eigenlijk hele dagen ?

marleen_usar

Berichten: 24692
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:55

Ik ben mantelzorger van mijn moeder die naast ons woont,in de ochtend en de middag gaan we naar de paarden.En ik heb een huiselijke honden voor kleine hondjes.Die gaan in de fietskar en dan laat ik ze uit in het park. Dat scheelt weer een eind lopen.

Earth

Berichten: 7952
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:29

Ik hoop dat het voor je werkt Marleen, ik heb qua voeding heel veel geprobeerd, maar helaas geen effect.

Helaas is er brand geweest in de kliniek waar ik vorige week heen zou gaan dus ik ben nog niet onderzocht. Ze zijn nu tijdelijk gesloten en op zoek naar een nieuw onderkomen dus dat zal ook nog wel even duren. Dat is echt vies balen, maar helaas kan niemand er iets aan doen.

Ik ben nu even bezig met stage, we zijn rustig aan het opbouwen maar ik weet nog niet hoe ik 16 uur ga volhouden. Ik hoop dat ze daar op school wat coulant over zijn, want ik zie het nog niet snel veranderen dat ik echt 16 uur ga halen. Nu is het eerder 10 tot 12 uur per week. Vandaag had ik echt een hele slechte dag, of heb eigenlijk. ik sta echt in de overlevingsstand vandaag, nou hoefde ik al wat later te beginnen vandaag maar ik trok het vanmorgen heel slecht. Dus dat meteen met mijn begeleider gecommuniceerd en die heeft er wel begrip voor dus dat is fijn. Heb het 2,5 uur volgehouden dus dat vond ik al heel wat. Maar na 1 gesprek bijwonen was ik echt op, ik moest wat installeren op mn pc maar ik snapte er niks meer van, zo irritant is dat dan. En ook wel om verdrietig van te worden, want het is gewoon zo zwaar zo'n dag.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:24

Wat balen dat je behandeling uitgesteld moet worden.

Lastig he, zulke rotdagen. Wat je schrijft, is heel herkenbaar. Niet meer na kunnen denken, geen concentratie.. heel irritant. Wat ontzettend fijn dat je begeleider begrip heeft.

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:34

Hier ook nu 1,5jr gezondheidsklachten vanuit de buik/uwi's. Ze zijn er nogsteeds niet achter wat het is. ook burnout en zwaar overtraind geweest sinds afgelopen zomer. uroloog + gyn kunnen niets vinden, vrijdag mdl maar HA verwacht weinig. Wat er bij mij wel uit is gekomen is dat mijn darmflora volledig naar de getver is (juist ook slijmvlies, vertering en dus ook opname van voedinggsstoffen). Darmflora checken is niet standaard maar 100% aan te raden. Uit colonoscopie kwam bijvoorbeeld alleen maar dat ik een 'uiterst normale darm' heb. Dit terwijl ik de maanden daarvoor 4 macrogol per dag slikte ivm heftige obstipatie zonder dat ik daar ooit eerder last van heb gehad.

niet weten waar iets vandaan komt is slopend in zichzelf, bij mij komt er dan ook veel pijn bij kijken (soms spontaan daarvoor naar dokter + paardrijden kan nauwelijks, ben ik wel weer aan t uitbreiden maar 30 mins stappen is al veel).

Elke dag blijven wandelen is mega belangrijk (al is het maar 10 mins, even frisse neus + bewegen). Verder jezelf uiteraard niet over vragen en alles goed inplannen (incl chill tijd) + aller belangrijkste: lief zijn voor jezelf!

Paard staat s zomers 24/7 buiten, in de winter werkmolen of laten rijden. heb inmiddels 2 bijrijders.

Beauty26
Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:47

Goedenavond, stille meelezer... ;) :o

Ff een heel kort vraagje voor diegene die zelf paard hebben, hoe staan deze "gestald"?? Wij zijn nog zoekende naar stalling maar ik ben gigantisch aan t twijfelen... Stal die we nu op oog hebben moet ik iedere dag heen ivm mesten.. En ook 30 min fietsen (nog geen rijbewijs) na 10 min fietsen al kapot! Dus dat zou sws een hele opgave worden hoe doen jullie dit..??

Excuus dat ik de bovenstaande posts "negeer" maar nu geen energie om overal op te reageren... Sorry... ;(

moonsparkle
Berichten: 21799
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:51

Ik heb bedacht dat ondanks dat ik bij de internist ben geweest en de psycholoog dat ik toch maar weer de huisarts ga bellen ten eerste om nogmaals bloed te laten prikken want na ik hoorde dat ik vitamine pillen moest slikken is het gehalte niet meer gecheckt en eventueel een verwijzing naar een slaapcentrum om te kijken of daar nog iets in te vinden is.

Earth

Berichten: 7952
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:51

Beauty26 schreef:
Goedenavond, stille meelezer... ;) :o

Ff een heel kort vraagje voor diegene die zelf paard hebben, hoe staan deze "gestald"?? Wij zijn nog zoekende naar stalling maar ik ben gigantisch aan t twijfelen... Stal die we nu op oog hebben moet ik iedere dag heen ivm mesten.. En ook 30 min fietsen (nog geen rijbewijs) na 10 min fietsen al kapot! Dus dat zou sws een hele opgave worden hoe doen jullie dit..??

Excuus dat ik de bovenstaande posts "negeer" maar nu geen energie om overal op te reageren... Sorry... ;(

Ik heb geen eigen paard, maar ik denk dat je moet kijken naar een plek waar je bij wijze van spreken geen omkijken naar je paard hebt. Stress is ook nog eens extra vermoeiend, dat moet je niet willen.

Malenka

Berichten: 7621
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:56

De laatste jaren stond mijn paard bij een vriendin aan huis in pension. Ik had er geen omkijken naar naar kwam soms ook weken niet bij hem. Het gevoel een paard te hebben was wel vaak afwezig en ik heb meermaals getwijfeld of ik geen afstand moest nemen.

En nu staat hij sinds een week samen met mijn nieuwe paard aan huis. En ik geniet er enorm van om ze elke dag te zien.

Gelukkig ben ik in staat om de hooinetten te vullen en uit te mesten (1 kleine kruiwagen per dag). Nu ik niet meer hoef auto te rijden gaat dat prima.

Ik ben van plan het rijden ook rustig aan weer op te gaan pakken komende maand. Rustige buitenritjes. Niks geks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:14

Beauty26 schreef:
Goedenavond, stille meelezer... ;) :o

Ff een heel kort vraagje voor diegene die zelf paard hebben, hoe staan deze "gestald"?? Wij zijn nog zoekende naar stalling maar ik ben gigantisch aan t twijfelen... Stal die we nu op oog hebben moet ik iedere dag heen ivm mesten.. En ook 30 min fietsen (nog geen rijbewijs) na 10 min fietsen al kapot! Dus dat zou sws een hele opgave worden hoe doen jullie dit..??

Excuus dat ik de bovenstaande posts "negeer" maar nu geen energie om overal op te reageren... Sorry... ;(


Als je na 10 minuten fietsen al problemen hebt ga je 30 minuten iedere dag niet redden.
Ze zeggen wel "hoe meer je het doet hoe beter het gaat" maar dat valt in de praktijk toch nogal eens tegen. Dus je kan dat wel proberen, maar niet als er noodzakelijke dingen aan vasthangen, want je gaat jezelf echt in de problemen brengen daarmee.

Dat gezegd zijnde staan ze hier volpension, een andere optie is er voor mij niet (tenzij eventueel aan huis, maar dat huis heb ik niet :+ ).

Maris
Berichten: 15926
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:32

Malenka, maar eerst je paard in pension en weken niet gaan ( door vermoeidheid ?? ) en dan nu 2 paarden aan huis ? Ben je zo vooruit gegaan of begrijp ik het helemaal verkeerd ? Ik hoop het eerste !!!

Malenka

Berichten: 7621
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:54

Maris,

Het grootste probleem voor mij was het autorijden. Dat was een half uur enkele reis en dat was door vermoeidheid niet veilig. Nu ze aan huis staan hoef ik de auto niet in. Het uitmesten en voeren kost me vele malen minder energie dan autorijden. Bovendien kan ik het spreiden over de dag. :)

Maris
Berichten: 15926
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:29

Super fijn hoor dat dat kan !
Ja, autorijden kost veel energie he ? Veel mensen snappen dat niet, maar het concentreren op zich kost al veel energie kennelijk.

Earth

Berichten: 7952
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:39

Maris schreef:
Super fijn hoor dat dat kan !
Ja, autorijden kost veel energie he ? Veel mensen snappen dat niet, maar het concentreren op zich kost al veel energie kennelijk.

Ja ik heb dat ook hoor. Ook als ik meerijd vind ik het al vermoeiend.

Malenka

Berichten: 7621
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:02

Ja ontzettend. Je moet echt je concentratie er bij houden. Het is gewoon gevaarlijk als die verslapt. Ik schrik me ook altijd rot als ik mijn afrit voorbij rijd bijvoorbeeld. Dat is toch een teken dat het echt niet goed gaat.

Heel stom dus dat ik volg NS de UWV regels moet solliciteren op banen tot 1,5 uur enkele reis... Dan blijft er niks van mij over en kan ik echt niet werken hoor. Ik ben uitgevallen omdat ik 45minuten autorijden naar mijn werk al niet kon.

tirzasarah10

Berichten: 1843
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Chronisch vermoeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:28

Hier ook nu 1.5 paard thuis(shetje he) en het is zo fijn! Het er heen gaan kosten mij idd ook het meeste aan energie. Thuis heb ik alles ook zo makkelijk mogelijk gemaakt. Waterbakken moet ik bijv. Wel nog vullen maar ik zet 1x in de 2 weken een baal hooi in het huisje en klaar. Mesten is iedere dag een klein kruiwagentje.
Ik heb net voor het eerst na mijn operatie gereden maar het valt vies tegen, pijn en zo mega moe... Het iedere keer terug op krabbelen na 'iets' gaat mij steeds meer tegen staan, wanneer het redelijk gaat knal je al snel weer keihard terug

marleen_usar

Berichten: 24692
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:49

Nu na iets meer dan een week bullet proof moet ik zeggen dat ik langzaam positieve dingen merk.Ik gebruik nog niet alle supplementen, dus als ik die slik ga ik wat sneller dingen merken.

Earth

Berichten: 7952
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:34

Ik zit echt in een soort staat van paniek, mijn lichaam gaat voelbaar gewoon achteruit. Het wordt steeds slechter, en de paniek komt doordat ik niet weet wat ik eraan kan doen. Het voelt zo machteloos, dat je lichaam het iedere dag weer zwaarder heeft om te functioneren. Sinds gisteravond voelen mn benen ook heel energieloos, bijna alsof ik soms een verlammend gevoel heb. Dat is niet naar, dat voelt gewoon doodeng. Ik begin ook dingen te laten vallen, daar schrik ik ook van. Want het wordt alleen nog maar slechter, wanneer stopt het dan?
En ik probeer van alles, in beweging blijven, er over te praten. Maar ondertussen glijd ik steeds verder af.


En ik merk dat ik mezelf een beetje loskoppel van hulp, want waarom zou het deze keer wel anders zijn? Waarom zou er deze keer wel iets uit komen? Dat maakt het zo lastig, want ik wil niet verder leven op deze manier, maar ik wil ook niet dood. (vrij vertaald uit het liedje).

Maris
Berichten: 15926
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:41

Earth ! Ik weet even niet wat te zeggen. Maar ik "hoor" je en stuur je een hele berg positieve energie.

marleen_usar

Berichten: 24692
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:44

Ik en mijn dochter zijn nu zo.n 4 weken met intermitent fasting bezig en we gaan ontzettend voor uit met onze gezondheid.

Maris
Berichten: 15926
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:20

marleen_usar schreef:
Ik en mijn dochter zijn nu zo.n 4 weken met intermitent fasting bezig en we gaan ontzettend voor uit met onze gezondheid.


Hoe lang eet je dan ongeveer niet ? En eet je dan ook nog keto of gewoon ?
Ik eet al tijden 14 uur per etmaal niets. Nu sinds een paar weken 16 uur niets. Maar of ik verschil merk ? niet echt.

Earth

Berichten: 7952
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:43

Maris schreef:
Earth ! Ik weet even niet wat te zeggen. Maar ik "hoor" je en stuur je een hele berg positieve energie.


Dank je wel :)

Gelukkig voel ik me nu iets beter. Heb zowaar de trap gestofzuigd, dan kan ik rustig trede voor trede omhoog strompelen haha. Maar tegen de tijd dat ik boven ben, ben ik wel kapot (2 trappen, dat dan weer wel.)

Maris
Berichten: 15926
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:48

Maar je hebt het wel gedaan ! :j +:)+