diagnose borstkanker met jonge kinderen en dan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 13:39

Lieve Kwita,

Wat een k nieuws heb je gehad en wat sta je er ongelovelijk dapper in, als ik het zo lees.

7 jaar geleden (mijn kinderen toen 10 en 5) zat ik in hetzelfde schuitje als jij, alleen had ik een melanoom in mijn gezicht. Ik heb het mijn kinderen destijds niet zelf kunnen vertellen omdat ik de uitslag kreeg en nog voor hun uit school waren lag ik al op de operatie tafel.

De schrik voor hun om een gehavende mama terug te zien hakte er ook wel even in.

Wat ik uit deze periode geleerd heb, blijf open over je gevoel, hoe jong of oud je kinderen ook zijn, stop je tranen niet weg. Mama mag ook verdrietig, opgelucht, bang of wat dan ook zijn. Je hoeft als mama niet altijd een antwoord te hebben (ga je nu dood bijv).

Begin September komt het volgende boek uit "Beter leven met een chronisch-progressieve ziekte" hier vallen kanker patienten ook onder. Ik heb hier een bijdrage voor geschreven als patient, maar ook vanuit mijn functie als gezins- en kindercoach. Wellicht heb je hier iets aan als de situatie iets rustiger is.

Mocht je vragen hebben of gewoon even van je af willen schrijven dan mag je me altijd een pb sturen.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 13:44

Ach, die arme bakker durft voorlopig geen vragen meer te stellen als er gebak gekocht wordt :D :+
Wat een sterkte vrouw ben je!

Heel veel sterkte dinsdag en de zware en spannende tijd daarna!

_Rebecca
Berichten: 464
Geregistreerd: 29-04-20

Re: diagnose borstkanker met jonge kinderen en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 13:55

Heel veel sterkte!

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 14:00

Wat een rotdiagnose, heel veel sterkte :(:)

Weet niet of het al genoemd is (niet alles gelezen) maar er zijn hele fijne boekjes adh waarvan je kinderen uit kan leggen wat bepaalde behandelingen inhouden. Je hebt radio robbie, chemo casper, en volgens mij nog meer.

Milo2012

Berichten: 415
Geregistreerd: 24-11-13

Re: diagnose borstkanker met jonge kinderen en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 14:04

Jeetje wat heftig :( ik heb 2 kids in dezelfde leeftijd ik zou t er zelf zo veel mogelijk bij betrekken en over alles zo eerlijk mogelijk te zijn.. alles uitleggen uiteraard in jip en janneke taal!
Heel erg veel sterkte Y;(

Amado7

Berichten: 10733
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: diagnose borstkanker met jonge kinderen en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:23

Ik vind je nu al ongelooflijk sterk klinken. En dat ben je ongetwijfeld ook :*

Binck8
Berichten: 428
Geregistreerd: 21-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:24

Ik wil je heel veel sterkte wensen.
Fijn te lezen dat je een positieve instelling hebt en achter de ingreep staat.
Blijf praten en ventileren, maar verdriet hebben en bang zijn mag ook. Je kinderen zullen trots zijn op hun stoere sterke mama, maar ook op hun kwetsbare, verdrietige en soms bange mama! Dat alles maakt je mens en maakt je mooi.
Als je dan ineens een knuffel of kus van ze krijgt, puur omdat je er even doorheen zit, dan weet je ineens weer wat je op de been houdt en blijk je over meer kracht te bezitten dan je dacht.

Sterkte

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:23

Wat een mooie instelling Kwita, heel veel succes met de operatie, hopelijk heb je een voorspoedig herstel!

Alja

Berichten: 25614
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: diagnose borstkanker met jonge kinderen en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:34

Heel veel sterkte gewenst de komende tijd :)

kally
Berichten: 5253
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:35

Heel veel sterkte gewenst met de operatie en de behandeling erna...en dan
op naar een voorspoedig herstel...

cariena1973
Berichten: 510
Geregistreerd: 07-04-09
Woonplaats: Oldenzijl

Re: diagnose borstkanker met jonge kinderen en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:42

Heel veel sterkte

Eliana

Berichten: 5456
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: diagnose borstkanker met jonge kinderen en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:49

Sterkte Kwita! Een hele spannende tijd zo.

rien10
Berichten: 14727
Geregistreerd: 01-06-10

Re: diagnose borstkanker met jonge kinderen en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:58

Sterkte ermee TS. Het moet heftig zijn in zo’n jong gezin.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 18:03

Hou een dagboek bij, dat klinkt misschien cliché maar dingen opschrijven kan soms wat lucht in je hoofd geven. Daarnaast is het fijn om naderhand alles terug te kunnen lezen, ook voor je familie is het een dierbaar aandenken voor als je er niet meer bent.

Lieve Kwita ik wens jullie ontzettend veel kracht en beterschap toe en ik hoop heel hard op een goed einde van dit topic!

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 18:04

Sterkte , één voordeel van zo’n opmerking bij de bakker is dat iedereen het snel weet , mocht je in een dorpje wonen. Buiten dat, het gekend wel je nuchterheid om dit zo te zeggen. Ik wil je ontzettend veel sterkte wensen en dat je goed door de chemo komt!!!

Myfairytale
Berichten: 5394
Geregistreerd: 26-05-06

Re: diagnose borstkanker met jonge kinderen en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 18:16

Sterkte dinsdag en voor de tijd die komen gaat. Ga voor je duimen dat de operatie helemaal goed gaat.

poetser

Berichten: 4309
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: diagnose borstkanker met jonge kinderen en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 18:36

Heel veel sterkte met de operatie en de tijd en chemo nadien. Je komt over als een nuchtere, sterke vrouw. Ik ben een beelddenker en kan mij het verhaal bij de bakker zo inbeelden, inclusief de blik van de bakker.

Myka

Berichten: 700
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 18:58

Allereerst, veel sterkte gewenst! Het lijkt me een moeilijke tijd, met twee van die jonge kinderen. En dan ook jezelf niet uit het oog verliezen!

Misschien heb je wat aan deze site https://www.kankerspoken.nl/
Er is per leeftijdscategorie een pagina, welke je ook samen met je kind eventueel kan bekijken of als ze oud genoeg zijn, ze zelf kunt laten lezen. Wij gebruiken het soms op de afdeling ook, er word met filmpjes in simpele taal dingen uitgelegd die veel voor kunnen komen (hoe gaat het in het ziekenhuis, waarom is mama/papa zo vaak moe/misselijk/etc). :)

:*

Ravel13

Berichten: 205
Geregistreerd: 18-03-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 19:04

Ja je wereld staat op z’n kop als je zo’n diagnose krijgt.
Ik kreeg kreeg eind vorig jaar de uitslag borstkanker. Ik ben er toen veel over gaan lezen. Aangesloten bij een lotgenoten groep op Facebook.
De overlevingskans is tegenwoordig gelukkig groot. Het traject kan heel zwaar zijn.
Ik ben klaar met de behandeling maar nog niet hersteld. Ik heb nog hormoontherapie, nog een jaar of 5.
Wel gaat het steeds weer beter.

Mijn kinderen zijn al een stuk ouder. Maar zij beseften ook dat borstkanker erg is.
Ik ben vooral positief gebleven. Zo van: ik ga hier niet aan dood. Maar ik ben er soms wel bang voor geweest.

Mij heeft het geholpen om er over te praten met mensen met soortgelijke diagnose
.
Ik wens je veel sterkte toe en ik hoop dat je steun krijgt van de mensen om heen.

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 19:33

Jeetje, dan staat je leven ineens stil.
Wat ongelovelijk kl*te...

Ik zou op facebook of andere fora zoeken naar een lotgenoten groep voor (ernstig) zieke moeders. Vaak kunnen lotgenoten nog het meeste steun bieden.

maj0

Berichten: 6599
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: diagnose borstkanker met jonge kinderen en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 19:35

Heel veel sterkte

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Re: diagnose borstkanker met jonge kinderen en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 20:25

Heel veel sterkte en beterschap! Y;(

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 20:26

Heel veel sterkte.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 23:12

Geen advies, behalve misschien ga te rade bij de mensen die aangeven hier ervaring mee te hebben.
Wens je heel veel kracht, en steun vanuit je omgeving. Ontzettend poedersuiker dit Y;(

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 23:45

Wat klote Kwita, zachtjes uitgedrukt.
Ik vind de keus geen prothese wel heel stoer en ik geef je gelijk qua gevoel hierover.
En ongetwijfeld blijf je net zo mooi. :j

Qua kinderen.
Een vriend van mij kreeg een hersentumor met 5, en heeft meerdere boekjes gehad toen.
Boekjes zoals eerder genoemd van chemo Kasper, deze staan nog steeds op zijn boekenplank.
Daar heeft hij heel veel aan gehad toen en bijna 20 jaar later heeft hij ze dus nog.
Het heeft dus duidelijk indruk gemaakt.
Die zou ik een kans geven denk ik.

Verder zou je kunnen vragen hoe Angelique van Wolter het deed, haar zoontje was 3 en ze is nu bezig met het onderdeel rouwverwerking voor kinderen beter krijgen.
Zij zal vast goede adviezen hebben wbt hoe zij met haar zoontje de behandeling uitgelegd heeft.
Haar boktnaam moet ik opzoeken, maar ze komt over als een verschrikkelijk lieve vrouw die met alle liefde wil helpen.