Braun, philips of toch Carmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Braun, philips of toch Carmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 16:05

Ik wil al even een nieuwe epilady. Had nog zo een oud ding met spiraal, maar is al jaren stuk en doe nu meeste met mesjes, maar moet te vaak en verwond mezelf omdat ik vanwege reuma niet overal uren elke dag bij kan.

Laten doen ga ik echt never nooit niet doen, dus er moet een epilady komen weer. Ik wil er eentje met scheerkop voor de snel of pijnlijke plekken eventueel. Verder niet teveel luxe nodig. Wat ik lees na al weken zoeken en kijken;

Braun 9. werkt volgens meesten fijn, maar duur. Een enkeling schrijft dat hij haartjes mist. Sowieso doen ze dat allemaal wel wat bij onder de douche.

De Philips advance. Veel vinden hem fijn in de hand liggen. Hij zou vaker over 1 plek moeten om goed te ontharen en las dat soms de bewegende kop los kan laten. Is wel goedkoper.

Toen kwam ik de Carmen tegen. Is wat kleiner volgens mij, maar las er veel positieve dingen over. Mist wel kracht vergeleken bij de Braun las ik.

Ik vind de 106 euro wel meevallen, maar als de anderen net zo goed zijn of beter, ga ik daar net zo makkelijk voor. Ik vind dat de Philips wel een fijne vorm heeft voor in de hand.

Allejandro

Re: Braun, philips of toch Carmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:51

Ik heb nog niet zo lang geleden de Silk epil gekocht van Braun en hij bevalt erg goed.
Als hij een haartje mist, is dat vaak omdat ik te snel ga. Langzaam is het toverwoord.
Met de andere heb ik geen ervaring.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 13:19

Allejandro schreef:
Ik heb nog niet zo lang geleden de Silk epil gekocht van Braun en hij bevalt erg goed.
Als hij een haartje mist, is dat vaak omdat ik te snel ga. Langzaam is het toverwoord.
Met de andere heb ik geen ervaring.

Oke, dank je wel. Lees goede ervaringen, maar eigenlijk bij allemaal goede en slechte.

De philips zou lekker in de hand liggen, maar meer haren missen.

Braun is wel verreweg de duurste, dus ik wil dan wel dat hij perfect is :)

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:21

Ik zweer bij mijn Braun silk epil. kan onder de douche gebruikt worden.
Ik zou geen goedkope halen maar eentje waarbij er veel haartjes gepakt tegelijk worden in snelle omwentelingen. Dit scheelt echt in pijn.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 13:24

Kana schreef:
Ik zweer bij mijn Braun silk epil. kan onder de douche gebruikt worden.
Ik zou geen goedkope halen maar eentje waarbij er veel haartjes gepakt tegelijk worden in snelle omwentelingen. Dit scheelt echt in pijn.

Wil ook geen goedkope, maar de philips lees je ook goede dingen over, is ook bekend en net ietsjes goedkoper. En de vorm is iets fijner.

Onder de douche lees ik juist dat ze meer haren laten zitten. Dat lees ik bij allemaal.

Die Carmen is wel goedkoop en stond toevallig bij Bol.com met veel goede reviews. Ik ga geen 100 euro uitgeven als veel mensen zeggen dat die ook super is bijvoorbeeld.

Maar mn gevoel neigt het meest naar de braun 9

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:28

Ik krijg alles weg onder de douche, Al hou ik dan mijn been tijden het epileren wel onder de straal vandaan.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:35

Ik lees even mee want ben het scheren echt helemaal zat. Waxen/harsen is te veel belasting voor mn huid, maar als ik met een pincet aan het werk ga heb ik nergens last van.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 16:18

Kana schreef:
Ik krijg alles weg onder de douche, Al hou ik dan mijn been tijden het epileren wel onder de straal vandaan.

Mag ik vragen? Heb jij donkere haren of juist wat lichtere/dunnere? Weet niet of dat ook scheelt hoor.

Ik wil eentje met scheerkop, dus eerste keren weer opbouwen onder douche, minder pijnlijk en rest desnoods even weg scheren.

Je hebt ook kopjes erbij, maar snap echt niet dat mensen hun bikinilijn en oksels ermee kunnen doen. Tranen springen nu al in mn ogen als ik eraan denk.

Heeft iemand trouwens ook littekens waar zo een ding weleens overheen gaat?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 16:22

Hier ook de Braun.
Ben altijd wel even bezig, maar dan hoef je natuurlijk een tijdje niet weer.
Ik heb niet zulke hele harige benen, redelijk fijne haartjes maar hij neemt over het algemeen alles mee.
Heb het ding al weer een jaar of 8.
Op mn been een groot litteken, ga er gewoon overheen en merk er niks van.

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 16:43

Hier ook goede ervaringen met Braun. Alle haren worden meegepakt en het kan onder de douche.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:40

Om geen nieuw topic te hoeven openen.... Ik heb sinds gister een epilady, hoe lang laten jullie de haartjes groeien voor je weer gaat epileren?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 17:04

LadyMadonna schreef:
Om geen nieuw topic te hoeven openen.... Ik heb sinds gister een epilady, hoe lang laten jullie de haartjes groeien voor je weer gaat epileren?

Welke heb je?

Hier waren andere dingen, dus niet meer gekeken, maar moet nog wat bestellen.

Zit nou te twijfelen of ik per se de braun 9 moet hebben en de 5 of 7?? ook niet net zo goed is. De nieuwe 9 met flexibele kop is iets duurder, maar vraag me af of dat echt een grote verbetering is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:14

Braun silkepil 1, om eerst maar eens mee te beginnen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 17:16

LadyMadonna schreef:
Braun silkepil 1, om eerst maar eens mee te beginnen

Oke, die zoek ik op.

Aan de ene kant denk ik ook; neem gewoon een simpele. Maar aan de andere kant zijn die nieuwe doorontwikkelt dat het minder pijn doet en ik wil die scheerfunctie er wel bij hebben. Dan kan je wat smokkelen :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:08

Net een stukje bikini mijn gedaan, viel me eigenlijk wel mee (maar heb in het verleden ook gewaxt). Oksels durf ik echt nog niet....

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 16:45

LadyMadonna schreef:
Net een stukje bikini mijn gedaan, viel me eigenlijk wel mee (maar heb in het verleden ook gewaxt). Oksels durf ik echt nog niet....

Stoer!!!

Oksels snap ik ook niet. Dat is voor mij echt next level. Maar wie weet als ik zo een ding eindelijk heb, dat het wel een keer gaat gebeuren :)

Hoeveel cm haar vinden jullie het beste?

Ik zou er eentje bestellen en had niet geschoren. Ging daarna weer twijfelen of het wel echt de 9 moest zijn en de 5 niet even goed zou zijn.......
Toen moest ik naar de huisarts met ontstoken voet, dus weer gaan scheren :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 23:48

Vanmiddag mn benen gedaan, sindsdien ben ik een appaloosa :')

Afbeelding

Met flits

Afbeelding

Heb er verder geen last van, alleen toen ik net uit de douche kwam was het wat prikkelig. Met waxen heb ik dit nooit gehad.... hoort dit?

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 00:18

Ja, dat hoort. :j Is morgen weer weg. Na 15 jaar epiladyen heb ik dat ook nog.. Even rekening mee houden dat je niet een uurtje voor een feestje het dus doet :D

Ik doe het trouwens elke week. Bij dat 3 weken systeem wordt het mij te lang. Ben al jaren blij met mijn Braun. En met natte benen/onder de douche krijg ik de haartjes slecht te pakken (donkerblonde haartjes) dus dat doe ik niet meer.