Seborroisch eczeem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RubyRed

Seborroisch eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 21:15

Zijn er hier op bokt meer mensen met seborroisch eczeem? En wat helpt bij jullie goed?
Ik heb al heel lang last van jeukende/rode/kapotte plekken op mijn hoofd, heeft nooit echt een naampje gekregen.
Nu een tijdje geleden toch maar contact gehad met de huisarts en nu ketoconazol voor mijn hoofd gekregen en miconazol voor de plekjes naast mijn neus, die zijn helaas nog niet weg na een maand smeren dus nu nog een maand verder smeren. En hij zegt dus houd er rekening mee dat het terug gaat komen.
Iemand nog tips of ervaringen?

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 17:30

Ik zocht op seborroisch eczeem en vond dit topic, weliswaar al oud maar misschien goed om nieuw leven in te blazen, hoef ik zelf geen nieuw topic te starten :D
Ik heb het zelf rondom mijn neus. Begon denk ik toen ik een jaar of 14 was, inmiddels is het niet meer zo heftig als toen (was altijd vuurrood, droog en schilferig) maar irritant is het wel :=

Ik kan bijvoorbeeld geen make up zoals foundation dragen omdat het dus gaat 'flaken' rondom mijn neus, het dekt op de rest van mijn gezicht mooi maar bij de neus krijg ik schilfers/gaat het pillen of hoe je het ook moet noemen -O-
Ik merk ook dat het in de winter erger is door kou.

Moet zeggen dat ik nu al enige tijd cleanser van Cerave gebruik en daar erg tevreden over ben, huid wordt er zacht van en het irriteert niet :)

Maar ik ben dus nog opzoek naar een moisturizer of iets anders wat het 'stabiliseert' zodat ik er eventueel makeup overheen kan dragen.
Sowieso wel benieuwd of er mensen zijn die fijne producten weten of goede reactie hebben gehad op bepaalde behandeling :j

Ik ben er nooit voor naar de huisarts geweest maar overweeg het wel eens, om te kijken of een intensievere behandeling het kan oplossen. Stiekem hoop ik dat het vanzelf verdwijnt ooit, aangezien het ook zonder echte behandeling al beter is dan toen ik jonger was := En ik heb het echt niet extreem, puur rondom de neusvleugels.