[MWS] Wel of geen afscheid nemen?
Enige weken geleden heb ik dit topic geplaatst.
Tussen nu en die weken is er enige ontwikkeling geweest, dat heeft zo zijn impact om me gehad.
Na de tips om niet langs te gaan ( wat ik zelf helemaal achter stond) had ik de week erna een bos bloemen met een persoonlijke kaart gestuurd. De volgende dag om 8.00 uur s morgen ging mijn telefoon met onbekend nummer.
Omdat ik aan het aankleden was heb ik later terug gebeld.
Ik schrok ervan want het was " de man van, oftewel mijn neef.
Hij begreep de situatie maar ze waren erg blij met de zijdelingse steun die onze bloemen al gegeven hebben ( tweede bos en ook nog een keer een kaart)
Maar hij vroeg of we toch een keer langs wilden komen want ......was wel slecht maar leefde erg momenteel op de afleiding van de bezoekjes.
Ik heb aangegeven dat ik komende week wel met mijn man langs zou komen, helaas lukte die week niet( vorige week) en we wilden vandaag gaan.
Tot.......ik gisteren een telefoontje kreeg van mijn moeder,. na een slechte week heeft ze voor euthanasie gekozen. Vandaag om 16 uur.
Tjee, dat had ik dus niet zo snel aan zien komen, dit was een plotse wending.
Omdat ik niet me zo in wil mengen laatste dag heb ik gisteren dan nog mijn neef gebeld, na een fijn en goed gesprek, heb ik toegegeven dat als ik wist dat het zo snel zou gaan ik het anders aangepakt zou hebben.
Hij begreep het volkomen, en in overleg, afgesproken niet meer te komen, hij zou haar zeggen, wat we nog hadden willen zeggen tegen haar. Dat we vaak aan de familie weekenden denken, hoe erg dat we het voor haar vinden enz.
Pff, zo raar, op de dag dat wij wilden komen dan zo'n n plotse wending.
Heb ik spijt dat ik niet geweest ben?
Lastig, nu voelt het nog van niet, ik heb twee keer uitgebreid mijn neef gesproken.
Liever had ik misschien haarzelf nog toegesproken, praten ging al niet meer.
Ik denk wel dat ik de volgende keer misschien sneller langs ga, nu heb ik, ook al was het maar 1,5 week, te lang gewacht.
De dood laat niet op zich wachten zo blijkt maar weer.
Weet iemand een mooi, condoleancegift?
Alleen kaart krijgen ze al. Ze zijn best spiritueel ben ik zo tijdens telefoongesprekken achter gekomen.