Jeneverbes capsules (Orthovitaal vochtcontrol).

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Jeneverbes capsules (Orthovitaal vochtcontrol).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 13:19

Hoi allemaal,

Sinds kort slik ik capsules van Orthovitaal de vocht control. Op het potje staat bevat per capsule 270mg Jeneverbesolie dan staat er tussen haakjes op basis van zonnebloem olie. Dit begrijp ik niet helemaal?

Ik slik deze capsules omdat ik vocht vast hou ondanks ik genoeg drink en omdat ik reuma heb en Jeneverbes daar mogelijk goed op kan reageren.

Echter is er vrij weinig over deze capsules je vinden op het internet. Ik heb wel een berichtje gestuurd naar het bedrijf, maar dat is logischerwijs allemaal heel rooskleurig.

Nu is mijn vraag wat zijn jullie ervaringen met Jeneverbesolie? Is dit iets wat je veilig langdurig kan gebruiken of totaal niet?

Janneke2

Re: Jeneverbes capsules (Orthovitaal vochtcontrol).

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:32

...ik koop af en toe een flesje essentiële olie van jeneverbes (een gewoon chemisch proces, dat de olie in de plant, plus de in olie oplosbare stoffen vrijmaakt levert deze olie) - en dat kun je ook zelf aanvullen met zonnebloemolie of noem het maar op (kokos, saffloer, sesam, etc).

Jeneverbesolie heeft wel 'naam en faam' als het gaat om pijnlijke gewrichten.

Wildgirl

Re: Jeneverbes capsules (Orthovitaal vochtcontrol).

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:58

Ik heb geen ervaring met jeneverbes maar wel met kleefkruid, zowel bij mensen als paarden.
Drijft vocht af en verbetert werking lymfesysteem en gewrichten, wellicht is dat de moeite waard eens uit te proberen?