Zelf acrylnagels zetten.. tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieuwkje_90

Zelf acrylnagels zetten.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 22:01

Dag allemaal,

Ik ben een verschrikkelijke nagelbijter en ik ben dit ZO beu. Ben ooit al wel eens een paar keer naar de nagelstyliste geweest voor gelnagels. Dit was telkens heel mooi, maar ze braken vaak af. Om ze goed te houden moet je om de 2/3 weken gaan en eerlijk gezegd kan ik m'n geld er niet aan geven. En ik vond het ook niet handig om overal tussen te plannen.
Daarna weer een paar jaar lekker aan het nagelbijten geweest maar nu wil ik er dus iets aan doen.

Ik heb al wat opzoekwerk gedaan en acrylnagels lijken me dan voor mij beter dan gelnagels. Ondertussen heb ik al door dat het me de eerste keer wel wat geld gaat kosten om alles aan te schaffen. Dit is geen probleem. Als ik het zelf kan doen, kan ik ze op een moment zetten waarop het me past en dat zou ik wel fijn vinden.

Maar..

Hoe begin ik hier aan?
Wat heb je allemaal nodig?
Waar kan ik de benodigdheden best bestellen?

...

Op internet kan je veel vinden maar ik zie eerlijk gezegd door het bos de bomen niet :')

Hopelijk kunnen jullie mij helpen..

Groetjes,

Lien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:08

Oh ja, hier echt exact hetzelfde verhaal. Extreme nagelbijter. Jaar lang nepnagels gehad. Maar inkomensval en tijdgebrek en nu weer lelijke nagels. Hoewel ik wel ook acrylnagels heb gehad en deze inderdaad beter bevielen dan gelnagels (breekt een stuk minder snel). Mis mijn nepnagels ontzettend :')

Je hebt, als je op internet zoekt, best veel cursussen om het te leren. Ook thuiscursussen waar je de hele reutemeteute bij krijgt qua benodigheden. Alleen is het vaak toch nog best duur, 500 euro ofzo.
Heb je er wel snel uit, maar kan zelf het geld (helaas) niet missen haha. Dus ervaring heb ik niet.
Ik houd dit topic even in de gaten voor ervaringen van anderen :j

Divers

Re: Zelf acrylnagels zetten.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:35

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:54

Hoe begin ik hier aan?
Je inschrijven bij een gedegen opleiding

Wat heb je allemaal nodig?
Vaak kun je bij de opleiding een startpakket aanschaffen

Waar kan ik de benodigdheden best bestellen?
Bij de groothandel

Ik raad ten zeerste af om zelf zomaar kunstnagels te zetten. Voor je het weet beschadig je je nagels nog meer dan ze nu al zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:40

Ga dit aub niet zelf doen, je maakt meer stuk dan je lief is..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:46

Nagelstylistes volgen niet voor niets allerlei opleidingen om jou van goede nagels te voorzien.

Zelf rotzooien kan problemen veroorzaken. Ik zou mezelf nog even achter de oren krabben als ik jou was.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:55

Is gewoon gelnagellak niks voor je? Makkelijker dan zelf acryl zetten maar toch nog een stevig laagje op je eigen nagel.

En anders Polygel? Kun je mee verlengen maar is (denk ik) makkelijker dan acryl.

ook kan ik de YouTube filmpjes van Suzie aanraden. Je moet wat zoeken in oudere filmpjes maar dan vind je er meerdere met goede bruikbare tips!
https://www.youtube.com/channel/UCTldDN ... cmwm55mXYQ

edit/ en het is echt heel moeilijk dus hier een filmpje van hoe het vooral NIET moet. :D
https://www.youtube.com/watch?v=CDJMcoeTYN0

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:12

Niet doen, je krijgt links en rechts nooit mooi gelijk, materialen die je zelf kan aanschaffen zijn nooit zo goed als een degelijke salon, door verkeerd vijlen kan je meer schade dan goeds aanbrengen en het wordt vaak veel te dik.

Als je zelf iets wilt doen ga dan met een goede gellak aan de gang, als je dit enige tijd volhoud zal het je nagels ook verstevigen, laten groeien en ziet dat er ook netjes uit.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:19

Ik heb de buildergel van Kiki London. Daar kan je mee verlengen, maar zoals de meesten hier al aangeven is het niet erg handig om er mee te verlengen zonder ervaring. Ik heb het wel geprobeerd maar het beviel mij niet. Wat ik wel doe ik de buildergel gewoon op mijn eigen nagel waardoor de nagel verstevigd en ze bij mij dan ook aardig lang groeien.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 09:21

Super fijn dat er al zoveel reacties zijn!

Acryl/gelnagels zelf zetten zijn dus niet aangeraden.

Voor diegene die gellak aanraden, werkt dit als een gewone nagellak? Of kan je dit ook best met een primer ed. doen?
En waar halen jullie de nodige spullen?

Polygel ken ik niet. Dit zoek ik even op.

Verlengen is trouwens niet nodig. Ik wil graag een nette, stevige nagel. Maar niet al te lang, dat is niet zo handig met de paarden vind ik persoonlijk.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 09:23

Ketly schreef:
Ik heb de buildergel van Kiki London. Daar kan je mee verlengen, maar zoals de meesten hier al aangeven is het niet erg handig om er mee te verlengen zonder ervaring. Ik heb het wel geprobeerd maar het beviel mij niet. Wat ik wel doe ik de buildergel gewoon op mijn eigen nagel waardoor de nagel verstevigd en ze bij mij dan ook aardig lang groeien.

Dit is dan ook een soort gellak?

Ik ben echt een leek qua nagels dus sorry als er stomme vragen tussen zitten.
Maar ik wil het wel goed doen en niet eindigen met kapotte nagels :D

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:25

Bij bijv. Pink gellac kan je gelnagellak kopen voor particulieren zoals jij. Dit gaat met lamp, primer, lak en dan een topcoat. Vaak kan je redelijk voordelig een startset kopen waar alles in zit. Denk dat zoiets misschien wel wat voor je is ts

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:27

ik heb zelf Sensation Nails. dat is inderdaad een gellak. ik ben hier erg tevreden over, ik heb lekker stevige nagels en ik kan zelf inplannen wanneer ik tijd heb om mijn nagels te doen.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 10:31

Zowel pink gellak als sensation nails ziet er heel interessant uit!

Bedankt voor de hulp alvast!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:06

Ik heb beide gehad en pink gellac bevalt mij beter. Sowieso zijn de flesjes base en topcoat groter dan bij sensational en ik vind dat het beter blijft zitten.