Kussen (wasbaar!) chronische nek-schouder-bovenrug klachten

Moderators: ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj, Dani, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Coentjuh

Kussen (wasbaar!) chronische nek-schouder-bovenrug klachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-20 17:28

Mijn Silvana Support kussen ligt echt niet lekker meer (paarse).. Heb de nekrol een keer vervangen, maar heb er geen steun (meer) aan. En denk dat ik een keer iets anders wil nu, maar er zijn zoveel soorten.

I.v.m. dubbele nekstenose (zusje van hernia), lichte scoliose in rug, mega slijmbeurs die volgens mijn orthopeed ook chronisch blijft inclusief een dubbele peesontsteking daar ergens in die schouder, ben ik op zoek naar een nieuw speciaal (nek) kussen zodat ik wat beter slaap. Maar.. die moet wel WASBAAR zijn op 60 graden. En ik snap dat je een eventuele nekrol niet kan wassen en verwijderd moet worden voor die de wasmachine in gaat.

Mijn waslijst van pijnklachten is zeker geen schreeuw om aandacht, maar misschien dat mensen zich erin herkennen en een geweldig kussen aan kunnen raden!

Ik hoor veel over traagschuim kussens, maar dat is hetgeen wat je niet kan wassen volgens mij en dat vind ik toch wel belangrijk, hygiënisch en fijn ivm huistofmijtallergie/astma (ook nog :P).
Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 25-06-20 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming ook bling bling, Wollen Deken, Bandages, Poetskoffer met inhoud, Hooizak

Lielle

Re: Kussen (wasbaar!) chronische nek-schouder-bovenrug klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 17:31

gewoon een maatje dikker? Ik heb de Silvana Support geel, kwam van de blauwe en dat maakt een enorm verschil

Mindim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 17:35

Hoe slaap je, op je buik, zij of rug?

Het is een ramp! Ik heb aan beide schouders peesontsteking, een schouderblad dat niet goed staat en een sleutelbeen die ook niet goed staat en de kleine spieren in mijn nek functioneren slecht. En ik ben een buikslaper. Ik heb een vlinderkussen van traagschuim. Tempur Obracio. Het slaapt goed, maar eentje waar ik goed op slaap als ik weer eens heftig nekpijn heb, die heb ik helaas nog niet gevonden :D

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-20 17:44

@ Lielle; Niet helemaal een gek idee, en houd het in mijn achterhoofd, de Silvana kussens zijn tenminste wasbaar.. Heb nu tijdelijk de neksteun van het Silvana kussen van vriendlief (groene, dikste) in die van mij gedaan, is ook niet alles, maar wel beter dan dat het was.

@ Mindim; Zit jouw ook niet echt mee dan, jeetje wat een getob, sterkte ermee. Traagschuim heb jij, maar dat kun je niet wassen toch? Ik weet niet of zo'n vlinderkussen iets voor mij is.

Ik slaap meestal op mijn Zij. MAAR omdat ik nu weer een slechte periode heb qua pijn, slaap ik het liefst op mijn Rug. Echter is dat een probleem omdat ik snel in een slaapparalyse/slaapverlamming raak en ook af en toe stop met ademen (even maar hoor :P maar het probleem is dat je dat bewust mee maakt en niets kunt doen). Dat wordt getriggerd doordat ik op mijn Rug slaap. Dus probeer het bij 'Zij' slapen te houden, buikslapen kan echt niet met mijn nek haha.

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming ook bling bling, Wollen Deken, Bandages, Poetskoffer met inhoud, Hooizak

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 17:50

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 17:53

Ik heb al járen een kussen met boekweit.
Ik heb ook nekklachten van een oud letsel + artrose en dit is werkelijk het enige kussen waar ik lekker op slaap.

https://www.boekweitkussen.nl/
Via deze site kan je 30dagen testen!

*Ideale balans van stevigheid en aanpassingsvermogen
*Optimale drukverdeling tussen hoofd, nek en schouders
*Maximale warmte afvoer waardoor transpiratie wordt beperkt. Ideaal verkoelend zomerkussen.
* Van nature anti-allergisch en zowel bacterie werend als schimmelwerend

"Volledig ontspannen slapen begint met een optimale ondersteuning van je lichaam. Dit bereik je door het gebruik van een boekweitkussen. Doordat je nek en hoofd volledig worden ondersteund door het boekweitkussen in elke slaappositie, lig je ontspannen en wordt het inslapen bevorderd. Deze gezondheidskussens helpen je genieten van een optimale nachtrust en zijn voor iedereen een weldaad. Daarbij kunnen fysieke klachten aan rug, schouder en nek worden voorkomen en verminderd. Vaak geldt dat als je eenmaal een boekweitkussen hebt geprobeerd, je jezelf zal afvragen hoe je al die tijd zonder hebt gekund.

Hoe werkt het?
Boekweitdoppen zorgen met hun unieke kwaliteiten voor optimaal comfort; Een boekweitkussen geeft meer stevigheid dan kussens met vullingen zoals dons, veren, traagschuim of andere synthetische vullingen. Hierdoor zorgt een boekweitkussen voor de perfecte ondersteuning van hoofd en nek zonder dat het daarbij hard aanvoelt. De boekweitdoppen bezitten enige veerkracht en passen zich aan de vorm en het gewicht van je hoofd en nek aan. Zodoende voelt het kussen als een verlengstuk van je lichaam en kunnen je spieren in je rug, schouders en nek zich helemaal ontspannen. Door deze ontspanning zal je makkelijker inslapen en zal je je bij het bij het ontwaken fit en uitgerust voelen.

Voor mensen die 's nachts veel zweten of opvliegers hebben, kan het boekweitkussen een uitkomst bieden. Tijdens de slaap is het belangrijk dat het hoofd koel is. De optimale luchtcirculatie van een boekweitkussen zorgt voor de gewenste verkoeling van het hoofd. Zelfs tijdens warme zomernachten voelt het kussen nog steeds lekker koel aan. Het ideale zomerkussen."

Om te wassen, laat je de boekweit even luchten in een doos oid terwijl je de sloop wast. De boekweit kan je ook vervangen na een jaar bvb.
Losse boekweit is apart te bestellen om je kussen te vernieuwen of bij te vullen naar wens.

Alleen het 'geruis' is even wennen in het begin, maar nu kan ik zelfs niet meer slapen zonder dat geluidje van de korreltjes die verplaatsen haha.

Edit: ik heb deze kussens ook in de gastenslaapkamer, iedereen vind ze in het begin wel raar, maar vertellen de volgende ochtend toch altijd heerlijk te hebben geslapen en vragen waar je deze koopt
Laatst bijgewerkt door BillyJ op 25-06-20 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Het enige waar je spijt van krijgt zijn de risico's die je niet neemt
All men will be sailors, untill the sea shall free them

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 18:01

Ik heb sinds kort een Cassenz Monaco (Ergonomisch latex) hoofdkussen, en ik ben er best tevreden mee..

Heb zelf namelijk Chronische Pijn Kans (klachten aan nek en/of schouders, heb ze zelf beiden)
en sinds dat ik die kussen heb gekocht heb ik veel minder - tot geen - hoofdpijn.

Afbeelding

De kussen komt in 2 soorten hardheid (Soft & Medium) en in 5 verschillende hoogtes voor.

Bram ✝12/08/'15

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-20 23:57

Fijn Lielle dat het helpt voor je!

Boekweit is nieuw voor mij. Ik weet niet of het echt is wat ik zoek. Die dingen zijn ook niet wasbaar behalve dan de hoes..

De afbeelding doet het niet Siggislief. Is het kussen wel wasbaar op 60?

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 00:04

Helaas door zeer veel klachten al zoveel soorten kussens gehad. Heb nu een anti nekpijn kussen uit de bouwmarkt vandaan omdat ik geen idee meer had wat ik moest proberen en waarempel deze vind ik lekker liggen. Doe vrij kort (gemiddeld 1 jaar) met kussens en zorg altijd ervoor dat ik er een kussenhoes omheen heb die ik dan kan wassen.

Daphne van Corrany
16-5-1990 23-11-2015

Appenzeller Lucca
15-01-2010

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:30

[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie