Ik heb al járen een kussen met boekweit.
Ik heb ook nekklachten van een oud letsel + artrose en dit is werkelijk het enige kussen waar ik lekker op slaap.
https://www.boekweitkussen.nl/
Via deze site kan je 30dagen testen!
*Ideale balans van stevigheid en aanpassingsvermogen
*Optimale drukverdeling tussen hoofd, nek en schouders
*Maximale warmte afvoer waardoor transpiratie wordt beperkt. Ideaal verkoelend zomerkussen.
* Van nature anti-allergisch en zowel bacterie werend als schimmelwerend
"Volledig ontspannen slapen begint met een optimale ondersteuning van je lichaam. Dit bereik je door het gebruik van een boekweitkussen. Doordat je nek en hoofd volledig worden ondersteund door het boekweitkussen in elke slaappositie, lig je ontspannen en wordt het inslapen bevorderd. Deze gezondheidskussens helpen je genieten van een optimale nachtrust en zijn voor iedereen een weldaad. Daarbij kunnen fysieke klachten aan rug, schouder en nek worden voorkomen en verminderd. Vaak geldt dat als je eenmaal een boekweitkussen hebt geprobeerd, je jezelf zal afvragen hoe je al die tijd zonder hebt gekund.
Hoe werkt het?
Boekweitdoppen zorgen met hun unieke kwaliteiten voor optimaal comfort; Een boekweitkussen geeft meer stevigheid dan kussens met vullingen zoals dons, veren, traagschuim of andere synthetische vullingen. Hierdoor zorgt een boekweitkussen voor de perfecte ondersteuning van hoofd en nek zonder dat het daarbij hard aanvoelt. De boekweitdoppen bezitten enige veerkracht en passen zich aan de vorm en het gewicht van je hoofd en nek aan. Zodoende voelt het kussen als een verlengstuk van je lichaam en kunnen je spieren in je rug, schouders en nek zich helemaal ontspannen. Door deze ontspanning zal je makkelijker inslapen en zal je je bij het bij het ontwaken fit en uitgerust voelen.
Voor mensen die 's nachts veel zweten of opvliegers hebben, kan het boekweitkussen een uitkomst bieden. Tijdens de slaap is het belangrijk dat het hoofd koel is. De optimale luchtcirculatie van een boekweitkussen zorgt voor de gewenste verkoeling van het hoofd. Zelfs tijdens warme zomernachten voelt het kussen nog steeds lekker koel aan. Het ideale zomerkussen."
Om te wassen, laat je de boekweit even luchten in een doos oid terwijl je de sloop wast. De boekweit kan je ook vervangen na een jaar bvb.
Losse boekweit is apart te bestellen om je kussen te vernieuwen of bij te vullen naar wens.
Alleen het 'geruis' is even wennen in het begin, maar nu kan ik zelfs niet meer slapen zonder dat geluidje van de korreltjes die verplaatsen haha.
Edit: ik heb deze kussens ook in de gastenslaapkamer, iedereen vind ze in het begin wel raar, maar vertellen de volgende ochtend toch altijd heerlijk te hebben geslapen en vragen waar je deze koopt
Laatst bijgewerkt door BillyJ op 25-06-20 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt